A Forma-1 csapatai, így a Ferrari is a 2014-es év idénnyitójához vezető út háromnegyedénél járnak. A tizenkét téli tesztnapból már nyolcat teljesített a mezőny, de az idei év szabálymódosításaiból eredően még mindig egy sor megértésre és tökéletesítésre váró feladat áll a mérnökök és a pilóták előtt.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison a www.ferrari.comnak a Bahrainben elért eredményeket összegezte: "Azzal a céllal jöttünk Sakhirba, hogy szilárdan teljesítsük azon teendőinket, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a legjobb köridőt hozzuk ki magunkból. Tervszerűen dolgoztunk azért, hogy a lehető legjobb formánkban és a legjobban felkészülve nézzünk Melbourne elé. Azt kell, hogy mondjam a harmadik nap reggelének kivételével a tervezetteket sikerült megvalósítanunk."
Az olasz istálló a technikai programját az innovatív elemek fejlesztéseinek véglegesítésével folytatja.
"Azon dolgozunk, hogy megértsük, hogyan hozhatjuk ki a legjobbat a 2014-es autó új kuplungrendszeréből és azon, hogy helyére kerüljön az új fékrendszer is." - folytatta Allison. "Részleteiben néztük meg az összes hűtőfolydék hőmérsékletének egyensúlyát, amely az idei év kulcsfontosságú szabálya közé tartozik. Továbbá fokozatosan elkezdtük bővíteni az energia visszanyerő rendszer működését is. Ahogy számoltuk, most van itt az ideje annak, hogy az autó egyensúlyával mélyebben foglalkozzunk, amely előremozdítja majd a gumik viselkedése és az ideális beállítások közötti kompromisszumok megtalálását. Ez a munkafolyamat az elkövetkezendő négy bahraini nap programjának fontos részét képezi majd.
Allison nyilatkozatából világosan kiderül, hogy az idei évben milyen nagy jelentősége lesz a megbízhatóságnak. A Ferrari eddig, és az elkövetkezendő időszakban is dolgozni fog ezen a területen, azonban az utolsó téli etapban már egyéb fontos teszteket is elvégez majd a csapat.
"Az utolsó négy nap tervei közé tartozik, hogy az éles beállításokhoz a lehető legközelebbiekkel dolgozzunk, amelyek felbecsülehetetlen értékű adatokat szolgáltatnak a pilóták számára az autó és a legfőbb rendszerek tanulmányozásában. Ezek az információk a szezon további részében még előnyünkre válnak."
A téli tesztek február 27-én csütörtökön folytatódnak és március 2-ig, vasárnapig tartanak. Ezután az autókat legközelebb már március 14-én, az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésén láthatjuk, ahol a dolgok már igazán komollyá fordulnak.