Felipe Massa számára ma véget ért a tesztelés Jerezben. A brazil versenyző összesen 164 kört teljesített az F2012-vel.
Massa elismerte, hogy sok munka vár még a csapatra az idei versenygéppel kapcsolatban, de úgy érzi, még rengeteg potenciál van az autóban.
"Ez a két nap nem a megszokottakhoz hasonlóan alakult, legalábbis ahhoz képest, ahogy az elmúlt években kezdtük az évet" - nyilatkozta a brazil versenyző. "Ez az autó rengeteg olyan elemet tartalmaz, amelyeknek sok finomhangolásra van szükségük, és ebben is különbözik a korábbi autóinktól. Arra koncentráltunk, hogy több specifikus pontot is felállítsunk, és még mindig nagyon sok dolgunk van: mint általában, néhány dolog úgy működik, ahogy kell neki, míg mások kevésbé. Például, ma sok kört tettem meg konstans sebességgel, hogy információkat gyűjtsek az autó aerodinamikájáról és a kezeléséről, mert meg kell győződnünk arról, hogy milyen irányban kell tovább mennünk a fejlesztéseket tekintve."
"Ez egy olyan autó, amelyikkel még sok dolgunk lesz, és amivel még nagyon sok dolgot ki kell próbálnunk. Ma sok kört tettem meg, csak azért, hogy kipróbáljunk különböző dolgokat az autón. Ez egy olyan nap volt, amikor jobban kellett koncentrálnunk a kis dolgokra, hogy mindent megértsünk, és amihez szükségünk van minél több adat gyűjtésére."
Arra a kérdésre, hogy tapasztalt-e valamilyen váratlan meglepetést a teszt alatt, a 30 éves versenyző a következőt felelte: "Mindig van ilyen, amikor új autót vezetsz. Néha nem azt az eredményt kapod, mint amit vársz. Úgy vélem ez csak egy nagy munka kezdete, hogy egy következetes és versenyképes autónk legyen."
Massa elmondta, hogy az a tény, hogy a Ferrari eltérő filozófiával tervezte az idei autót, azt jelenti, hogy egy nagyon intenzív tesztelési tervet kell véghezvinnie a csapatnak a következő hetekben.
"Nagyon sok a munka, ez biztos. Mint ahogy mondtam, sok különböző dolgot kipróbáltunk az autón, sok kört teljesítettünk - még nem hoztunk ki mindent az autóból. Azért körözünk, hogy adatokat gyűjtsünk. Ez különbözik a korábban megszokottól. A program sokkal bonyolultabb és sokkal összetettebb számunkra, mert rengeteg dolgot kipróbáltunk keresve a legjobb teljesítményt speciális daraboktól."
A Ferrari több beállítást is kipróbált ma, amire jól reagált az autó, és Massa is jobban érzi az idei versenygépet, mint a tavalyi konstrukciót.
"Mára változtattunk néhány dolgot a beállításokon, és az autó azokat az eredményeket produkálta, amiket vártunk. Fontos, hogy így történt, hiszen ez azt jelenti, hogy az autó jól reagál a változásokra. Nyilvánvaló, hogy még mindig nagyon sok a tennivalónk, talán több is, mint amit vártunk, de abszolút nem ijedünk meg a kemény munkától."
"Úgy gondolom, hogy az F2012 jól illik a vezetési stílusomhoz, jobban, mint a tavalyi autó. Például sokkal kevésbé alulkormányzott. Nyugodtan és koncentrálva dolgozunk rajta, és ugyanígy folytatjuk majd a következő napokban is, amikor Fernando vezet majd. Úgy gondolom, figyelembe véve, hogy hol járunk most, hogy az autó nagyszerű potenciállal rendelkezik."
Az újságírók az autó kinézetéről - különösképp az orr kialakításáról - is megkérdezték a brazil versenyzőt.
"Hogy ez-e a legrondább Ferrari, amit valaha is vezettem? Nem tudom, mert a pilótafülkéből nem látod az első szárnyat és ezért a "lépcsőt" sem. De az biztos, hogy kivülről nem a legszebb..." - nyilatkozta Massa.
Csak óvatosan a nyilatkozatokkal! Ime az egy évvel ezelötti:
Magabiztosságának a fő oka, hogy sokkal otthonosabban érzi magát a Ferrari volánjánál a Pirelli abroncsaival. A brazil versenyző már többször is elmondta, hogy a tavalyi gyengélkedésének a fő oka a Bridgestone gumik voltak. Ezt igazolhatja az is, hogy a pirellis teszteken Massa nagyon jól szerepel.
"Sokkal jobban az irányításom alatt tartom az autót, és tudom mit csinálhatok vele" - nyilatkozta a 2008-as év ezüstérmese. "Tavaly nem tudtam mindent kihozni az autóból, akármennyire is próbáltam. Nem voltam boldog, és a boldogság nagyon fontos, különösen a mi munkánkban."
És szeretem Massát,de ezek a tények.
Na ezért hiányzik a tesztelés,mert így hogy ilyen kevés tesztnap van nagyon sok dologra kell figyelni, de az jó előjel hogy jól reagál az autó a változtatásokra ezért sem szabad előre ítélkezni, mert sokkal bonyolultabb folyamat ez mint ahogy egyesek gondolják!