Az F1 Ferrari Hírek búcsúzik Felipe Massától

Nyomtatás
Felipe Massa pályafutása a Ferrarinál véget ért, oldalunk így ezzel a cikkel búcsúzik tőle, melyben összegezzük ferraris éveit - a csúcsokat és hullámvölgyeket -, és bemutatjuk hétköznapi emberi oldalát is. A cikk tartalmát képekkel és videókkal színesítettük. 
 
 
Felipe Massa - hasonlóan versenyzőtársaihoz – 9 évesen, gokartozással kezdte pályafutását. A brazil ifjonc első szezonjában a 4. helyen végzett, majd 1997-ben elcsípte a vb 3. helyét is. 1998-ban kategóriát váltott, és elindult a brazil Froma Chevrolet sorozatban, ahol 1 évvel később már a bajnoki címet is megszerezte. 2000-ben Felipe kontinest váltott, és letette névjegyét az európai és olasz Forma Renault sorozatban: mindkét kategóriában bajnok lett. 2001-ben folytatta győztes sorozatát, és újabb bajnoki címmel gazdagodott, ezúttal a Forma-3000-es Euro-szériában.  Miközben később néhány futam erejéig kipróbálta magát az Európai Túraautó Bajnokságban is, a Sauber forma-1-es csapata is felfigyelt rá, és tesztlehetőséget ajánlott fel neki.
 
Massa első F1-es évében, 2002-ben 4 pontot szerzett, ami a bajnokság 12. helyét jelentette számára. Mivel 2003-ban nem kapott újabb lehetőséget a svájci csapattól, a Ferrari felajánlotta neki a tesztpilótai státuszt, mellyel azonnal élt is a brazil tehetség. Massa sokat tanult és fejlődött ezalatt az idő alatt, és menedzsere az a Nicolas Todt lett, aki a mai napig egyengeti pályafutását. 
A következő évben Felipe újabb lehetőséget kapott a Sauber istállótól, és a bizalmat meghálálva, 12 pontot gyűjtött össze a szezonban.
2005-ben csapattársként Jacques Villeneuve-t kapta meg a brazil, akit sikerült 2 ponttal megelőznie, és így a 13. helyen végeznie a vb-tabellán. 
 
Massa nagy ferraris korszaka csak ezután kezdődött. 2006-ban, Rubens Barrichellót váltva, Michael Schumacher csapattársaként hatalmas küzdőszellemmel vágott neki a szezonnak, és ez Európai Nagydíjon már a dobogóra is felért. Massa amellett, hogy rengeteget segített hétszeres világbajnok csapattársának, megszerezte első győzelmét a Ferrari színeiben, a Török Nagydíjon. A török pálya egyébként nagy valószínűséggel a kedvencei közé is tartozik, hiszen sorozatban háromszor is felállhatott itt a dobogó tetejére. Felipe és a Ferrari jó viszonyát tükrözte a Brazil Nagydíjon látottak is, hiszen a csapat megengedte neki, hogy a piros overáll helyett brazil nemzeti színekben versenyezhessen. Talán ez a nagylelkűség, bizalom is hozzásegítette őt ahhoz, hogy életében először megnyerje hazai futamát is. Massa nem állt meg ennyinél a trófeák begyűjtésével, ugyanis 2007-ben neki ítélték oda a Lorenzo Bandini trófeát.
 
 
A 2007-es éve kissé kaotikusabbra sikeredett, hiszen pole-pozíciók, győzelmek és egy fekete zászló is kísérte útját. Az évad talán legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor az Európai Nagydíjon összeszólalkozott későbbi csapattársával, Fernando Alonsóval. Massa akkor végig vezette a futamot, ám a nagy csata hevében először összeért Alonso McLarenjével, majd a spanyol az utolsó körben maga mögé utasította őt. A brazil végül Kimi Räikkönen mellett – akinek szintén sokat segített az évad során - a világbajnokság 4. helyét csípte meg, 94 ponttal.  
 
Massa, és a Ferrari rajongói számára is a legemlékezetesebb év mégis a 2008-as volt, hiszen amellett, hogy a brazilt hatszor intették le futamgyőztesként, kis híján – 1 ponton múlt – világbajnokként is ünnepelhette a világ. Felipe magabiztosan menetelt az évad közepén, és olyannyira megmutatta a világnak, hogy számolni kell vele, hogy a Francia Nagydíj után, 1993 óta először, egy brazil vezette a világbajnoki pontversenyt. Nagyszerű rajtokat és előzéseket mutatott be az évad során, ám a legemlékezetesebb futama minden bizonnyal az évadzáró Brazil Nagydíj volt. Massa tökéletes versenyzéssel megnyerte hazai futamát, és pár másodpercig világbajnoknak is érezhette magát, ám Lewis Hamilton az utolsó utáni pillanatban meg tudta előzni az akkor nedves pályán száraz gumikkal haladó Timo Glockot, így 1 pont különbséggel, de a brit lett az akkori világbajnok. Massa büszkén viselte a világbajnoki vereségét, és megmutatta a világnak hatalmas szívét és elszánt hitét. Többek között ezért is kiáltották őt ki sok helyen az erkölcsi győztesnek. (Ezzel egy percig sem szeretnénk vitatni Lewis Hamilton sikerét!)
 
