Fernando Alonso ma délután adott nyilatkozatában elmondta, még szükségük van egy pár napra, hogy teljes mértékben megértsék az új autó viselkedését.
Alonso ma több, mint 400 kilométert teljesített az F2012-vel. Mai feladata az aerodinamikai tesztek elvégzése, különböző beállítások értékelése, és a négy gumikeverék kipróbálása volt.
"Különböző alkatrészeket próbáltunk ki a kipufogón és egyéb területeken" - nyilatkozta a kétszeres világbajnok. "Most itt a pályánál és Maranellóban mindenki keményen dolgozik az adatok elemzésén annak érdekében, hogy javítsunk a teljesítményen, és ez egy olyan munka, ami időt vesz igénybe. Jerezben azt mondtuk, hogy egy sokkal szilárdabb alappal kezdhetjük majd a tesztet Barcelonában, ami igaz is lett, és reméljük, hogy ugyanez lesz a helyzet az utolsó teszthéten is. Aztán megpróbálunk mindent a helyére tenni, hogy a lehető legjobban felkészüljünk Melbourne-re, ahol majd megtudhatjuk, hogy valójában hol állunk. Ambiciózus céljaink vannak, amelyek abból adódnak, hogy mi vagyunk a Ferrari, és ezek a célok továbbra is változatlanok: olyan jó formában akarunk lenni, hogy az első versenytől nyerni tudjunk. Úgy gondolom, hogy talán nem a leggyorsabbak voltunk ma, de nem is a leglassabbak. Ausztráliában, ahol a hőmérséklet is nagyon eltérő lesz, tudni fogjuk, hogy hol állunk a többiekhez képest."
Alonso elmondta, a csapat jelenleg még egy kicsit a sötétben tapogatózik, de mindent megtesznek azért, hogy elérjék a céljaikat.
"Jelenleg nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk, és nem is ott, ahol Ausztráliában akarunk lenni, de optimista maradok. Még hat tesztnapunk van, és majd meglátjuk, hogy mennek a dolgok. Azt is nehéz megmondani, mit csinálnak a többiek: a Red Bull nagyon erős, és ez normális is, köszönhetően annak, ahogy az elmúlt három évben dolgoztak, de nem mondhatjuk, hogy a McLaren vagy például a Mercedes, akik úgy tűnik, hogy hátrányban vannak, nem elég erősek, mert talán még erősebbek, mint a Red Bull. A korábbi évekhez képest ez a tél sokkal nehezebb számunkra, mert egy sokkal összetettebb autónk van, nagyon innovatív ötletekkel felvértezve. Ez azonban sokkal nagyobb erőfeszítést is igényel mindenkitől, a versenyzőktől kezdve, akik vezetik, a mérnökökön át, akik fejlesztik, a szerelőkig, akik több, mint napi húsz órát dolgoznak az új autón. Az mindig jó dolog, ha van egy olyan autód, amely azonnal kész, gyors és megbízható, de ezek nem mindig szinonimái a győzelemnek. Tavaly már az első teszt végén versenyszimulációt hajtottunk végre, aztán Melbourne-ben másfél másodpercre voltunk a pole pozíciótól."
Az idei autó pozitív tulajdonságai között szerepel, hogy már az első körben ki lehet hozni a gumikból a legjobb teljesítményt, ami talán a leggyengébb pontja volt a tavalyi autónak, a 150° Italiának.
"Ez igaz, hogy abból, amit eddig láttunk, mindig sikerült a gumikat hamar felmelegíteni, és azonnal a legtöbbet kihozni belőlük. Idén a különböző keverékű abroncsok teljesítménye sokkal közelebb van egymáshoz, és nincs olyan nagy különbség az egyes vegyületek között, mint amilyet 2011-ben láthattunk."
A spanyol versenyző szerint továbbra is az aerodinamika az a terület, ahol a legtöbbet kell javítani az autón.
"Feltétlenül javítanunk kell aerodinamikai fronton, különösen a kanyarok kijáratánál. Minden versenyző mindig több tapadást és nagyobb leszorítóerőt akar, de kívülről nem lehet megítélni a többiek teljesítményét. Szerettünk volna egy tiszta képet kapni az autóról már az elején, de én inkább szeretnék egy gyors autót, amit később megbízhatóvá kell tenni, mint egy erős, de lassú autót" - nyilatkozta Alonso.
