Viták nélküli Forma 1? A Ferrari sárga színű festéssel áll rajthoz, amin lila foltok vannak? El tudjátok képzelni ezeket? Én sem, pedig talán még ezeknek is nagyobb az esélye, minthogy egy Forma 1-es idény elteljen a Monacói Nagydíj nélkül. Pontosan tudja ezt Felipe Massa is, aki ezúttal segítségünkre volt a pálya elemzésénél.
„Monacó egy nagyon különleges pálya, teljesen más itt versenyezni, mint a többi helyszínen.” – kezdi a brazil, akinek különösebben nem kell bemutatni a hercegséget, hiszen a pálya a mindennapi életének részét képzi, mivel ő is a mini állam polgárának mondhatja magát. „A legkisebb hibát is súlyosan bünteti a pálya, ezért nincs lehetőségünk a lazításra a teljes körön keresztül, ezáltal ízelítőt kapunk milyen is az igazi versenyzés.”
A jelenlegi mezőnyt tekintve csak Button, Webber és a Ferraris csapattárs Alonso versenyzett többet Monacóban, mint Felipe, így a brazil komoly ismerettel rendelkezik a pályáról.
„Nem hiszem, hogy a kör egyik része nehezebb lenne, mint a másik. Minden kanyarban nehéz dolgunk van, ezért nagy kihívást jelent összerakni a tökéletes kört.”
2008-ban Massának sikerült az, amiről a szakértők úgy vélekednek, hogy Monacóban kulcsfontosságú, megszerezte a pole pozíciót.
„Monacóban a pole-ban lenni fantasztikus érzés. 2008-ban egy fantasztikus autóm volt, amivel a győzelemért harcolhattam, de sajnos a nedves aszfalton annyi minden történt, hogy én csak a harmadik helyet tudtam megszerezni.”
A Monacói Nagydíj több dologban más, mint a többi verseny. A szabadedzéseket például csütörtökönként rendezik. A gumikopás mértéke is messze elmarad a többi helyszínen látottaktól, így a Pirelli a lágy és a szuperlágy gumikat szállítja a csapatoknak erre a hétvégére. Általános vélemény a pálya vonalvezetéséről, hogy nem kedvez az előzéseknek, így nehéz lenne megismételni azt, amit Felipe két héttel ezelőtt Spanyolországban vitt véghez.
„A kilencedik helyről rajtoltam és a végén sikerült dobogóra állnom, ami nagyszerű eredmény volt az egész csapat számára, főleg, hogy közben Fernando megnyerte a versenyt.”- emlékszik vissza Massa.
Ahogy arra mindannyian emlékszünk, Spanyolországban feltartás miatt Felipét megbüntették, így került a kilencedik rajthelyre.
„Nem voltam boldog a büntetés miatt, aminek köszönhetően három hellyel hátrébbról kellett megkezdjem a futamot. Szerencsére azonban jó versenyt futottunk, sok előzéssel, így sikerült megszerezni a harmadik helyet.” Végezetül a monacói és a távolabbi céljairól ejtett pár szót a brazil. „ Meg kell maradjon ez a cél, hogy a dobogóért küzdhessek Monacóban is, illetve minden versenyen, amit pedig igazán szeretnék az a győzelem.”
Ami az esélyeket illeti a Monacói Nagydíjon ezúttal tényleg kulcskérdés lesz a rajtpozíció. Ezért említik sokan többek között Fernando Alonso is nagy esélyesként a Mercedes versenyzőit. Arról azonban érdemes nem megfeledkezni, hogy ezúttal nem kell, oly mértékben óvja a gumikat senki, mint a többi pályán, ezért nem biztos, hogy olyan egyértelmű lesz az a csillagos német márka pole pozíciója. Viszont ha sikerülne a Mercik közül valamelyiknek megszerezni az első rajthelyet, netán kibérelnék az első sort, akkor érdekes futam elébe nézhetünk. A gumik kopása talán itt őket sem hátráltatja annyira, így akár tényleg meg is nyerhetnék a futamot, de ehhez azért még lesz egy két szava több csapatnak. Ilyen például a Ferrari. A baj csak az, hogy idén, akár az elmúlt évben is az egy körös tempóval volt gond. Így kérdés, hogy itt milyen pozícióba sikerül kvalifikálnia magát Fernandonak és Felipének, illetve, hogy a jó versenytempó mire lesz elég. Vajon bebizonyítják a fiúk, hogy igenis lehet előzni ezen a pályán is? Vagy sikerül jó rajtpozíciót szerezni és elsőként elfordulni a rajt után? Szombaton és vasárnap kiderül. Addig is Forza Ferrari!