Fernando Alonso nem pihenhetett túl sokat az Ausztrál futamot követően. A vasárnapi nagydíj után keddre már megérkezett Malajziába, ma pedig eleget tett egy kötelezettségének, így részt vett a Brembo rendezvényén.
A program célja az volt, hogy a Brembo, a világ egyik vezető tárcsafék technológia gyártója megismertesse a média képviselőivel a Ferrari F138 fékrendszerének működését. Alonso, Diego Lovernoval különböző szempontokról beszélt ezzel kapcsolatban. Elmondták, hogy a fékpedál mozgását többféleképpen tudják kalibrálni, illetve, hangsúlyozták, hogy menyire fontos a verseny közbeni fékerő egyensúly állíthatósága. Alonso azt is elmagyarázta, hogy a mai forma-1-ben mennyire fontos a fékezési technika. A gumik kopása szempontjából ugyanis egyáltalán nem mindegy, ki hogyan lép a fékpedálra. A spanyol azt is hangsúlyozta, hogy a különböző pályákon eltérő a fékek igénybevétele. „Ausztráliában, Kanadában és Szingapúrban hatalmas terhelésnek vannak kitéve a fékek.” – zárta gondolatait Fernando.
A délután folyamán aztán a hispánok sztárversenyzőjére újabb feladat várt. A sajtó képviselői ezúttal a tavalyi győzelemről, illetve az idei elvárásairól faggatták.
„Azt hiszem, nincs értelme a tavalyi helyzetet az ideivel összehasonlítani. Tavaly ilyenkor messze voltunk attól, ahol szerettünk volna lenni.” – emlékezett vissza Alonso. „Ebben az évben ebből a szempontból egy kicsit jobban állunk, hisz van egy többé- kevésbé versenyképes autónk. Ausztráliában minden jól alakult számunkra, megmutattuk, hogy jó potenciállal rendelkezünk. Ugyanakkor az is igaz, hogy az Ausztrál pálya vonalvezetése furcsa és szokatlan. Ez azt jelenti, hogy ezen a hétvégén megerősítést szeretnénk kapni arra, hogy az autó jól teljesít. Miután pozitív érzéseink voltak a téli teszteléseket követően, majd most Ausztrália után is, ez a hétvége lesz az igazi próba számunkra. Szeretnénk egy tiszta hétvégét, és jó lenne ismét a dobogón végezni, ha ez sikerülne, mi nagyon boldogok lennénk.„
„Az az igazság, hogy Melbourne-ben a Lotus győzelme nem volt egy előre lefutott dolog. A tempó, amit diktáltak nagyon jó volt, de nem valami olyasmi, amit mi nem tudnánk elérni. Volt egy nagyon tiszta periódusuk , forgalom nélkül, így azt hiszem, ha most szerencsésebbek leszünk, közelebb kerülhetünk hozzájuk. Ausztráliában szombaton még a Red Bull volt nagyon erős, aztán vasárnap „csak” harmadikak lettek. Ahogy mondtam, ez több szempontból is érdekes. Nekik is meg kell érteniük, hogy miért volt ekkora különbség a szombati és a vasárnapi tempójuk között, de ez nem a mi problémánk. Mi csak a saját helyzetünkkel foglalkozunk, aztán majd meglátjuk, mi történik a többiekkel.„
Az Egyenlítőhöz közel nem telhet el úgy egy verseny, hogy az újságírók ne kérdezzenek az időjárási körülmények hatásáról a versenyzőktől, így ezt a spanyol se úszhatta meg.
„Őszintén szólva mi a kocsiban nem érzünk túl nagy különbséget.” –kezdte el magyarázni Alonso. „Mindegy, hogy 26 fok van Melbourne-ben vagy itt 32, ha 300-as tempóval haladunk. Ilyenkor nem érzed a meleget annyira. Sőt igazából ez csak akkor jelent problémát, ha visszatérünk a garázsba.” - zárta mondanivalóját a kétszázadik versenyére készülő Fernando.