A Ferrari számára közel sem úgy alakult a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, ahogy arra a téli tesztekből következtetni lehetett. A csapat vezetése sem volt megelégedve a nyitánnyal.
Stefano Domenicali:
Világos, hogy nem lehetünk boldogok ezzel az ötödik hellyel, de tekintve a szombati nap alakulását Fernando eredménye pozitívként értékelhető. Ez az eredmény azonban Alonso jó teljesítményének köszönhető: az autó egyensúlya nem volt rendben, ezért nagy árat kellett fizetnünk kifejezetten a gumikopás tekintetében: ezért nagy kár volt, ugyanis egy szép rajt után rögtön az első tízben találtuk magunkat. Tudjuk, hogy az autó ez a szezonkezdésen nem olyan volt, mint amilyennek elgondoltuk, de a szombati helyzethez képest vasárnap legalább már egy más helyzetet láthattunk, gondolok itt Fernandóra, aki a futam elején nem volt messze az élen haladóktól. A Safety Car azonban egyáltalán nem segített neki. Az újraindítás után már nem tudott ugyanolyan versenyképes maradni, szenvedett, hogy Maldonado Williamsét maga mögött tartsa.
Mindemellett ki szeretném emelni a csapat boxban nyújtott teljesítményét: az egész futam alatt mi voltunk a leggyorsabbak. Ezt feltétlenül meg kell említenem, már a 2011-es év második felétől kezdve nagyon sokat dolgoztunk ezen a területen. A helyzet egyre jobb lett, a versenyen pedig még egy lépcsővel előrébb léptünk. Tudjunk, hogy továbbra is fejleszteni kell az autót: abból kiindulva, amit láttuk itt Ausztráliában sok csapat nagyon közel van egymáshoz, így az előrelépéshez nem feltétlen kell hatalmas folyamatokra gondolni. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a fő területeken – tapadás és a végsebesség – is rengeteg a tenni való, mint ahogy azzal is, hogy fel kell gyorsítanunk a fejlődést, annak érdekében, hogy minél hamarabb a legjobbak elején lehessünk.
Pat Fry:
A szombati naphoz képest sokkal jobb teljesítményt nyújtottuk a futamon. Fernando egy nagyon szép versenyt teljesített és nagyon értékes pontokat sikerült haza hozni. Nagy kár viszont Felipéért: rá kell jönnünk, hogy az autója miért nem volt versenyképes és ezekből minél több konzekvenciát kell levonnunk. Mindkét versenyzőnknek nagyon jól sikerült a rajtja, a lehető legjobban teljesítették az első kanyart, így egyből ledolgozva a tegnapi nap elszenvedett hátrányunkat: e nélkül az első kör nélkül nagyon nehéz lett volna előre törnünk, sok gyors autó volt előttünk, egy komoly feladat lett volna menet közben megelőzni őket. A biztonsági autó Alonso számára a lehető legrosszabbkor érkezett. Nem vagyok biztos benne, hogy – abban az esetben, ha a Safety Car nem jön be – Webbert továbbra is magunk mögött tudtuk volna tartani a futam második felében is. Rengeteget kell dolgoznunk ez nyilvánvaló. Következő hét Malajzia, ami még egy nagyon nehéz futamot jelent: meg kell próbálnunk a sepangi pálya karakterisztikájához a lehető legjobban beállítani az autót.
fancsa515!
Gratulálok, ezzel 100 éhező etióp kisgyereket mentettél meg!
Bizony, Malajzia gyors pálya, a Ferrari nem az, és azt mondták még nem hoznak fejlesztéseket, mert nincs rá idő, az első pakk csak Kínára jön. Mi meg reménykedünk, mert csak a beállításokkal fognak trükközni.
A Forma1-ben 2 dolog nagyon fontos: Az egyenesekben gyors legyen az autó, és a kanyarokban jól tapadjon, forduljon. Domenicali meg pont erre a kettőre panaszkodott. :-P
Na, ha ez így megy tovább, Alonsonak megint nagyot kell menteni, Massát én már leírtam, bár szeretném még az élbolyban látni!