Az olasz Autosprint értesülése szerint a Ferrari 'B' autójának a hátsó része a Sauber versenygépének mintájára készül majd el.
A formula-1-es berkekben mindenki elismerően beszél a hinwili alakulatról, és nem csak Sergio Pérez Malajziában elért második helye miatt.
A Red Bull és a McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Christian Horner és Martin Withmarsh a napokban nyilatkoztak úgy, hogy az idei évben kulcsfontosságú szerepet kapó abroncsokkal a Sauber versenygépe bánik a legjobban, minden körülmény között.
Ezt sokan az autó hátsó szegmensének kialakításának és a kipufogó-elrendezésnek tudják be. A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey már a téli teszteken elismerően beszélt a Sauber C31 hátsó részéről, és a címvédő alakulat az utolsó teszten már egy ahhoz hasonló kialakítású autóval gurult pályára Barcelonában.
Az idei évre szigorodtak a diffúzorokra és a kipufogógázok elvezetésére vonatkozó szabályok, és állítólag a Sauber közel állt a szabály megsértéséhez a kipufogó elrendezését illetően, de a FIA szabályosnak ítélte a megoldásukat.
"Nem vagyunk olyan helyzetben, hogy pontosan megmondhassuk azt, hogy mekkora aerodinamikai befolyásuk van az egyes rendszereknek" - nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA technikai igazgatója. "Emiatt lehetetlen, hogy azt mondjuk, hogy „Ez már túl sok, vagy ez még rendben van”. Az új szabálynak az volt a célja, hogy ezt ne kelljen megtennünk."
A legfrissebb információk szerint a Ferrari lesz a következő csapat, amely másolni fogja a Sauber hátsó kialakításának a megoldását. Ebben talán az olasz istállónak egyszerűbb dolga is lesz, hiszen a Ferrari a svájci csapat motor- és sebességváltó beszállítója, így a megoldás "átültetése" sem fog vélhetően nagy gondot okozni. Az Autosprint szerint az F2012 "Ferrauber" motorborítását tekintve is hasonló lesz a Sauber C31-es versenygépéhez.