A Ferrari technikai igazgatója elárulta, hogy a csapat a napokban egy jóval agresszívebb kipufogó beállítással kísérletezett, azonban a projeckt visszafelé sült el, így a maranellói istálló inkább visszatért a hagyományos rendszerhez.
Pat Fry bevallotta: "A kipufogó rendszer egy jóval agresszívebb konfigurációjával indultunk el, azonban az előző heti tesztek után világossá vált, hogy ez a megoldás még sok fejlesztést kíván, mielőtt még futamon tudnánk használni. Így a hagyományos megoldást választottuk. Nyilvánvaló, hogy fejlesztjük az autót, hogy ezt a koncepciót is használni tudjuk, de most az elkövetkezendő pár napban az ausztrál indulásra mindent vissza kell állítanunk. A teljesítményt illetően nincsenek nagy különbségek a két rendszer között, de a használatához mindent részleteiben kell megvizsgálnunk."
Két nappal a barcelonai tesztek után a csapat azonban optimista maradt: "Két nap alatt több, mint ezer kilométer. Ami a megbízhatóságot illeti, a teszt fő célja, hogy felkészüljünk az Ausztrál Nagydíjra. Ez irányú törekvéseink jól alakulnak, az F2012-vel már több, mint 100 kört megtettünk az első két napon.
Felipe Massa tegnap 105 kört teljesített, amihez Fernando Alonso még 125 kört adott. A spanyol mindemellett egy boxkiállásokkal egybekötött teljes versenyszimulációt is végrehajtott.
"A lágy és a közepes keverékeket is teszteltük, most az a feladatunk, hogy mindent kielemezzünk annak érdekében, hogy kiderüljön hol is vagyunk a többiekhez képest." - mondta Pat Fry technikai igazgató a pénteki napot követő sajtótájékoztatón.
"Az első benyomások más futásteljesítményt sugallnak a két keverék között, amely a két gumi közötti különbségből ered: az egyik szignifikánsan jobban kopik, mint a másik" - mondta az angol.
Néhány aerodinamikai fejesztés - kifejezetten az első szárnyra vonatkozóak - elemzésére a pénteki nap végén került sor, amelynek keretében ezeket összehasonlítják az előző verzió eredményeivel.
Fry elmondta: "Az utolsó két napban lesznek még az autón fejlesztések, ezek után a meglévő beállításokból megpróbáljuk a legjobbat összerakni az első versenyre."
"Úgy gondolom, elmondhatjuk, hogy egy elfogadható helyzetben vagyunk. Persze mindig próbálsz egy fél másodperccel konstansan gyorsabb lenni a másiknál, tudva azt, hogy 60 kilogramm üzemanyag van a fedélzeteden. Világos, hogy sok munka áll még előttünk, mindaz, amit tehetünk az, hogy ezen a téren folyamatosan fejlődünk" - foglalt össze a Ferrari technikai igazgatója.
Nem szabad elfelejteni, h ezek csak tesztek. Egyik csapat sem fogja megmondani, h mennyi naftával ment, vagy mennyit dobott be a teszt során.
A Melbourne-i időmérőn minden kiderül. Vegyük csak a tavalyi Mc-iket. A teszt során jobban szenvedtek, mint mi a mostaniakon, aztán az első versenyen látszott, hogy semmi baj nincs velük.
Az már más kérdés,hogy a kis majom egész évben szenvedett vele!!!
Forza Ferrari
Hát....
olvasgatom itt a többi csapat véleményét.
Úgy tűnik,hogy egyenlőre ha lehet így nevezni akkor ez az autó lehet a sötét ló,annak ellenére,hogy fehér
Nem jutunk kettőről a háromra szerintem.
RB Mclaren Lotus is jónak tűnik,mi meg valahol a senki földjén vagyunk...