F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. december 04. szerda.

Indiai Nagydíj

E-mail Nyomtatás PDF

alt

Buddh International Circuit - Delhi

Debütálás éve: 2011

Egy kör hossza: 5.137 km

Körök száma: 60

Verseny hossza: 308.2 km

Kanyarok hossza: 16

Leggyorsabb kör: -

Egyre több olyan országba látogat el a Formula-1, ahol ezelőtt még nem képviseltette magát a király-kategória. A legújabb "meghódított terület" a Föld hetedik legnagyobb és második legnépesebb országa, India. Az elmúlt tíz évben gazdaságilag rohamléptekben fejlődött az ország, így talán nem meglepő, hogy a Formula-1-ben is egyre nagyobb szerephez jut.

Az első indiai formula-1-es versenyző, Narain Kathikeyan 2005-ben debütált a Formula-1-ben, míg 2008-ban a Force India - és Vijay Mallya - révén egy indiai érdekeltségű csapat is feltűnt a száguldó cirkuszban. Karun Chandhok személyében már két versenyzővel képviselteti magát a dél-ázsiai ország. Karthikeyan lehetőséget is kap a HRT csapattól, hogy első hazai versenyén hazai közönség előtt bizonyíthasson - Daniel Ricciardo helyét veszi majd át erre a versenyre.

A pálya és a hozzá kapcsolódó épületkomplexum körülbelül 875 hektáron terül el. Összesen 150000 látogató befogadására alkalmas lelátók veszik körbe, de vannak tervek további 50000 szurkoló befogadására képes tribün építésére. Az kivitelezést egy indiai építőipari cég, a Jaiprakash Associates végezte.

Tudnivalók a pályáról:

altAz Új-Delhitől 50 kilométerre található létesítményt, a Buddh International Circuit-et - mint a legtöbb új versenypályát - Herman Tilke tervezte. Az 5.137 km hosszú aszfaltcsík első kanyarjai India törekvését szimbolizálják: a célegyenes végén található első kanyar és a 3-as kanyar között 14 méter szintkülönbség van, mely az ország emelkedését hívatott szimbolizálni. A versenyzők minden bizonnyal élvezni fogják a körözést az aszfaltcsíkon, mivel jelentős szintkülönbségek jellemzik.

Bár a csapatok részletes információkkal rendelkeznek a pálya vonalvezetéséről, számtalan bizonytalanság is várhat rájuk, elég csak az aszfalt minőségére gondolni. A versenyhétvége elején valószínűleg meglehetősen rossz lesz a pálya tapadása, valamint a kisebb bukkanókat is fel kell fedezniük a versenyzőknek.

Az indiai pályán az óramutató járásával megegyező irányban haladnak majd a versenyzők.
16 kanyarjából 9 jobbos, 7 balos, és a modern pályákhoz hasonlóan itt is megtalálhatóak mind a gyors egyenesek, mond pedig a lassabb, technikásabb kanyarok.
Az első szektorban főleg az egyenesek kapnak szerepet: itt található a versenynaptár egyik leghosszabb egyenes szakasza, amely 1.2 kilométer hosszú.
A második és harmadik szektorban azonban a középgyors kanyarok a meghatározóak. Így az előzetes számítások szerint az egyik leggyorsabb pályák közé tartozhat 210 km/óra körüli átlag- és 320 km/órás végsebességével. A szimulációk alapján egy kör teljesítése körülbelül 1 perc 27 másodpercet vesz majd igénybe.
A pálya kialakításában a csapatok is jelentős szerepet kaptak: a szervezők visszajelzéseket vártak a csapatoktól, hogy a szimulációjuk alapján módosíthassák a 7-es kanyart annak érdekében, hogy maximalizálják a döntött 10-es kanyarban az előzési lehetőségeket.

Kritikus pontok:

altEgy nagyon szűk kanyar található a rajt-cél egyenes végén, ahol a rajt után nagyon óvatosnak kell majd lenniük a versenyzőknek, de a futam során remek lehetőséget biztosíthat az előzéshez.

A hátsó hosszú egyenes egy szintén szűk hajtűkanyarral kezdődik (3-as kanyar), ahol fontos szerephez jut a tapadás és a megfelelő kigyorsítás, hogy a lehető legjobb sebességet érjék el a versenyzők a legjobb köridő elérése, a védekezés, vagy épp az egyenes szakasz végén kínálkozó előzési lehetőség céljából. Várhatóan 320 km/óra körüli csúcssebességet érnek majd el a versenyautók, és az egyenes utáni 4-es kanyar tartogathatja a legjobb előzési lehetőséget.

A pálya legélvezetesebb része valószínűleg a 'mini-aréna' lesz, amely egy nagy sugarú döntött visszafordító két törésponttal a 10-es és 11-es kanyarban, mely nagyon hasonlít az isztambuli pálya híres 8-as kanyarjához, csak fordított irányban. Ezt egy balos forduló követi, amely elég trükkös, hiszen egyszerre kell fékezniük és irányt változtatniuk a versenyzőknek. Emellett több ideális ív is lehetséges, és a hibázásnak is itt van a legnagyobb esélye.

