Felipe Massa is hivatalos volt az FIA csütörtöki sajtótájékoztatójára, ahol nem meglepő módon a monacói hétvégéjéről is faggatták a brazil versenyzőt
„Száz százalékosan rendben vagyok” – kezdte nyilatkozatát Massa. „A két baleset nagyon hasonlónak tűnt kívülről, de teljesen különböző okai voltak. Az elsőnél blokkoltak a kerekek egy huplin, egyenesen továbbmentem és a védőkorlátnak ütköztem, míg a második a felfüggesztés meghibásodása miatt történt. Enyhe fájdalmat éreztem a nyakamban, ami normális, ha két olyan baleseted van két nap is, ahol a becsapódás hasonló irányból történik. De ez csak izomfájdalom volt, és már elmúlt. És az önbizalmamra sem voltak hatással ezek az incidensek.”
A monacói gyenge eredmény után nem meglepő, hogy a Ferrari versenyképesebb formában szeretne visszatérni Kanadába, és nincs ez máshogy Massa esetében sem.
„Ez egy fontos hétvége a számunkra. Remélem, hogy mindenki, én, Fernando és a csapat is jól szerepel és újra harcolhatunk a dobogóért.”
Nem csak Alonso számára nem hozott eddig sok sikert a Gilles Villeneuve versenypálya, brazil csapattársa sincs ezzel másképp: eddigi legjobb eredménye egy negyedik hely volt még 2005-ben a Sauber színeiben, míg a Ferrarival a 2008-as ötödik helye az etalon eddig.
„Nem tudom, nincs különösebb oka” – válaszolt arra a kérdésre a tizenegyszeres futamgyőztes, hogy van-e valamilyen különleges oka a kanadai gyengébb szereplésének. „Tavaly gyors voltam, de megpördültem, de tudom, hogy teljes mértékben azon leszek, hogy megpróbáljak változtatni ezen a helyzeten most. Talán a negyedik helyezésem 2005-ből a Sauberrel, amikor egy jó versenyem volt.”
Esős idő fogadta a csapatokat Montrealban, és az előrejelzések szerint nem is fog változni az időjárás vasárnapig. Ennek annyira nem örülnek a versenyzők és a csapatok, hiszen pénteken lenne lehetőségük kipróbálni a Pirelli módosított közepes keverékű abroncsait a silverstone-i hétvége előtt.
„A következő két napra esőt jósolnak, így nem tudom mennyire lesznek hasznosak. Még ha száraz is, ez egy nehéz pálya az abroncsok kiértékeléséhez, részben a tapadás szintjének magas növekedése miatt a hétvége alatt, szóval nehéz lenne ebből pontos következtetést levonni.”
Szintén a tesztekkel kapcsolatban érkezett az utolsó kérdés is Massának: mik az előnyei és hátrányai a szimulációs teszteknek a pályán való teszteléssel szemben?
„A szimulátor hasznos, de az csak egy szimulátor. Az igazi teszteléssel a pályán mindig jobban megérted, hogy mit csinál az autó” – foglalt állást a brazil.