A Ferrari az év legjobb időmérő edzésén van túl, köszönhetően Fernando Alonso harmadik, és Felipe Massa hatodik helyének.
A kvalifikáción mindkét versenyző a lágy keverékű abroncsokat használta a Q1-ben, egy lágy és egy szuper lágy keveréket a Q2-ben, míg az időmérő utolsó szakaszában két garnitúra szuper lágy gumi került fel a Ferrarikra.
A Scuderia csapatfőnöke, Stefano Domenicali és a csapat technikai igazgatója, Pat Fry is elégedetten nyugtázta az időmérő eredményét, de mindketten elmondták, hogy még mindig nem ott áll a csapat, ahol szeretnének lenni, és emellett egy nagyon kiszámíthatatlan versenyt várnak Montrealban.
Stefano Domenicali:
"Elégedettek lehetünk ezzel az időmérővel, amely a legjobb lett a szezon eddigi hét kvalifikációjából, mivel mindkét versenyzőnk az első három sorból indulhat. Újra a pole pozícióért harcolhatunk, és ez a legfontosabb tény. Ez azt jelenti, hogy az autó teljesítményének javítására fordított erőfeszítéseink kezdik meghozni a gyümölcsüket. Még biztatóbb, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy ezen a pályán nagy hangsúlyt kapnak azok a tulajdonságok, amelyek a mai napig a leggyengébb pontunk volt, más szóval a kigyorsítás és a végsebesség. Tettünk egy lépést előre, de ez még mindig nem elég ahhoz, hogy ott legyünk, ahol lenni akarunk. Most egy nagyon kiszámíthatatlannak tűnő versenyre kell koncentrálnunk. Ebben az évben már láttuk, hogy a vasárnap mindig tartogat egy kis meglepetést, és nem hiszem, hogy a holnapi nap kivétel lesz. Meg kell próbálnunk folytatni a munkát hasonló elszántsággal és ugyanilyen szervezetten, ami - különösen Fernandóval - lehetővé tette, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből a szezon nagyon korai szakaszában."
Pat Fry:
"Ez egy jó eredmény a csapat számára egy olyan pályán, ami papíron nem úgy tűnt, hogy feküdni fog az autónknak. Ennek ellenére bebizonyítottuk, hogy versenyképesek vagyunk, még akkor is, ha csak az számít, hogy mi történik a holnapi versenyen. Nagyon keményen dolgozunk az F2012 fejlesztésén, és most kézzelfogható jeleit láthatjuk a fejlődésnek. Ez minden egyes emberünk érdeme, megkezdve azokkal, akik a szélcsatornában dolgoznak, egészen azokig, akik egyre szorosabb határidőkre gyártják le az alkatrészeket, nem megfeledkezve a többi szervezeti egységről, és szeretném megköszönni az erőfeszítéseiket. Ezen az úton kell tovább haladnunk, mert míg sikerült annak a hátránynak a jó részét ledolgoznunk, ami elválasztott minket a legjobbaktól, az is igaz, hogy még nem vagyunk legelöl. Különböző frissítéseink vannak itt, és a többségük be is váltotta a hozzájuk fűzött elvárásainkat, és ez egy pozitív jel. A holnapi verseny nagyon kiszámíthatatlan lesz, mint ahogy eddig is ez volt a helyzet ebben a bajnokságban. Montrealban a biztonsági autó rendszerint szerepet vállal a versenyen, és készen kell állnunk minden eshetőség kezelésére. Van még egy ismeretlen faktor a gumikra vonatkozóan: ma láttuk, hogy hogyan változik a szituáció a hőmérséklet függvényében, ami ma jóval magasabb volt, mint tegnap. Ez lesz a legnagyobb hatással a stratégiára is, mert Monacóval ellentétben, itt biztosan nem számíthatsz arra, hogy a gyorsabb autókat magad mögött tartod a verseny záró szakaszában."
# | Legjobb idő | Kör | # | Legjobb idő | Kör | |||
Q1 | Alonso | 5. | 1.14.916 | 8 | Massa | 15. | 1.15.194 | 8 |
Q2 | Alonso | 2. | 1.14.314 | 8 | Massa | 9. | 1.14.641 | 10 |
Q3 | Alonso | 3. | 1.14.151 | 7 | Massa | 6. | 1.14.465 | 6 |
És akkor Alonso lenyilkatkozza azt a faszságot, hogy "kockáztatnunk kellett". Ja, persze, csak ha Hami után egy körrel kihozzák, és felrakják neki a piros gumit, agyonverte volna Hamikát, persze ez a versenymérnök bárgyú fejében gondolom meg sem fordult. Montinak üzenem, zavard el őket jó messzire Maranellótól.
IIIlyen béna, ostoba, hölye, bolond csapatfőnököt meg versenymérnököt! Kinek jutott eszébe, hogy Alonso 22 kört még maga mögött tudja tartani a fél mezőnyt agyonkopott gumikkal??!!!!!! Domi elmehettek ti a jó büdös P...csába! Ide csapatfőnök és versenymérnökök kellenek, olyanok, akik értenek ahhoz, amit csinálnak, mert Domika és a bandája sajnos csak ipari áram vezetésére alkalmas. Így elbaszni egy első helyet!!!!!!