A 15-ös kanyar is egy érdekes pontja a pályának, mivel egy meredekebb emelkedő tetején található, viszont a kanyarodást és a fékezést már egy lejtőn kell teljesíteniük a versenyzőknek.

Technikai jellemzők:

A hosszú egyenesek és a kanyarok miatt a mérnököknek fejtörést okozhat, hogy milyen beállítás lesz a legmegfelelőbb erre a pályára: meg kell találniuk a legjobb egyensúlyt a különböző aerodinamikai követelményeknek. A középgyors kanyarok nagyobb leszorítóerőt igényelnek, míg a hosszú egyenesekben a laposabb szárnyállás a fontosabb, így minden bizonnyal több eltérő beállítást is láthatunk majd.

A gumiknak nem csak az aszfalt minősége, de a gyorsabb illetve döntött kanyarok is nehézséget okozhatnak a nagy oldalterhelés miatt.

A fékek a hosszabb egyenesek végén kapnak nagyobb terhelést, míg a motorokra a kigyorsításkor vár fontos szerep.

Az Indiai Nagydíj menetrendje magyar idő szerint:

Október 28. (péntek):   1. szabadedzés: 6:30 - 8:00
    2. szabadedzés: 10:30 - 11:00
Október 29. (szombat):   3. szabadedzés: 7:30 - 8:30
    Időmérő: 10:30
Október 30. (vasárnap):   Verseny: 10:30

A pálya bemutatása Karun Chandhok tolmácsolásában:

Hozzászólások (1)Add Comment
erik
erik
2011 október, 22
195.56.55.116
...

hát.......
Hasonló,mint Korea szerintem,csak megfordítva!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2011. október 26. szerda, 16:08 )  

Abu Dzabi Nagydíj

News image

Abu Dzabi Nagydíj - Yas Marina Circuit Debütálás éve: 2009 Egy kör hossza: 5554 m...

Ausztrál Nagydíj

News image

Albert Park - Melbourne          Debütálás éve: 1996 Egy kör hossza: 5303 m Körök száma:...

Bahreini Nagydíj

Bahrain International Circuit - Szahír Debütálás éve: 2004 Egy kör hossza: 6299m Körök száma:...

Belga Nagydíj

News image

Circuit of Spa-Francorchamps - Spa-Francorchamps                      Debütálás éve: 1950  Egy kör hossza: 7004 m ...

Brazil Nagydíj

News image

Autódromo José Carlos Pace  -  Sao Paulo                   Debütálás év: 1973 Egy kör hossza: 4.309...

Brit Nagydíj

News image

Silverstone Circuit - Silverstone Debütálás éve: 1950 Egy kör hossza: 5891 m Körök száma:...

Európai Nagydíj

News image

Circuito Urbano de Valencia - Valencia                ...

Indiai Nagydíj

News image

Buddh International Circuit - Delhi Debütálás éve: 2011 Egy kör hossza: 5.137 km Körök...

Japán Nagydíj

News image

Suzuka Circuit - Suzuka         Debütálás éve: 1987 Egy kör hossza: 5.807...

Kanadai Nagydíj

News image

Circuit Gilles Villeneuve - Montreal   Debütálás éve: 1978  Egy kör hossza: 4.361 km  Körök...

Kínai Nagydíj

Shanghai International Circuit - Shanghai       Debütálás éve: 2004 Körhossz: 5451 m Körök száma: 56...

Koreai Nagydíj

News image

Koreai Nagydíj - Jeongam   Debütálás éve: 2010 Egy kör hossza: 5.621 km  Körök száma:...

Magyar Nagydíj

News image

Hungaroring - Mogyoród Debütálás éve: 1986 Egy kör hossza: 4381 m Körök száma: 70...

Maláj Nagydíj

News image

Sepang International Circuit - Kuala Lumpur         Debütálás éve: 1999 Körhossz: 5543 m Körök száma:...

Monacói Nagydíj

News image

Circuit de Monaco - Monte Carlo  Debütálás éve: 1950 Körhossz: 3340 m Körök száma:...

Német Nagydíj - Hockenheimring

News image

HockenheimRing - Hockenheim   Debütálás éve: 1970 Egy kör hossza: 4.574 km  Körök száma: 67...

Német Nagydíj - Nürburgring

News image

Nürburgring - Nürburg Debütálás éve: 1951 Egy kör hossza: 5148 m Körök száma: 60...

Olasz Nagydíj

News image

Autodromo Nazionale di Monza - Monza                               ...

Spanyol Nagydíj

News image

Circuit de Catalunya - Barcelona  Debütálás éve: 1991 Körhossz: 4655 m Körök száma: 66...

Szingapúri Nagydíj

News image

Marina Bay Street Circuit - Singapore  Debütálás éve: 2008 Egy kör hossza: 5073 m ...

Török Nagydíj

News image

Istanbul Park - Tomsfed       Debütálás éve: 2005  Körhossz: 5338 m  Körök száma: 58 Versenytáv:  309.604...