A Ferrari is kidolgozta a saját reaktív hasmagasság-szabályozó rendszerét, amely már csak az FIA végső jóváhagyására vár.
Tegnap az FIA legálisnak nyilvánította a Lotus csapat új hasmagasság-szabályozó rendszerét. A rendszer működésének a lényege, hogy nem engedi fékezéskor az autó elejét előrebilleni, így javít az autó stabilitásán a kanyarokban és az aerodinamikai teljesítményen. A rendszer teljesen mechanikus és a féknyomaték aktiválja.
Tegnapi cikkünkben már beszámoltunk arról, hogy a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a rendszerrel kapcsolatban elmondta, hogy vizsgálják az ilyen típusú rendszereket. Az Autosport arról is értesült, hogy miután a Lotus rendszere zöld utat kapott, egy top csapat is benyújtott egy tervezetett egy hasonló rendszerrel kapcsolatban az FIA-hoz.
Több forrás is megerősítette, hogy ez a csapat a Ferrari volt, akik már javában dolgoznak a rendszeren, hogy már a jerezi teszten ezzel tudjanak a pályára gurulni.
Úgy tudni, hogy már csak a FIA jóváhagyására vár a csapat, hogy beépíthesse a rendszer saját fejlesztésű változatát a 2012-es versenygépbe.
Az új autóval kapcsolatos információ még, hogy a jelenleg 663-as kódnevet viselő versenygép nem ment át az FIA egyik töréstesztjén néhány héttel ezelőtt. Hogy pontosan melyik teszten bukott meg az új modell, arról nincsenek információk.
2012-re az FIA szigorított a töréstesztekre vonatkozó szabályokon, amely szerint csak olyan autó vehet részt a téli teszteken, amely minden törésteszten átment.
A hírek szerint a csapat új szénszál-rétegekkel erősítette meg a "663"-as modellt, hogy az a héten sikeresen teljesítse a töréstesztet, amelyet a Milánóhoz közeli bollate-i CSI technológiai központban hajtanak majd végre.