Fernando Alonso maga mögött tartva Sergio Perezt, meglepetésgyőzelmet szerzett a Maláj Nagydíjon, amely a vártnál is több izgalmat hozott a változó időjárási körülmények, a hosszú piros zászlós fázis és az élen kialakult, korábban esélytelennek tartott versenyzők csatája miatt.
Alonso idei első győzelmével felugrott a bajnokság első helyére, jóllehet a Ferrari nagyon gyengén kezdte az évet. A spanyol pilóta azonban csak annak köszönheti győzelmét, hogy Perez hibázott az utolsó körökben, ami megakadályozta abban, hogy a sportág történetének egyik legnagyobb meglepetésgyőzelmét arassa a Sauberrel.
Lewis Hamilton állhatott még fel a dobogóra, míg csapattársa, Jenson Button pont nélkül maradt egy számára borzalmas versenyen.
Sebastian Vettel szintén nem szerzett pontot, miután egy kisebb ütközés miatt defektet kapott. Csapattársa, Mark Webber negyedik helyezésével azonban megmentette a Red Bull becsületét.
Kimi Räikkönen (Lotus) és Bruno Senna (Williams) az első hatban végzett, értékes pontokat szerezve csapatuknak.
A futam:
A mezőny javarésze intermediate gumikkal rajtolt el egy olyan pályán, amely egyes részeken teljesen száraz volt. A McLaren versenyzői megtartották vezető pozíciójukat, miközben Romain Grosjean hatalmas csatában volt Michael Schumacherrel a harmadik helyért.
A Lotus francia versenyzője azonban megcsúszott, nekikoccant a Mercedesnek, így mindkét versenyző megpördült és visszacsúszott a mezőnyben. Grosjean a harmadik körben, mikor elkezdett rázendíteni az eső, ismét megcsúszott és a kavicságyban ragadt.
Miközben egyre erősödött az eső, a Sauber hatalmas húzással állt elő, Perezt behívta extrém esőgumikért, amit az időeredményeket látva, mindenki kénytelen volt követni az egyre kritikusabb körülmények között.
A többiek azonban csak néhány kör után kapcsoltak, mellyel Perez feljött a McLaren duója mögé a harmadik pozícióba. Webber, Alonso és Vettel következett a sorban, a Ferrari spanyolja beékelődött a Red Bull duója közé, ugyanis egy körrel korábban cserélt, mint Vettel.
Az eső egyre jobban esett, először a biztonsági autót küldték pályára, hogy lelassítsa a mezőnyt, ám a kilencedik körben előkerült a piros zászló. A verseny közel egy órát állt, majd a biztonsági autó mögött újra elrajtolhatott a mezőny.
A versenyirányítás elrendelte, hogy mindenkinek extrém esőgumin kell folytatnia a körözést. A biztonsági autó négy kör után engedte el a mezőnyt, és Button már az új rajt előtt kiállt intermediate gumikért, amit a többiek is követtek.
A McLaren brit pilótája ezzel feljött csapattársa elé, aki Alonsóval szemben is veszített egy pozíciót, ugyanis gondok voltak a boxkiállása közben és lassú volt.
Button versenyére azonban pecsét került, miután összeütközött Narain Karthikeyannal, aki az új rajtot a tizedik helyről kezdhette meg. A McLaren első szárnya megsérült, amit egy extra kiállást beiktatva le kellett cserélni.
Perez egy körrel tovább kint maradt, mint Alonso és Hamilton, és előttük is maradt, ám a Ferrari szinte azonnal megelőzte a Saubert.
Alonso elkezdte növelni előnyét, és egy hat másodperces előnyt autózott ki Perezzel szemben, aki viszont rákapcsolt és folyamatosan futotta a jobbnál jobb köröket, miközben egyre jobban száradt a pálya.
Mielőtt a Sauber támadási pozícióba került volna, Alonso követte mások példáját és kihajtott slick gumikért, amire Pereznek is reagálnia kellett egy körrel később, mellyel a különbség ismét megnőtt közöttük.
A Sauber azonban a slick gumikon is gyorsabb volt a Ferrarinál, öt körrel a vége előtt teljesen meg is érkezett mögé, ám Perez az egyik kanyart elvétette, kicsúszott, így már nem volt lehetősége támadást indítani az első pozícióért, amit Alonso megtartott.
Hamilton nem volt elég gyors, hogy befogja az előtte haladókat, így be kellett érnie a harmadik hellyel. Vettel úton volt a negyedik hely felé, ám az utolsó körökben összeért Karthikeyan HRT-jével, és egy bal hátsó defektet kapott, így csak a tizenegyedik pozícióban futott célba, miközben Webber megörökölte a negyedik helyét.
Räikkönen versenytempója kiváló volt, és az ötödik helyre hozta be a Lotust, Senna elé, aki a hatodik lett a Williamsszel. Csapattársa, Pastor Maldonado is a pontszerző tizedik helyen haladt, mikor az utolsó körben megadta magát a Renault motor autójában és kiállni kényszerült.
Mindkét Force India pontot szerzett, Paul di Resta a hetedik, Nico Hülkenberg a kilencedik lett, közéjük Jean-Eric Vergne ékelődött be a kilencedik helyen a Toro Rossóval.
A Mercedes versenye pocsék volt a sikeres időmérő után. Schumacher végül az egy pontot érő tizedik helyen hozta be autóját az első körben történt baleset után, míg Nico Rosberg gumiproblémákkal küzdött és csak a 14. lett Button előtt, akinek egy második extra kiállást is be kellett iktatnia szintén gumiproblémák miatt.
