Elégedetten nyilatkoztak a Ferrari versenyzői a Maláj Nagydíj pénteki napját követően.
Az első szabadedzésen – ahogy az várható is volt - a levegő- és a pálya magas hőmérsékletével kellett megküzdeni a résztvevőknek, míg a második tréningen még egy zápor is megérkezett, így az eső gumik kivételével minden abroncsot kipróbálhattak a versenyzők. A Pirelli a narancssárga jelzéssel ellátott kemény, és a fehér csíkos-feliratos közepes keveréket szállította Sepangba.
Ahogy az lenni szokott, az első szabadedzésen a legjobb beállítások és a megfelelő egyensúly megtalálása volt a csapat célja, míg a második edzésen - különösen az eső megérkezéséig – a két keverék összehasonlításával foglalkoztak a Ferrari versenyzői, akik pozitívnak értékelték Kuala Lumpur közelében eltöltött mai napot.
Felipe Massa (hetedik és harmadik helyezés):
„Összességében ez egy jó nap volt, még akkor is, ha a második szabadedzés végén megérkezett az eső, ami értékes időt vett el tőlünk, amikor össze akartuk hasonlítani a két keveréket hosszú etapon. Az autó jól reagált mind a két szabadedzésen, ami pedig a Pirelli által ideszállított gumikat illeti, én sokkal jobban éreztem magamat a közepes vegyületen, amit már használtunk Ausztráliában. Most egy hosszú estén keresztül dolgozhatunk azon, hogy megértsük a gumik igazi viselkedését, mert ez az, ami biztosan különbséget jelenthet, és még versenyképessé tehet minket mind az időmérőn, mind a versenyen.”
Fernando Alonso (két negyedik helyezés):
„Jól működött ma az autó minden körülmény között, és ez egy nagyon jó hr számunkra. Ez a pálya sokkal reprezentatívabb, mint Ausztrália az autó teljesítményét illetően, így fontos volt ma itt megérteni, hogy a téli teszten szerzett pozitív tapasztalatok nem csak illúziók voltak. Nem volt meg a megfelelő egyensúlyom azon a körömön, amikor a közepes keveréken futottam, különben sikerült volna javítanom úgy, ahogy a keményeken is, és valószínűleg az „első sorban” is végezhettem volna. Meglátjuk hogy megy majd a holnapi nap, amikor bármelyik pillanatban eleredhet az eső és egy olyan pályán, ahol a gumik degradációja sokkal nagyobb, mint amilyen Melbourne-ben volt. A valószínűsített magasabb számú boxkiállás mellett egy olyan autó előnyt jelenthet, ami jobban működik a versenyen, mint a kvalifikáción. Azonban holnap megpróbálunk mindent megtenni, hogy megszerezzünk egy helyet az első sorban, mert mint általában, a rajt, a stratégia és a boxkiállások kulcsfontosságúak lesznek.”