És nem egyszerűen a világszerte több millió „ágaskodó ló” rajongó szerint, sőt nem is azok az ügyfelek szerint, akik évről évre folytatják az autók vásárlását Maranellóból , hanem az éves listát összeállító márka-értékelési szakemberek, a Brand Finance szerint.
A Ferrari szerezte meg 2013-ban az első helyet az öt legerősebb márka közül, mint a Google, Coca-Cola, PwC és Hermes, azon a listán, ami tartalmazza a világ 500 leghíresebb cégét. A mérete miatt – magyarázza a Brand Finance – Maranello nem tud versenyezni a nagy multinacionális márkákkal a teljes bevétel szempontjából. Mindazonáltal, a márka értékelésekor figyelembe vesznek más pénzügyi mutatókat is, mint például a nettó árrés, átlagos bevétel ügyfelenként, hogy mennyit költ a cég reklámra és marketingre, valamint a minőségi paramétereket, mint a márka szeretete és a márkahűség.
„Mindig öröm valamilyen lista tetején lenni, és még inkább az, ha a versenyben a világ leghíresebb cégei vesznek részt. Ez az eredmény azt bizonyítja, hogy még a nagyon nehéz gazdasági időkben is Olaszország minőségi szolgáltatást tud nyújtani a világnak” - nyilatkozta a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo. „E mögött az elismerés mögött kivételes termékek állnak, melyeket egyaránt kivételes nők és férfiak készítenek. Ők tették ezt lehetővé, és ezért köszönettel tartozok nekik.”
Új szerkesztőnk, Balassa Péter cikkét olvashattátok.