A mai időmérő edzés nem okozott meglepetést: már tegnap látszódott, hogy a Ferrari hátrányban van közvetlen ellenfeleihez képst. Felipe Massa a 13. helyig tudta előreverekedni magát, Fernando Alonso pedig az ötödik helyet szerezte meg. A hétvégén tapasztalt magas gumikopás miatt azonban megnyílhatnak a lehetőségek a Scuderia világbajnoki aspiránsa előtt.
Fernando Alonso: „Ma a pole pozíció teljesen elérhetetlen volt számunkra. Hamilton más bolygón utazott. El kellett fogadnunk az ötödik helyet, de ez nem jelenti azt, hogy ne reménykednénk több mindenben holnap: a célunk a dobogó. Az eredmény összhangban van azzal, amelyet tegnap után vártunk, figyelembe véve azt, hogy délutántól fogva nem voltunk túlságosan brilliánsak. Az egyetlen meglepetést ezen az estén Maldonado szolgáltatta és igazán váratlan volt látni őt az első sorban. Itt a különbség a két keverék között talán a legnagyobb az egész világbajnokságban, másfél és két másodpercre rúg, amely fontos tényezővé válhat holnap. Igaz, hogy a lágy tovább tart, de az is igaz, hogy ekkora különbség mellett a szuperlágy is érdekes választás lehet. Sok kiállást várok, különösen a gumik kopása miatt. Őszintén szólva, mielőtt megérkeztünk volna Szingapúrba, többet vártam, de hamar rájöttünk, hogy ezt a nagydíjat a védekező pozícióban kell teljesítenünk. A futam nagyon hosszú lesz, nagyon kemény mentálisan és fizikálisan is, mert folyamatosan a maximum koncentrációt kell lehívni magadból, mindenféle hiba nélkül: a legkisebb tévesztés is nagy árat vonhat maga után egy olyan pályán, ahol a korlátok ilyen közel vannak. A megbízhatóság nagyon fontos lesz és az elsődleges cél az lesz, hogy célba érjünk a lehető legjobb helyen.”
Felipe Massa: „Nagyon nehéz időmérő edzés volt. Nagyon szenvedtem azzal, hogy összehozzak egy jó kört, a harmadik szektorban különösen szenvedtem, ahol a hátsó gumik csúszkáltak és ennek eredményeként koptak. Ezzel a problémával tegnaptól kezdve szenvedtem és nem sikerült kijavítanunk ezt. Csak remélhetjük, hogy holnapra javulunk, különben különösen nehéz lesz. Gondosan át kell nézünk a stratégiai lehetőségeket, kezdve azzal, hogy melyik gumival induljunk a versenyen: nagy a különbség a teljesítményben a két keverék között, de mindkettő viszonylag magas kopást mutat. A cél az lesz, hogy a pontzónában végezzünk, amely nyilvánvalóan nem lesz egyszerű, de a lehető legjobbunkat adjuk majd. Az ide hozott fejlesztések között nem minden működött úgy, ahogyan azt vártunk és reméltük, amely természetesen nem volt segítségünkre. Emiatt meg kell értenünk ezt a szezon hátralévő része miatt is.”