A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a csapat "több kockázatot" vállalt az idei autó megépítésénél, mint a korábbi években.
Habár a legtöbben az F2012 lépcsős orráról beszélnek, a legradikálisabb változtatás az idei autón, hogy az első felfüggesztésnél is a vonórudas megoldást alkalmazzák. Emellett a Ferrari szakemberei keményen dolgoztak az autó oldaldobozain és az autó hátsó részén, hogy megpróbáljanak olyan aerodinamikai előnyre szert tenni ezen a területen, amellyel megelőzhetik a Red Bullt.
Pat Fry elmondta, szándékosan döntöttek emellett az agresszív megközelítés mellett, és nem féltek teljesen a határokig elmenni az autó tervezésénél.
"Ez mindig egy izgalmas időszak" - nyilatkozta Fry. "Mindenki keményen dolgozik, és mindig jó látni, ha egy projekt végül összejön. Ez mindig egy érdekes és izgalmas időszak. Nagyon sok ember mondott nagyon sok mindent, és egy kicsit elmozdultunk onnan, ahol voltunk. Természetesen vállaltunk egy kis kockázatot az alap autó tervezésénél és hasonló dolgokban, de összességében mindenki jó munkát végzett. De most meg kell ropogtatnunk az ujjperceinket, és elkezdeni keményen dolgozni a fejlesztéseken az első versenyig, és utána az egész szezonban."
A Ferrari jelentős fejlesztési csomag bevetését tervezi az utolsó barcelonai tesztre, és további újítások érkeznek az autóra a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra is. Ezen fejlesztések főleg az autó aerodinamikájának a javítását és a kipufogó-rendszer fejlesztését célozzák meg.
"Dolgozunk a fejlesztéseken, főleg az aerodinamikán" - mondta Fry. "A harmadik teszten és az első versenyen is lesznek fejlesztések az autón. Valójában, az egész évben egy folyamatos aerodinamikai fejlesztést hajtunk majd végre. A legfontosabb dolog az aerodinamika még mindig. Úgy gondolom, hogy sokkal kevesebbet tehetünk most a motorokkal - aerodinamikai szempontból. Mérnöki szempontból a motorteljesítmény kérdése szinte a ténylegesen elérhető maximális lóerőre és az üzemanyag-hatékonyságra redukálódott. Úgy gondolom, csak az lehet célszerű, ha egy állandó aerodinamikai fejlesztést hajtunk végre egész évben."
Az elmúlt években több csapat is előnyre tudott szert tenni az innovatív megoldásaik miatt - mint például az F-csatorna, vagy a fújt kipufogó -, az idei évben az FIA megpróbálja tisztázni a szabályokat minden területen. Az irányító testület már be is tiltotta a Lotus által bemutatott, és a Ferrari által is elkészített aktív menetmagasság-szabályozó rendszert, és Fry úgy véli az idei évben nem lesz sok "meglepő megoldás".
"Megpróbáltunk minden meglepő megoldást átgondolni, de úgy vélem, hogy a szabályok viszonylag szigorúak. Az F-csatornához és a fújt diffúzorhoz hasonlító rendszerek tiltottak. Emellett tisztázták a hasmagasságra hatással lévő fékrendszerekkel kapcsolatos szabályokat is. Szóval nem tudom. Nagyon sok innovatív ember van itt, így majd az idő megmondja, hogy mit találtak ki" - tette hozzá Pat Fry.