 
2009-ben sok szabályváltoztatás történt a Forma-1-ben (slick gumik visszatérése, magasabb hátsószárny, szezon közbeni teszttilalom, 18000-es fordulatszám korlátozás, KERS engedélyezése), ami többek között ahhoz is hozzájárult, hogy a Ferrari nem tudta 100%-an kihozni a maximumot a lehetőségekből. Ám Massa számára nem ezek jelentették az igazán nagy törést, hanem a hungaroringi balesete. Az időmérő-edzés Q2 részében Massát eltalálta egy, Rubens Barrichello autójáról lerepülő alkatrész. A brazil a volán mögött az ütés hatására elvesztette emlékezetét, és fékezés nélkül a gumifalba csapódott. A lelátón döbbenet ült ki többek arcára, és mindenki várta, hogy megtörjön a csend. Massát mentővel a pályakórházba szállították először, majd miután stabilizálták állapotát, az Állami Egészségügyi Központba szállították testvére és néhány csapattag kíséretében. Még aznap több órás, életmentő műtétet hajtottak végre rajta, amit vasárnap megismételtek. Eközben családja – állapotos felesége és szülei is – Magyarországra repült, és videó-üzenetben kérték rajongóit, hogy imádkozzanak érte. Massa először kedden tért magához, miután felébresztették a mesterséges kómából. Ekkor derült ki, hogy a műtétek jól sikerültek, és augusztus 3-án már el is hagyhatta a kórházat. A brazil nagyon hálás volt orvosainak, és az őt mentő egységnek is. Mialatt bent feküdt a kórházban, többen is meglátogatták, köztük Michael Schumacher is, fiával együtt, valamint, a többi versenyző is jobbulást kívánt neki közös videó-üzenet formájában. Massa ezután rehabilitációval töltötte az évet, és újult erővel várta az új évadot, készülve új csapattársa, Fernando Alonso érkezésére.
2010-ben Massa a szezon első felét jól teljesítette, Malajziában már vezette is a ponttáblát, ám ezután hanyatlás következett be. A Német Nagydíjat akár meg is nyerhette volna, ám a csapat elhíresült utasítására – „Fernando is faster than you” – át kellett adnia az első helyet Alonsónak. Ezután még néhányszor dobogóra állt, de az évad végét végül a vb 6. helyén zárta. Ebben az évben a Ferrari Racing Days keretein belül újra hazánkba látogatott, ahol köszönetet mondott az életét megmentő orvoscsapatnak is.
 
 
Ugyan 2011-ben Massa szintén a világbajnoki tabella 6. helyén végzett, korántsem tudhatott annyira sikeres szezont a háta mögött. Legjobb helyezése ötödik volt, ezt az évad során hatszor is meg tudta ismételni. 
 
2012 még inkább hektikusabbá vált számára, ugyanis sok futamon pontot sem tudott szerezni. Dobogóra először a Japán Nagydíjon, majd a Brazil Nagydíjon tudott felállni, összetettben pedig a 7- helyen végzett. 
 
A 2013-as évadot a brazil már eredményesebben kezdte, és bár a dobogós helyezések elmaradtak, időmérőedzéseken már maga mögé tudta utasítani kétszeres világbajnok csapattársát. 
 
Felipe Massa sokunk szívében foglal el nagy helyet, hiszen amellett, hogy kiváló versenyző, szimpatikus figurája is a Forma-1-nek. Versenyzőtársai kedvelik és tisztelik őt, ahogy a média képviselői is. És végül, de nem utolsósorban, Felipe mindig készséggel áll lelkes rajongói rendelkezésére, és ugyanúgy ünnepli őket, mint az őt éltetők a lelátókon és a tv képernyői előtt.  Magyarországi rajongóit pedig talán már soha nem fogja elfelejteni, hiszen támogatásból – leszámítva hazáját, Brazíliát – itt kapta a legtöbbet. Elég csak Forma-1 Magyar Nagydíjakra, vagy a 2010-es Ferrari Racing Days magyar futamára gondolnunk. 
 
 
 
 
Felipe számára, az autósport és a rajongói mellett, a legnagyobb hangsúly a családjára nehezedik. Édesapja, Luiz Antonio, és édesanyja, Ana Elena kiskora óta támogatták őt álmai elérésében. Két testére közül talán Eduardo – Dudu – ismertebb, hiszen az öccse sok futam helyszínére elkíséri őt, sőt, a tavalyi Wrooom fesztiválon még vicces videókat is készített a Massa banda mókázásairól. Azonban nem szabad megfeledkezni a nővéréről, Fernandáról sem, aki a két fiú őrangyalaként sokat vigyázott rájuk. 
Felipére pár éve a szerelem is rátalált Raffaella személyében. A bájos brazil divattervező ráadásul már megmutatta a világnak is, hogy jóban-rosszban kiáll férje mellett. Szerelmük gyümölcse a kis Felipinho lett, akiről a Massa család előszeretettel készít képeket és ossza meg a világhálón a rajongókkal az ifjú trónörökös játékos mindennapjait. Ezúton is köszönjük nekik a sok vidám és őszinte pillanatot.
 
 
És köszönjük Nektek, Massa és Ferrari rajongóknak, hogy mindvégig buzdítottátok és szerettétek őt. Jó szokásotokat tartsátok meg, mert szerintünk a brazil sem felejti el, hogy kik álltak mellette a jó és rossz időkben egyaránt. 
 
 

Tweet
Módosítás: ( 2013. december 01. vasárnap, 14:28 )