Fernando Alonso Lewis Hamilton büntetése miatt végül a második, míg Felipe Massa a tizenhatodik helyről vághat neki a 66 körös Spanyol Nagydíjnak.
Az időmérőn a spanyol versenyző a harmadik helyet szerezte meg, míg brazil csapattársa a Q2-ben búcsúzni kényszerült, mert a gyorskörén több felvezető körön lévő versenyzőt is meg kellett előznie.
A Q1-ben és a Q2-ben mindkét versenyző ugyanolyan vegyületű abroncsokat használt: a Q1-ben egy kemény és egy lágy keveréket, míg a Q2-ben az időmérő első részében használt lágyat, és egy új szettet ugyanebből a típusból. Alonso a harmadik új lágy szett abroncsát is használta a Q3-ban.
Fernando Alonso:
"Ez a harmadik hely nem az, amit vártunk. Arra számítottunk, hogy sikerül egy lépést előre tenni, ami segítségével kevesebb nehézség árán jutunk be a Q3-ba, mint a szezon első versenyein, és ezt elértük. De természetesen nem gondoltuk, hogy ilyen elől végezhetünk a rajtrácson. Nem tudom, hogy ez a pozíció hűen tükrözi-e az autónk teljesítményét - ez határozottan nem szokványos, hogy egy Red Bull és egy McLaren búcsúzik a Q2-ben és hogy a másik Red Bull úgy jut be a Q3-ba, hogy nem marad friss szett lágy gumija -, de annyi biztos, hogy azok az új alkatrészek, amiket ide hoztunk, azt eredményezték, hogy egy lépést előre tettünk a helyes irányba. Persze ez még nem elég ahhoz, hogy a legjobb helyekért harcoljunk. Ez egy jó kiindulási alapot ad a hétvégére, de a pontokat holnap osztják. Megpróbálunk egy jó rajtot venni, különösen azért, mert a bajnoki címért folytatott harcban a főbb riválisaim közül legtöbben mögülünk indulnak, és meg kell próbálnunk a lehető legtöbbet kihozni ebből. Az abroncsok teljesítménye döntő tényező lesz: óvatosnak kell lennünk, mert az előrejelzések szerint holnap más hőmérsékletek lesznek, és ez tartogathat néhány meglepetést. Ilyen csodálatos közönség előtt versenyezni mindig extra motivációt ad nekem!"
Felipe Massa:
"Amikor egy időmérő olyan szoros, mint ez, rendkívül fontos, hogy mindent a helyére tegyél egy tiszta körön, és én nem kaptam meg ezt a lehetőséget. A második körömön a Q2-ben legalább hét vagy nyolc autó mellett kellett elmennem, akik az abroncsukat melegítették a mért körükre, és sok időt vesztettem emiatt. Igazi szégyen, hogy a tizenhetedik helyről kell indulni egy olyan versenyen, amelyen az autónk előrelépést mutat a teljesítmény tekintetében, mint ahogy azt Fernando eredményében is látni lehet. Az új aerodinamikai alkatrészek, amiket feltettünk az F2012-re, úgy tűnik, hogy jól működnek - egy kicsit több aerodinamikai leszorítóerőnk van és egy kicsit kisebb a légellenállás -, de tisztában vagyunk azzal, hogy még sok a tennivalónk. Holnap, egy olyan pályán, ami annyira kemény az abroncsokhoz, mint ez, a stratégia kulcsfontosságú lesz: reméljük sikerül szereznem néhány pontot."
Lehet, hogy hamarosan ez lesz:
Montezemolo: http://media.photobucket.com/i...ohnon/Meme collection/GTFO.png?o=15
Massa: http://knowyourmeme.com/memes/okay-guy
Most, hogy már a kocsi is jó, most már Massának is hoznia kéne minimum egy biztos pontszerzést!