F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. november 13. szerda.

Átszervezésekkel indul az új év a Ferrarinál

E-mail Nyomtatás PDF

 

Rengeteg újságíró és autósportban elismert szakember megerősítette, hogy 2012-ben Alonso teljesítménye volt a legkiemelkedőbb a mezőnyben. Sajnos ugyanezt az autóról nem lehetet elmondani. Ezért a maranellói gárda vezetése igen komoly változásokat eszközölt a fejlesztési gárda tekintetében, hogy jövőre ne csak a média és a csapatfőnökök válasszák meg a Ferrari pilótáját az év legjobbjának. 
 
 
A F1-ben a sikerhez hat tényezőnek kell megvalósulnia. A jó szerepléshez szükséges a legjobb pilóta, a legjobb autó, legjobb box munka, jó stratégia, megbízhatóság, na és persze szerencse. A csapatfőnök szerint, ha a céljainkat el akarjuk érni, akkor mind a hat tényezőnek meg kell valósulnia. A box munkával és a stratégiával nem voltak problémák, az autó megbízhatósága pedig a legjobbnak bizonyult az egész mezőnyben. A fő hangsúlyt az autó teljesítményére kell helyezni, mivel idén ez volt a leggyengébb pontja a csapatnak, ha ezen a téren sikerül javulást elérni, akkor minden adott lehet a bajnoki cím megnyeréséhez. A feladat nem lesz egyszerű, de biztosak vagyunk abban, hogy ezt meg lehet valósítani. Nagyon fontos - ezt Stefano Domenicali is kihangsúlyozta -, hogy már az első futamtól egy versenyképes autónak kell állnia a rajtrácson. Alonso idei szereplése fantasztikusan sikerült és ha Massa is át tudja menteni az év végén mutatott teljesítményét az új szezonra, akkor egy jó konstrukcióval akár a csapat világbajnoki címért is versenyben lehet az alakulat. 
A maranellói gárda egyik az autó pozitív fejlődését akadályozó tényezője a hibás szélcsatorna volt. Ennek átépítése és korszerűsítése 2013. augusztusában fejeződik be, a Ferrari addig a Toyota Kölnben található szélcsatornáját használja.
Az új motor szabály miatt 2014-ben egy teljesen új időszak veszi kezdetét az F1-ben. Ha a csapat hosszútávon szeretne sikereket elérni, akkor a jövő évi autó fejlesztése mellet már a 2014-es modell munkálataira is fontos figyelmet kell szentelni.
A célok elérése és a hatékonyság növelése érdekében mind két projektre külön koordinátort neveztek ki . A jövő évi autó fejlesztését egy a Ferrarinál nevelkedett szakember Simon Resta kapta. A 2014-es modell fejlesztésével egy ugyancsak tapasztalt mérnök Fabio Montecchi lett megbízva. A főtervező továbbra is Nikolas Tombazis marad. Az ő feladata lesz az is, hogy felügyelje a két koordinátor munkáját.  Azt kijelenthetjük, hogy ez egy rendkívül nehéz év lesz a Ferrari számára, ami rengeteg plusz munkát és anyagilag is nagyobb befektetést igényel.
A csapat szeretne minden percet kihasználni a sikeres szereplés elérése érdekében, ezért az autó a megszokottól kicsit később január végén vagy február elején kerül bemutatásra. A végleges konstrukció pedig a tesztek utolsó napjaiban, de legkésőbb Ausztráliában gurul ki a pályára.  
Stefano Domenicali szerint a csapat rengeteg tapasztalatot szerzett, és tanult az idei év hibáiból. Tudjuk, hogy hol kell javulni és megvan minden ahhoz, hogy jövőre a kitűzött céljainkat megvalósítsuk.
Hozzászólások (1)Add Comment
kálmán89
kálmán89
2012 december, 26
85.66.33.63
...

Az lényegtelen hogy mikor mutatják be az autót csak az elejétől kezdve versenyképes és gyors legyen!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2012. december 26. szerda, 13:47 )  

Átszervezésekkel indul az új év a Ferrarinál

News image

  Rengeteg újságíró és autósportban elismert szakember megerősítette, hogy...

szerda, 26 december 2012

Bővebben

Michelisz: szeretem a Ferrarit

News image

Nagy megtiszteltetés érte oldalunkat, amikor a friss WTCC privát...

szombat, 22 december 2012

Bővebben