Felipe Massa blogja a Kínai Nagydíj után

Nyomtatás
Már néhány nap eltelt a Kínai Nagydíj óta, azonban én még mindig Sanghajban vagyok.Több reklámeseményen is részt vettem ebben a városban, amelyet minden egyes látogatásom után egyre jobban megkedvelek. Nagyon jó versenyem volt vasárnap, jól mentem és sok csatában is részt vettem. A végeredmény egy picivel jobb is lehetett volna, mint a jelenlegi hatodik helyem, de elégedett vagyok a dolgok alakulásával, és remélem, hogy a következő versenyen még magasabb színvonalon fogok tudni harcolni.
 
Az időmérőn elért hatodik helyem nem volt olyan rossz, és már a rajtnál sikerült egy helyet javítanom, amelynek következtében feljöttem az ötödik helyre. De a legfontosabb dolog az, hogy az autó elég jó volt ahhoz, hogy az élmezőnnyel tartani tudjam a tempót. Így sikerült egy nagyon érdekes versenyt teljesítenem: A versenyen használt autóm lényegesen különbözött attól, amivel az időmérőn futottam. Sőt! Ha bár csak néhány kör erejére, de sikerült az élen lennem és a második helyen is sokáig maradtam. Sajnos, akik három kiálláson voltak a jobb állapotú gumikon hamarabb utolértek minket a futam utolsó szakaszában, mint, ahogy mi arra számítottunk. Utólag könnyű mondani, hogy nekem is három kiállásos taktikán kellett volna lennem, de nem nagyon vagyok benne biztos, hogy ez lett volna a legmegfelelőbb választás. Ugyanis a legnagyobb problémám a kemény keverékű gumikon volt: Mikor lecseréltük a lágy keverékeket az autó visszaesett az időmérőn mutatott állapotra, így nyilvánvalóan több problémánk akadt. Azonban eddig a pontig a 150 Italia mindvégig versenyképes volt. Rámutattak arra, hogy Mark Webber három kiálláson fantasztikus futamot ment, de el kell fogadni azt, hogy ő mivel már a Q1-ben kiesett, rengeteg új gumit tudott megspórolni a futamra; akárki lenne most az ő helyzetében hasonló körülmények között, és ha hozzávesszük azt a tényt is, hogy a mostani mezőnyben az ő autójuk messze a legjobb, a kép összeáll.
 
A világbajnokság egy olyan szakaszában vagyunk, ahol meg kell találni azt, hogyan lehet folyamatosan fejleszteni a versenyekre. Mindent aprólékosan elemezni kell, hogy rájöjjünk, hogyan tudunk módosítani a stratégián úgy, hogy több friss abroncsunk maradjon a versenyre. Azonban három hétvége után is még mindig korai megmondani, hogy az új szabályok mellett melyik a legjobb haladási irány. Kínában sok különböző stratégiát és gumihasználatot láttunk: mindegyik jól működött, azonban nem mindegyik 100%-on biztos, és nekünk meg kell próbálnunk rájönni, hogy a mi autónknak melyik a legmegfelelőbb kombináció. Lehetséges, hogy még az elkövetkezendő futamokon is merőben eltérő stratégiákat látnunk majd, a pálya karakterének megfelelően. Nagyon jót tett a Formula-1-nek, hogy Kínában Lewis nyert. Azonban nem kell elfelejteni azt, hogy Vettel így is a második helyen végzett, ami még mindig egy nagyon jó eredmény és vezető helyét is megtartotta a bajnokságban. Most van három hét szünetünk, Ferrarinál mindenkinek a legjobbat kell hoznia magából, hogy jól érkezzünk meg a következő futamra. Vagy ami még fontosabb, a következő időmérőn egy olyan pozícióba legyünk, hogy az előttünk lévőkkel folytatni tudjuk a harcot. Shanghai után a Mercedest is a top csapatok közé kell számolnunk: Az időmérőn az autójuk gyorsabb, mint a miénk, még akkor is, hogyha jelenleg még nincsenek harcban a Red Bullokkal. Az is igaz, hogy úgy tűnik, a Red Bullok jobban szenvednek a futamra való átállással, de a Mercedes folyamatosan fejlődik ebben.
 
Néhány óra múlva elhagyom Sanghait, hogy hazautazzak Monacóba. Hétfőn Richard Mille rendezvényén voltam és este a Ferrari vendégeivel vacsoráztam. Kedden reggel, a hazautazásom előtt a Shanghai Motor Show-n is részt vettem, ahol először mutattuk be a Ferrari FF-t, a nemrégiben kibocsátott négy kerék meghajtású autót. Alig várom ezt a kis pihenést az első pár futam után, de abban biztos vagyok, hogy kapcsolatban maradok Maranellóval, hogy lássam, hogyan haladnak az autó fejlesztései.
 

Tweet
Módosítás: ( 2011. június 09. csütörtök, 16:21 )