Minden bizonnyal nem a Ferrari rendelkezik a leggyorsabb autóval az idei szezonban, de a boxutcában a maranellói csapat diktálja a tempót. Fernando Alonso 2,4 másodperces kerékcseréje a leggyorsabb volt Sanghajban.
A spanyol Marca sportnapilap szerint a Ferrari boxkiállásai átlagosan 6 tizedmásodperccel voltak gyorsabbak, mint a Mercedes, a McLaren vagy a Red Bull kerékcseréi, és az Ausztrál Nagydíjon is hasonló volt a helyzet.
A Scuderiának annak ellenére sikerült felgyorsítania a kerékcsere folyamatát, hogy az FIA betiltotta a héliummal működő pisztolyokat, ami a csapatoknak körülbelül 2 tizedmásodperces hátrányt jelent a boxutcai munkában.
"Egy ilyen szoros mezőnyben nagyon fontos odafigyelni az ilyen apró részletekre" - nyilatkozta Fernando Alonso. "Pontokat és pozíciókat jelenthetnek, amelyek döntőek lehetnek a szezon végén."
A Ferrari tesztversenyzője, Marc Gené szerint az egyetlen hiányzó elem jelenleg a csapatnál, egy gyorsabb autó.
"Azonban érdemes megjegyezni, hogy mi csináltuk a legjobb kerékcseréket, a stratégiák általában jók voltak, és az autó megbízható. Ami jelenleg hiányzik, az a sebesség, mind az időmérőn, mind a versenyen" - mondta Gené.