További 500 kilométert teljesített az F2012. Ezzel elérték a 250 kört és az 1300 kilométert az elmúlt három napban Mugelloban. A keddi eső után csütörtök reggel Fernando Alonso kirándulást tett a 12-es kanyar kavicságyában. Megsérült a Ferrari első szárnya és mindez két és fél órát vett el a pályán töltött időből.
"Először is a családom és barátaim megnyugtatására szeretném elmondani, hogy jól vagyok. Nem történhet komolyabb baj, ha 7 kilométeres óránkénti sebességgel megyek”, mondta kissé ironikusan a spanyol az újságíróknak a tesztnap végén.
"Délelőtt elvesztegettünk egy kis időt, de a délutáni munkát és a kilométerek összességét tekintve többé-kevésbé ezt terveztük. Minőségben nem történt változás, mert délutánra nem változott a pálya, főleg a szél miatt.”
"Nagyon elégedett vagyok a három napos teszttel és pozitív érzéseim vannak. Bevezettünk néhány apró dolgot, elsősorban aerodinamikai frissítéseket, melyektől pontosan azokat a válaszokat kaptuk, amiket vártunk, és ez a legpozitívabb hír. Ez azt jelenti, hogy bizakodó vagyok a jövőre nézve. Amit a maranellói gyárban láttunk, most megerősítést nyert a pályán is. Továbbá más területeken is dolgoztunk, különösen a gumikkal, rövid és hosszútávon is. A beállításokkal és rajtgyakorlattal is foglalkoztunk, mivel ki kellett próbálni az új kuplungot.”
"Barcelonára még több fontos frissítés érkezik, és reméljük ott el tudjuk kezdeni bezárni azt a szakadékot, ami elválaszt minket jelenleg az élen lévő csapatoktól. Úgy döntöttünk, hogy most inkább a szélcsatornás teszteket részesítjük előnyben, ahelyett, hogy ezen a teszten az összes új alkatrészt kipróbáljuk. Persze jó lenne tesztelni az összes frissítést, de már ez is jó, hogy számolhatunk ezzel. Barcelona lesz a szezon legfontosabb pillanata, de nem döntő fontosságú. Nem fogjuk magunkat hirtelen újra a pole-ban találni, mert nincs varázsgombunk. Azzal kell indítanunk, hogy ne a Q3-ba való bejutásért kelljen harcoljunk és hogy közelebb kerüljünk az első hathoz. A következő versenyeken folytatnunk kell a fejlődést, egy-egy lépéssel előrébb kell lépnünk Monacóban, Kanadában, majd Valenciában is. Ez az egyetlen módja annak, hogy megtaláljuk azt a 7 vagy 9 tizedet - nehéz ezt pontosan felmérni, de az első versenyek alapján ennyi - ami elválaszt minket az élen állóktól. Természetesen nem tagadom, hogy a jövő hétvége nagyon fontos lesz. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy már a Q3-ba jutásért is küzdenünk kelljen, ha a bajnoki címért akarunk harcolni.”
Az új kipufogót értékelve Fernando válasza rövid volt: "Teljesítmény szempontjából nincs különbség a keddi naphoz képest. Idén már nem annyira fontos a kipufogó. Ezt abból is láthatjuk, hogy eddig különböző konfigurációjú autók nyertek. Bahreinben például a Red Bull az oldalra kivezetett kipufogóval érkezett, de a leggyorsabb autó a Lotus volt, amin a kipufogó egyenesen van kialakítva.”
A spanyol örül annak, hogy visszatért – még ha csak egy autóval is - a szezon közbeni tesztelés. "Inkább ezt a naptárat választanám, mint a tavalyit, mivel az első versenyek után sokkal többet tudtunk meg az autóról, így ennek alapján módosíthatunk, tehát számunkra van értelme. Valójában még több tesztet tennék lehetővé a szezon során. Azt kell mondanom, nagy öröm volt újra vezetni ezen a pályán: itt egy kör többet ér, mint száz kör más helyeken, egy itt eltöltött nap pedig felér egy év szimulátorban töltött munkával, legalábbis számomra.”
Fernando kedden tér vissza Fioranoba, ezúttal nézőként. Részt vesz azon a megemlékezésen, amit Gilles Villeneuve halálának 30. évfordulójára rendeznek.