Tombazis szerint nincs értelme spekulálni

Nyomtatás
altA mérnökök mindig az adatokra alapozzák benyomásaikat és értékeléseiket és ez az, amit Nick Tombazis, a Scuderi Ferrari főtervezője sem csinál másképp. Mikor adatok formájában megkapják a 12 tesztnap munkájának eredményét, már nincs helye illúzióknak és felesleges elvárásoknak.
 
"Ha összehasonlítjuk az adatokat az egy évvel korábbiakkal, a helyzet tiszta" - magyarázta Tombazis. "Nem nehéz összevetni a dolgokat, hiszen tavaly ilyenkor elég rossz helyzetben voltunk, tehát az idei jobb kezdet magától adódik. Tudjuk, hogy különböző okokból kifolyólag az elmúlt év második felében leálltak a fejlesztéseink és - mivel a riválisaink viszont bizonyos mértékben fejlődtek - egyre jobban lemaradtunk, főleg a nyári szünet után. Három tizedre visszaestünk, ami Brazíliára már nyolc tized volt. Idén egy jól meghatározott fejlesztési tervünk van és biztosak vagyunk benne, hogy a pályán tesztelt alkatrészek jó eredményt értek el. A Melbournere tervezett csomag úgy működött, ahogy reméltük, semmi váratlan hiba nem volt, de még mindig nehéz megmondani, hol állunk a többiekhez képest, nincs értelme spekulálni. Eléggé meglepő, de - függetlenül tőlünk - a legversenyképesebb csapatnak a Red Bull, a McLaren, a Lotus és a Mercedes tűnhet, még ha a köztünk lévő hierarchia egyelőre bizonytalan is. Reméljük, képesek leszünk az élen harcolni, de ezt senki sem tudja biztosra venni: 19 verseny van, és ahogy tavaly láttuk, ha egy csapat nem is kezdi az évet a mezőny elején, attól még később harcképes lehet és nyerhet is. Mindenki végigmegy egy bizonyos folyamaton, ezért állandó fejlődés lesz egész évben."
 
Tombazis úgy gondolja, a gumik kopása és a kipufogó rendszer fejlesztése lesz a két kulcstényező idén. "Az év során számíthatunk még a kipufogó kijáratának frissítésére, és még ha a különbség nem is lesz szemmel látható, alapvető területe lehet az előrehaladásnak. Természetesen, nem mi leszünk az egyetlenek, akik ezen dolgoznak, a többiek is így tesznek majd. Ahogy a szabályok változatlanok maradnak hosszabb ideig, úgy csökken az esélye az új találmányoknak, de a kipufogókban még mindig sok lehetőség rejlik. Továbbmenve, ahogy fejlődnek a szimulációs eszközök, megbízhatóbb adatok születnek a különböző tesztelt konfigurációkból. Ez azt jelenti, hogy a versenyhétvégékre hozott új darabok tesztelése és a fejlesztési tervhez viszonyítása bonyolultabb lesz, míg ugyanezt a tesztek alatt nyugodtabban és alaposabban tudjuk elvégezni. Ki kell találnunk, hogy hogyan csináljuk ezt úgy, hogy ne menjen más feladatok kárára, mint például a beállítási munkákéra, vagy a gumik viselkedésének kutatására. És, ha már a gumiknál tartunk, a kopás csökkentését nagyon fontosnak találom, mert már nem lesz elég egyetlen körön gyorsnak lenni."
 
Elemzése végén Nick ejtett néhány szót a részlegéről is: "Van egy hozzáértő emberekből álló csapatunk és tisztán átlátható technikai szerkezetünk Simone Restával a 2013-as autóhoz, míg Fabio Montecchio a 2014-es projektet felügyeli, és azt sem szabad elfelejtenünk, hogy az év végére befejezik a szélcsatornánk fejlesztését is. 2014-ben számíthatunk Rory Byrne felbecsülhetetlen munkájára is, akit ennyi tapasztalattal badarság volna kihagyni a csapatból. Rory sosem hagyta el a céget, még ha nem is dolgozott teljes munkaidőben, mert több időt akart tölteni a családjával, de még így is kulcsszerepe van az Ferrari új autócsodájának, a LaFerrarinak a fejlesztésében. Ő mindig is fontos viszonyítási pont volt számomra, mert ő volt az első főnököm, amikor a Benettonnál voltam, és jövök neki eggyel."

Tweet
Módosítás: ( 2013. március 08. péntek, 23:26 )