Kimi Räikkönen végzett az élen a barcelonai előszezoni teszten. A Lotus E20-szal két tizedmásodpercet vert a második helyen befutó Fernando Alonsóra.
A második teszten a Lotus E20-nál fellépő súlyos felfüggesztés probléma miatt a finn ebben az évben csak a negyedik tesztnapját tudta teljesíteni. Räikkönen ebből a négy napból kettőt az első helyen fejezett be, a vasárnapot pedig a két barcelonai teszt legjobb eredményével zárta. Mindent egybevéve 121 kör alatt - az ebédszünet előtt - 1:22.030-ra faragta le az élen álló eredményét.
Fernando Alonso a Ferrarival elmaradt Räikkönen idejétől. A csapat pénteken elmondta, hogy továbbra is az a fő céljuk, hogy mindent megtudjanak az autó viselkedéséről. Annak ellenére, hogy Alonso 1:22.250-es ideje az F2012 eddigi legjobb teljesítménye és a 115 kör alatt rengeteg adat összegyűjtésére volt lehetőség a csapat úgy döntött, hogy a hét hátralevő részére törlik a versenyzők interjúit.
A vasárnapi teszt legérdekesebb története azonban a Red Bull háttérben maradása volt. Sebastian Vettel a váltóproblémája előtt mindössze 17 kört futott, majd visszaállt a boxba. A német pár perccel a vége előtt még visszatért a pályára, összteljesítményéhez azonban csak 5 kört tudott hozzátenni. Kora délelőtt a címvédő menekülőútként a sóderágyat választotta, amelynek következtében az RB8 első szárnya is megsérült. A csapat reménykedett, hogy Ausztrália előtt további kilométereket még meg tudnak tenni, Mark Webber az új Red Bullal azonban csak 70 kört teljesített.
A Williams két versenyzője között megosztotta az utolsó tesztnapot, melynek eredményeképp pozitív napot zárhattak. 1:22.296-tal Bruno Senna reggel a harmadik leggyorsabbnak bizonyult, Pastor Maldonado, aki hosszabb etupokra maradt kint, a kilencedik helyen zárt.
Egy szolid tesztnapot követően a Force Indiával köröző Nico Hülkenberget negyedikként intették le. Behozta a hét elején erőátviteli probléma miatt elszenvedett lemaradását, azonban délután sem tudott még teljes versenyszimulációt végrehajtani. Szuperlágy gumikkal nem sokkal - 0.074 század másodperccel - előzte meg Kamui Kobayashit, aki a nap legnagyobb részét a megfelelő beállítások eltalálásával töltötte. A délutáni versenyszimuláció a Sauber számára is fordítva sült el, Kobayashi autója motorprobléma miatt megállt a pályán.
A McLaren eredményes napot zárhatott, Hamilton 115 kört futott az új kasztnival, mindemellett csak 4 tizeddel maradt el Räikkönen győztes idejétől. Hamilton a teszt alatt kétszer annyi kilométert tett meg, mint csapattársa, Jenson Button, délután ő is Ausztráliára próbálta megtaláláni az ideális beállításokat.
Vitaly Petrov a CT01-gyel 1 tizedmásodperccel volt lassabb csapattársa korábbi végeredményénél, 1:22.795-ös idővel ért célba a hetedik helyen. Michael Schumachert a végelszámolásnál - 4 tizeddel megelőzve Daniel Ricciardo Toro Rossóját - a kilencedik pozícióban jegyezték. Legjobb idejét lágy keveréken, a reggeli teszt vége előtt fél órával futotta.
Helyezés | Versenyző | Csapat | Köridő | Körök száma |
1. | Kimi Räikkönen | Lotus E20 | 1:22.030 | 121 |
2. | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | 1:22.250 | 115 |
3. | Bruno Senna | Williams FW34 | 1:22.296 | 53 |
4. | Nico Hülkenberg | Force India VJM05 | 1:22.312 | 101 |
5. | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | 1:22.386 | 72 |
6. | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | 1:22.430 | 115 |
7. | Vitaly Petrov | Caterham CT01 | 1:22.795 | 101 |
8. | Michael Schumacher | Mercedes W03 | 1:22.939 | 100 |
9. | Pastor Maldonado | Williams FW34 | 1:23.347 | 48 |
10. | David Ricciardo | Toro Rosso STR7 | 1:23.393 | 100 |
11. | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | 1:23.608 | 23 |