Ígéretes kezdés- Visszatekintés az Ausztrál Nagydíjra

Nyomtatás

altAz idő csak úgy rohan. Ezt mi sem jelzi jobban, mint hogy az első futamon már túl is van a Forma-1 mezőnye. Pedig néhány nappal ezelőtt még a szezonelőzetes sorait pötyögtem, most pedig már lezajlott az első futam és erről írhatok. A szezon nyitányán tehát túl vagyunk és azt hiszem nincs okunk szomorkodni, bár nem Ferraris pilótát intettek le elsőként az idénynyitón.

Ritkaság számba megy azon nagydíjjak száma, amikor egy napon van a versennyel az időmérő. Nos, idén a szombati rossz időjárási körülmények miatt így indult a szezon. A magyar idő szerint vasárnap hajnalban megtartott kvalifikáción Felipe Massa a negyedik, Fernando Alonso pedig az ötödik helyet szerezte meg. A tavalyi szezon tükrében ez inkább a brazil teljesítményét emeli, hiszen Alonso tavaly is sokszor kényszerült az ötödik rajtpozícióba, ellenben Massa sajnos többször végzett ennél hátrébb. Így akik, nem voltak restek felkelni, azok leginkább Felipe jó teljesítményének örülhettek az időmérőt követően. Maga Massa is boldogan nyilatkozta, hogy mennyire örül a jó teljesítményének és meglepődött, hogy Fernando előtt sikerült végezzen. Fernando nyugodtan vette tudomásul, hogy az ötödik pozícióból vághat neki a futamnak, hiszen előzetesen is azt nyilatkozta, hogy tudja, hogy nem ők a leggyorsabbak, így az időmérőn körülbelül ide is várta magát. Hozzátette, hogy a versenytempójuk szerinte sokkal erősebb lesz, így mindenképpen bízik a dobogós helyezésben.

A vasárnapi időmérő előnye, hogy nem kell egy napot végigizgulni a futamig, így a kvalifikáció eltelte után pár órával már a rajtrácson sorakoztak a versenygépek, illetve már a pilóták is „tükön” ülve várták, hogy kialudjanak a piros fények és a gázra léphessenek, ezzel pedig megkezdődjön ténylegesen is a szezon. A piros rajtjelző fények fel- majd kialvására nem kellet sokáig várniuk, magyar idő szerint reggeli hét órakkor rajtját vette az Ausztrál Nagydíjjal az idei szezon. A rajtnál a második kockából induló Webber, együttérzését fejezte ki az európai tévénézőkkel, így mintha még álmos lenne, kissé beragadva kezdte a futamot. Ezt kihasználva a mögüle induló Felipe remek rajtot vett, és már a rajt után feljött a második helyre. Fernando rajtja is jól sikerült, ám hogy elkerülje a közelebbi találkozást Hamiltonnal, egy pillanatra el kellet vegye a gázról a lábát, így az első kanyarban csak negyedikként fordult el, de nem kellet sokáig várni, hogy megelőzze az angolt és feljöjjön a harmadik helyre. Kezdetben talán valamivel gyorsabb is volt Alonso, mint brazil csapattársa, de csapattársakról lévén szó nem kezdte el hevesen támadni Massát. A második kerékcserét követően azonban Fernando átugrotta Felipét és Vettelt is, így feljött a második helyre. A spanyolt ebben a pozícióban intették is le, bár hozzá kell tenni, hogy minden tőle telhetőt megtett, hogy utolérje az időközben elsővé avandzsált Kimit, ez azonban nem sikerült. Felipe Massa versenye is jól alakult, hiszen végül Vettel mögött, a negyedik helyen intették le, ezzel pedig épphogy lemaradt a dobogóról.

A verseny után Alonso elégedetten nyilatkozott, melyben kifejtette, hogy semmi okuk nincs a szomorkodásra, hiszen sokkal ígéretesebben kezdték az idei szezont, mint a tavalyit. Az autó teljesítménye jó volt, élvezte a vezetést, így kíváncsian várja a szezon folytatását.

Felipe Massa is mosollyal az arcán szállt ki az autóból. A brazil szeretett volna méltóképpen elbúcsúzni „Barone-tól,” aki múlt hétfőn hunyt el, mellesleg pedig Emerson Fittipaldi édesapja. Massaról köztudott, hogy jó viszonyt ápol a Fittipaldi családdal, így ezt a negyedik helyet „Barone-nak” ajánlotta.

Összességében egy igazán élvezetes futamon vagyunk túl, amiért megérte korán kelni ezen a hűvös márciusi vasárnapon. Ferraris szempontból igen jó versenyt zártunk. A csapat részéről előzetesen mindenki azt várta, hogy a dobogós helyeken végezzenek a versenyzők, ez Fernandonak sikerült, de Felipe se volt messze a pódiumtól. Így az előzetes elvárásoknak abszolút sikerült megfelelni, hiszen még a győzelem sem tűnt oly távolinak. Bebizonyosodott, amit a tesztek alapján is sejtettünk, az élcsapatokkal harcolhattunk már az első versenyen, a tavalyi szezon eleji két másodperces lemaradás szerencsére már a múlté. Most van egy olyan csomagunk, amire lehet építeni a szezon során. Ha olyan mértékű fejlesztéseket tudunk véghezvinni, mint tavaly, akkor azt hiszem, egy igencsak szép szezon ígérkezik nekünk Tifosiknak. (a tavalyi szezon nyitányakor még két másodperces hátrányba volt a Ferrari, viszont a szezon második felétől a fejlesztéseknek köszönhetően sikerült a lemaradást jelentősen csökkenteni) Persze azért arról sem szabad megfeledkezni, ami a közvetítés során is elhangzott, hogy ez egy speciális pálya volt, így a kialakult kép még nem feltétlen valós erősorrendet takar, de a mutatott teljesítmény akkor is pozitív érzésekre ad okot.

Folytatás egy hét múlva Malajziában…reméljük hasonlóan szép eredményekkel (Ja és, aki lusta volt felkelni, feltétlen nézze meg az ismétlést, különben egy jó futamról marad le!!!)


Tweet