Miközben a Ferrari győzni tudott Alonsóval, csapattársa, Felipe Massa csak a tizenötödik helyen végzett a másik autóval.
Helyezés | Versenyző | Csapat | Körök | Időeredmény |
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | 2:44:51.812 |
2. | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 56 | +2.2 |
3. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | +14.5 |
4. | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 56 | +17.6 |
5. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 56 | +29.4 |
6. | Bruno Senna | Williams-Renault | 56 | +37.6 |
7. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 56 | +44.4 |
8. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 56 | +46.9 |
9. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 56 | +47.8 |
10. | Michael Schumacher | Mercedes | 56 | +49.9 |
11. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 56 | +75.5 |
12. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 56 | +76.8 |
13. | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | +78.5 |
14. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | +79.7 |
15. | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +97.3 |
16. | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 55 | +1 kör |
17. | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 55 | +1 kör |
18. | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 55 | +1 kör |
19. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 54 | +2 kör |
20. | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 54 | +2 kör |
21. | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 54 | +2 kör |
22. | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 54 | +2 kör |
Ki | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 46 | |
Ki | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 3 |
(forrás: f1vilag.hu)
Nyugodjatok meg, ez volt az utolsó idei győzelmünk, nagy nem jó az az autó. Majd száraz időben, magas hőmérsékleten milyen lesz, kíváncsi leszek, meg a gyors pályákon! A Ferrarinál az a helyzet, hogy 20 évig elfüstölt a motor, most megbízhatóak, de lassan mennek!
Ne felejtsétek el Massát 2008 mikor magára talált Hamilton nem tudta megverni és Alonso és Briatore atta Hamiltonak a VB Cimet , sokan mondják hogy Hamilton akkor is megnyerte Na de a nagy az hogy a szezonba 4 futamon is pehk szériája volt Hamilton meg csak fürdöt a sikerbe és nehezen be vite a brazilnagydijon a gépet!
Alonso megcsinálta a lehetetlent Perez meg a lehetséges jövő évi Ferraris szerződését. Massán egy erős túlzással már már fejlődést lehetet látni de aztán hergelték Rosbergre és versenymérnöke fejcsóválása lett a vége nem tudom mi történt vele de rossz volt nézni ahogy boldog boldogtalan megelőzi.
Egy fasza fricska volt mindenkinek a mai nap, főleg a kis majomnak! . Alonso egy igazi ISTEN, csak szuper latinuszokban lehet róla beszélni. Az elmúlt 2 versenyen 110%-ot teljesített. Igaz, hogy kellett egy kis szerencse is, de amitől eddig szenvedtünk (esős futamokon a jó időzítés a kiállásra) azt most sikerült a legjobban megoldani. Egy nagy gratula az egész csapatnak.
Felipe asszem kijátszotta magát a csapatból, szánalmas volt a ami vergődése a hátsó traktusban! Forza Ferrari! Perez pedig nagyon durván kente a Saubert, pontosabban gyorsan és kíméletesen... Már Kínában szívem szerint átültetném...
ALONSO az ISTEN!!!
Megmutatta mindenkinek mért ő a legjobb pilóta a jelenlegi mezőnyben egy talicskával is tud nyerni.
Ha egy picivel jobb lenne az autója senki nem állítaná meg,most a csapatnak kell valamit virítani.
Köszönöm ezt a szép napot ALONSONAK .
Massa hát eljött az idő,hogy komolyan elgondolkodjon mert ezt sokáig nem fogják eltűrni neki egyre lejjebb és lejjebb csúszik.
Nem irigységből mondom, de a szerencse is kellett ma, de már épp elég balszerencsés esőfutamot néztünk végig (most nem a mi szárnyunkat törték le, nem minket forgattak meg, nem a mi kerékcserénket cseszték el stb.....), szal már nagyon kellett, hogy jól jöjjön ki a lépés (az meg csak a hab a tetején, hogy a fő riválisok nulláztak).
Gratula Fernandonak! :-) Nagyon kellett a rutinja és a higgadtsága amikor Perez (Neki is nagy gratula, és ha Ő jön Felipe helyett, ám legyen) felért mögé. Most egy pici egérutat nyertünk, hogy megpróbáljunk az autóval valamit kezdeni, és ne szakadjunk le közben nagyon az elejétől.
Minden elismerésem Fernandóé nagyon szép versenyt ment.
Kínai nagydíjra remélhetőleg már javulni fog a ferrari teljesítménye időmérőn.
Nem hittem el hogy Alonso nyert ki gondolta volna hogy a semmiből ott lesz elöl.Álom volt látni végre egy ferrarit az első helyen.
Akik meg azt mondják hogy Alonsonak szerencséje volt azok csak irigységből mondják:Amíg vannak olyanok akik irigykednek rád addig valamit nagyon jól csinálsz Alonso
KARTHIKEYAN kösz hogy kiütötted Vettelt végre ott láthattuk a Redbullt ahova valók.
Fernando was beautiful! Was beautiful!
Ezek szerint nem olyan szar ez az autó ha Alonak sikerült.
Igaz persze, hogy végre bevállalósabbak voltak mint máskor.
Felipe-vel meg sajnos valami nem stimmel.
Igaz hogy Buttont elég erősen kitessékelte a szélre,
de mégis sikerült elmennie Buttonnak.
Szerintem nem jó neki ez az autó.