Fernando Alonso tegnap vezethette először az F138-at, és elmondta, annak ellenére, hogy még sok munka vár a csapatra, semmi okuk kételkedni abban, hogy nem lehetnek harcban a világbajnoki címért az idei évben is.
Alonso 110 kört teljesített első tesztnapján, ami a rendkívüli fizikai felkészülés mellett is meglehetősen igénybe vette a nyakát.
„A nyakam még egy kicsit merev, de ez normális az első nap” – nyilatkozta a nap végén a spanyol. „Akárhogy is edzel nyakra, az autó meggyilkolja azt. Ez attól függ, hogy hány kört teszel meg, de ha az első nap 100 kört vezetsz Barcelonában, ez az érzés normális.”
Az autóval kapcsolatban elmondta, többé-kevésbé megegyező a Brazil Nagydíjon használttal, azonban még rengeteg új alkatrész érkezik az autóra a következő tesztre és az első versenyre is.
„Az érzéseim az autóval kapcsolatban jók, többé-kevésbé ahogy vártuk. Hasonlít a Brazíliában használt autóhoz, annak a folytatása, mondhatjuk, hogy többé-kevésbé ugyanaz az érzés. Ugyanaz az ülésem, ugyanazok a pedálok, minden ugyanaz, szóval amikor beülsz az autóba, a teljesítménynek többé-kevésbé ugyanolyannak kellene lennie, mint Brazíliában.”
„Semmi igazán meglepő, amikor vezeted, de ez legalább jó, nem úgy, mint tavaly, amikor egy kis negatív meglepetésben volt részünk, amikor először vezettük az autót.” – folytatta Alonso. „Rengeteg munka vár ránk, sok a tennivaló a következő napokban a gumikkal, az aerodinamikával, néhány új alkatrésszel és kísérleti dolgokkal, amik az autónkon vannak. Sok kilométert kell teljesítenünk. Jerezben volt néhány mechanikai problémánk - főleg Pedróval, amikor egy egész délelőttöt vesztettünk -, szóval sok kört kell teljesítenünk ezen a teszten, hogy megbizonyosodjunk arról, az autó elég erős a versenyzésre.”
Talán éppen a hasonlóság miatt kétszeres világbajnok nem lát okot arra, hogy miért ne lehetne harcban a világbajnoki címért az idei évben is. Úgy véli a csapat jobb helyzetben van, mint tavaly a szezon elején, de a sikeres szerepléshez nélkülözhetetlen, hogy már Ausztráliától versenyképesek legyen az autó.
„Javítanunk kell azon, amit a tavalyi évben csináltunk, mert nyilvánvaló az nem volt elég, hogy másodikak lettünk, az elsők szeretnénk lenni. Hogy javítsunk az év első szakaszán, ez nem lesz túl nehéz, így viszonylag magabiztosak vagyunk. Egy olyan autóval harcoltam a világbajnoki címért tavaly, ami két másodperccel volt lemaradva a télen. Tehát pozitívnak kell lennünk, és arra gondolni, hogy az idei évben újra a világbajnoki címért fogunk harcolni, ha javítunk az autón egy kicsit” – mondta a spanyol.
A Pirelli az idei évben új abroncsokat készített, amelyek a szerkezetüknek köszönhetően nagyobb tapadást biztosítanak, de hamarabb el is kopnak. Alonso szerint a gumiknak ez a fajta tulajdonsága megnehezítette, hogy megfelelően értékelhessék az autót hideg körülmények között.
„Nyilvánvalóan a saját munkánkra koncentrálunk, nem tudjuk mit csinálnak a többiek, de talán nem a legjobb megoldás télen úgy tesztelni, hogy egy körös gumijaid vannak, mert rengeteg dolgot kell tesztelnünk, és rengeteg új dolog van, amikről tiszta és helyes információkat kell kapnunk. Csak egy köröd van, hogy megértsd ezeket, mert utána már kettő, négy, hat másodpercre vagy a tempódtól. De ugyanez a helyzet mindenki számára, szóval a többieknél jobban kell megértenünk ezeket az abroncsokat, hogy megpróbáljuk őket a lehető legtovább használni.”