Egy igazán különleges beszámolót olvashattok a cikkben, köszönet mindezért Deák Zsoltnak, aki megosztotta velünk az ottani élményeit. Zsolt ugyanis azon szerencsések közé tartozik, akik élőben nézhették végig az ausztrál futamot.
Be kell valljam, irigykedve olvastam Zsolt sorait – fantasztikus élmény lehetett a szezonnyitó versenyt a helyszínen megélni, átélni. Néhány általam írt bevezető sortól eltekintve hagyom is, hogy az ő szavait olvasva merüljetek el ezekben a remek emlékekben.
Elsőként a pályára való kijutásról és a gyors beléptetésről kaptunk egy kis beszámolót. „Minden elismerés a helyi szervezőknek, nagyon profin megszerveztek mindent. A központból percenként indul villamos a helyszínre, minden kapu irányába. Minden megállóban a közlekedési vállalat 3-4-5 alkalmazottja segít mindenkinek, hogy ki merre menjen, melyik villamosra szálljon fel. És a vezető is mondja, hogy akkor itt kell leszállni – az én esetemben pl. a 8-as kapuhoz. Leszállásnál forgalomirányítás az átkeléshez. Úton a kapu felé egy ideiglenesen épített felüljáró, hogy ne zavarja a keresztezett út forgalmát. A beléptetés gyors.”
Pár sorban a pálya körüli nyüzsgő életről is leírta benyomásait. Mint minden versenyen, itt is lehetőség nyílt ezerféle szurkolói relikvia megvásárlására – shopok mindenütt és ahogyan Zsolt leírta: itt a Red Bull dominált a sátor nagyságát illetően és az érdeklődők, vásárlók számát tekintve is. De a Ferrari nem sokkal maradt el az osztrák csapat mögött. A többi gárda esetében már kisebb üzletek voltak csak fellelhetők és az érdeklődők száma sem volt jelentős.
Ami miatt igazán irigység fog el, az a pálya mellett megtekinthető autókiállítás volt – természetesen a Ferrari autóit is megcsodálhatták az érdeklődők. A remek programokat és a hangulatot már csak megkoronázta az elmaradhatatlan légiparádé.
Most pedig a számomra legszimpatikusabb és legszebb momentuma következik Zsolt beszámolójának (ezt a kis részt korábban kiragadtuk már és rögvest feltettük a facebook oldalunkra), amely hűen tükrözi, hogy miért is jó F1 szurkolónak lenni. Egy fiatal lányt pillantott meg Ferrari baseballsapkában és Vettel feliratú pólóban, amin kissé elcsodálkozott: „természetesen megérdeklődtem, hogy ezt mégis hogy... kiderült, hogy Ferrari drukker, de egyik barátnője, aki sajnos nem tudott eljönni, Vettelnek szurkol és megkérte, hogy képviselje őt a felsővel. Viszont nem bánná, ha valamikor a jövőben pirosban látná Vettelt, de csak és kizárólag akkor, ha már Alonso megelőzte őt a VB címek számában.”
A rossz időnek természetesen a szurkolók sem örültek, főképp hogy így az időmérőt is halasztották, pontosabban csak a Q1-es fázist futották le aznap. Erről Zsolt így írt: „Massa díjnyertes mutatványakor nagyon felhördült a tömeg, de szerencsére tudta folytatni, mindenki megnyugodott. Amúgy elég nagy volt az elégedetlenség a közönségben, hogy nem folytatták a kvalifikációt, a Q1 után fél órával az eső már csak szemerkélt, a szél meg szépen szárította az utat. Amikor a medical car körbement, nem is láttuk, hogy vizet verne fel. Természetesen ez szubjektív vélemény, elképzelhető, hogy a pálya más részein hajókáztak, mert elég nagy területen fekszik.”
A vasárnap folyamán annyira jó volt a hangulat, hogy Zsolt teljesen belefeledkezett és így erről a napról kevesebb fotót is készített. „A szombati galiba miatt át kellett hogy szervezzék az egész vasárnapi programot – és itt egy újabb plusz pont a szervezőknek, a korábbi kapunyitásról meg mindenről aktívan tájékoztattak, kiemelt figyelmet kapott a facebook és a twitter, bárki kérdezett bármit, pillanatokon belül válaszoltak, akár általános, akár nagyon személyreszabott kérdésekre. Én a Q2 rajtja előtt kb. 10 perccel értem ki, már az előző napi helyen ott voltak az újdonsült ismerősök és a sokkal nagyobb tömeg, akárcsak otthon vasárnap. Elég gyorsan lement a maradék Q2 és Q3, és őszintén szólva úgy igazán senkit sem hatott meg, semmi igazán meglepő nem történt, mindenki már inkább a versenyre készült. Utána hasonló volt a program az előző naphoz: versenyek és szórakoztatás váltotta egymást. A helyi V8-as versenysorozat volt a nagy kedvenc – nagyon szép hangjuk van azoknak a motoroknak. Az előző napi légibemutató program ismétlődött (műrepülő csapat, vadászgép), annyi eltéréssel, hogy egy utasszállító is előkerült és alacsonyan átrepült a pálya fölött. Aztán szép lassan eljött az idő, előkerültek az F1-es gépek, közben teljesen megtelt a környék, az idő is teljesen rendben volt, szóval minden a helyén volt. A verseny történéseit ismerjük, összességében elégedettek voltak a környékemen levő Ferrari drukkerek, többen úgy gondolták, hogy meglehetett volna a 2-3, ha Massánál kicsit szerencsésebb a taktika, de ettől függetlenül pozitívak voltak a vélemények.”
Ezúton is köszönjük Deák Zsoltnak a levelet – ez egy kicsit más volt, különleges a maga nemében: nem grafikonok, táblázatok és eredmények elemzése vagy esélylatolgatás. Élménybeszámoló. A fenti sorokat olvasva kicsit beleláttunk a szezonnyitó futam eseményeibe. Szurkolói szemmel. A cikk befejezéseként az ő szavaival búcsúzom: ”Az elemzést a szakértőkre hagyom, én megmaradok az élménynél. Ha bárki erre jár, csak ajánlani tudom. Eddig csak hallottam, hogy az utcai pályáknak más a hangulata, ezt most meg is tudom erősíteni.”