Mit érdemes tudni a sepangi pályáról?

Nyomtatás

altSepang International Circuit - Kuala Lumpur

Debütálás éve: 1999

Egy kör hossza: 5543 m

Körök száma: 56

Versenytáv: 310.408 km

Kanyarok száma: 15

Leggyorsabb kör: Fernando Alonso - 1:32.582 (Renault, 2005)

A legelső futamot 1999-ben Eddie Irvine nyerte a Ferrarival, legtöbbször pedig Michael Schumacher foglalhatta el a dobogó legfelső fokát, összesen 3 alkalommal. Őt követi Kimi Räikkönen (2003-McLaren-Mercedes, 2008-Ferrari), Fernando Alonso (2005-Renault, 2007-McLaren-Mercedes) és Sebastian Vettel (2010, 2011-Red Bull) 2-2 futamgyőzelemmel. Fernando Alonso itt ünnepelhette F1-es pályafutása első pole-ozícióját és dobogós helyét a Renault, Kimi Räikkönen pedig legelső futamgyőzelmét még 2003-ban a McLaren színeiben.

Jelenlegi versenyzőink eddigi szereplése a Maláj Nagydíjon:

  Felipe Massa: Fernando Alonso:
2001    13. (Minardi)
2002  6. (Sauber)  
2003    3. (Renault)
2004  8. (Sauber)  7. (Renault)
2005  10. (Sauber)  1. (Renault)
2006  5. (Ferrari)  2. (Renault)
2007  5. (Ferrari)  1. (McLaren-Mercedes)
2008  kiesett (Ferrari)  8. (Renault)
2009  9. (Ferrari)  11. (Renault)
2010 7. (Ferrari) kiesett (Ferrari)
2011 5. (Ferrari) 6. (Ferrari)

altA Pirelli által szállított gumikeverékek:

A Pirelli már korábban bejelentette, hogy az első három futamon a kemény (ezüst) és a közepes (fehér) keveréket fogja a csapatok számára bocsátani.

Időjárás-előrejelzés:

A Maláj Nagydíj fizikailag az egyik, ha nem a legmegterhelőbb Formula-1-es futamhelyszínek egyike a hatalmas páratartalom és forróság miatt. Mindezek mellett sohasem lehet biztosan tudni, hogy a távolban a pálya felé közeledő felhőkből özönvízszerű záporra, vagy csak egy csendesebb esőre lehet számítani. Az időjárás-jelentések szerint - ahogy Malajziában ebben az évszakban megszokott - minden nap lehet esőre számítani.

Előzési zóna:

altA tavalyi évhez hasonlóan idén is egy előzési zóna lesz kijelölve a sepangi pályán, ugyanott, ahol tavaly. Az FIA az utolsó, hajtű kanyar után 5 méterrel kezdődően jelölte ki a pálya célegyenesét arra a szakaszra, ahol használható az állítható hátsó szárny. A detektáló zóna - ahol mérik a két versenyző közötti időkülönbséget - az utolsó kanyar előtt 207 méterrel lesz.

Tudnivalók a pályáról:

Tervező: Herman Tilke .

Sok egyenes szakasz és visszafordító kanyarok teszik izgalmassá a versenynaptár legkanyargósabb pályáját. Összesen 15 kanyar található rajta, ebből a széles hátsó egyenes, majd az azt követő hajtűkanyar a legjobb előzési pontja a pályának, de az 1-es és a 4-es kanyarban is lehetőség adódhat a riválisok kifékezésére.

Kritikus pontok:

- A célegyenes utáni hosszú jobbos 1-es kanyar egy hosszabb féktávval jó lehetőség az előzésre.

- A 14-es kanyarban rendkívül nagyot kell fékezni, és a kanyar bejáratát sem lehet látni. A kanyar megfelelő teljesítése, az azt követő hosszú egyenes miatt létfontosságú.

Technikai jellemzők:

A sepangi pálya a versenynaptár egyik legkíméletlenebb helyszíne.

Az 50-60%-os páratartalom és a kb. 35 fokos hőmérséklet a motorokat és a versenyzőket terheli meg, míg néhány kanyar pedig a fékeknek és az abroncsoknak okozhat problémát.

A diffúzor nagy szerepet játszhat a kanyargós pálya miatt a csapatoknak itt célszerű magas leszorítóerőt alkalmazni, az viszont a végsebesség rovására mehet.

A Maláj Nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:

Március 23. (péntek):   1. szabadedzés: 3:00-4:30
    2. szabadedzés: 7:00-8:30
Március 24. (szombat):   3. szabadedzés: 6:00-7:00
    Időmérő: 9:00
Március 25. (vasárnap):   Verseny: 10:00

Az időmérőedzést és a versenyt is élőben közvetíti az M1.

Egy kör Fernando Alonsóval Sepangban:

A 2011-es Maláj Nagydíj összefoglalója:


Tweet
Módosítás: ( 2012. március 22. csütörtök, 20:41 )