A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új egységes motorvezérlő egységet bocsát a csapatok rendelkezésére, hogy bezárják a lehetséges kiskapukat a motorvezérléssel kapcsolatban.
Tegnap olyan hírek láttak napvilágot a boxutcában, hogy a Renault (Red Bull, Lotus, Williams, Caterham) és a Mercedes (Mercedes, McLaren, Force India) motorokat használó csapatok egy kiskaput kihasználva olyan motorvezérlést alkalmazhatnak, amely akkor is magas fordulatszámon tartja a motort, ha a versenyző nem lép a gázpedálra. A tavalyi évben a fújt diffúzorok esetén az ilyen megoldásnak hatalmas jelentősége volt, hiszen ezáltal plusz leszorítóerőt nyertek az ilyen rendszert használó csapatok az autó hátsó részén a kanyarokban is.
Ennek próbált gátat vetni az FIA azzal, hogy már tavaly év közben, az Európai Nagydíj előtt szigorított a motorbeállításokra vonatkozó szabályokon. Ennek értelmében a csapatok nem változtathatták meg a motorok elektronikus vezérlését az időmérőedzés és a verseny között. Az idei évre pedig pontos szabályokat hoztak a kipufogó elrendezésével kapcsolatban, így már a kipufogógázok nem irányíthatóak közvetlenül a diffúzor felé.
Ennek ellenére az idei évben is megpróbálják a csapatok a lehető legnagyobb mértékben kiaknázni az ezekben a forró gázokban rejlő potenciált, hogy plusz leszorítóerőre tegyenek szert. A Ferrari például még mindig három kipufogó-elrendezéssel kísérletezik, de a McLaren kipufogócső elvezetése sem a leghagyományosabb, és a többi csapat is eltérő módon próbálja a kipufogó szabályozás határait feszegetni.
Az FIA azután kezdett vizsgálódni az ügyben, hogy az egyik motorgyártó (kizárásos alapon ez a Ferrari vagy a Cosworth lehet) felvetette annak a lehetőségét, hogy a fentebb említett csapatok kihasználhatnak egy kiskaput a szabályozásban, és a fojtószelep nagyobb mértékben nyitva marad akkor is, amikor a versenyző nem ad gázt. Ezáltal az ilyen motorvezérlést használó csapatok nagyobb leszorítóerőre tehettek volna szert a kanyarokban. Arról, hogy jelenleg valamelyik csapalt élt-e ezzel a motorvezérlés-beállítással, nincs információ.
A szövetség azonban úgy döntött, hogy a legjobb, ha elejét veszi az ügynek, és még az Ausztrál Nagydíj előtt bezárja ezt a kiskaput. Ennek érdekében egy új motorvezérlő szoftvert (ECU) kapnak a csapatok még az első verseny előtt, hogy biztosak legyenek benne, az ilyen fajta fejlesztéseknek gátat szabnak.