Március 17. hétvégéje. Egy dátum mely nagy valószínűséggel minden Forma-1 szurkoló idei naptárában piros betűvel van jelölve. Az időpont közeleg, már nem kell sokat aludni és felbőgnek a motorok, kedvenceinket pedig újra a pályán körözve láthatjuk. Ennek apropóján készítettem nektek egy szezon előzetest.
Egy kis visszatekintés- A tavalyi Ausztrál Nagydíj
Ferraris szempontból a tavalyi nagydíj nem indult a legjobban. Az időmérő edzésen Fernando Alonso csak a 12. helyre tudta magát kvalifikálni, míg Felipe Massa a 16.-ra. Utólag visszatekintve, már itt megmutatkozott, hogy az autó egykörös tempója bizony nem a legacélosabb. (Ez aztán később szinte az egész szezonra igaz volt) Erre már a tesztekből is lehetett következtetni, de mindenki bizakodott, hogy ez a lemaradás nem valós, illetve ha egy körön nem is versenyképes az autó, akkor majd hosszabb etapokon, a futamon az lesz. Sajnos nem alakult sokkal kedvezőbben a verseny sem. Az autó teszteken mutatott gyengeségei megmutatkoztak éles körülmények között is. Alonso az egész futamot tekintve szenvedett a géppel, a végén ötödikként intették le, és ehhez még az is hozzátartozik, hogy ha a végén Maldonado tapasztaltabb és türelmesebben versenyzik, akkor nagy valószínűség szerint nem csapja a falnak az autóját és megelőzi a spanyolt. Felipe csupán a pontszerzésért küzdött, míg nem ütközött Bruno Senna-val, aminek következtében kiesett. Így összességében a tavalyi időmérő teljes kudarcot hozott, míg a futamon örülni kellet Fernando ötödik helyének is. Ez mindent el is árul a tavalyi szezonkezdetről.
Előzetes a kenguruk hazájából
Ha már kenguruk és előzetes elvárások idénről, akkor azt hiszem mindannyian elégedettek lennénk, ha a csapat egy kenguruugrással előrébb szerepelne a 2013-as Ausztrál Nagydíjon. A teszteken mutatott forma ugyan megint nem volt a legerősebb, de azért vannak reménysugarak. Az látszódik, illetve a csapat részéről is elmondták, hogy akkora lemaradás semmiképp sem lesz, mint a tavalyi nyitányon. Felipe és Fernando is megerősítette több nyilatkozatában, hogy az autó mérföldkövekkel jobb, mint a tavalyi ebben az időszakában. Ez látható volt nagyjából a teszteken is. Igaz, hogy nem a Ferrari volt a leggyorsabb általában, de az időeredmények az élmezőnyéhez tartoztak. Domenicalli egy a napokban adott nyilatkozatában kifejtette, hogy dobogós helyezést vár már az első versenyen. Igaz vannak még olyan alkatrészek melyeket nem sikerült kipróbálni a teszteken, de a nyilatkozatokból az látszik, hogy mindenki bizakodó. És igen is így kell hozzáállni. Bár lényeges szabályváltoztatások nem voltak az előző szezonhoz képest, azt hiszem abban mindenki egyetért velem, hogy az autó már külsőre is fokokkal a tavalyi előtt jár. Ha ez a teljesítményben is megmutatkozik majd, akkor azt hiszem mindannyian boldogan fogunk vasárnap nyugovóra térni, annak ellenére is, hogy másnap újra egy hétfői munkanapra kell ébrednünk.
A pályáról
Mivel már a 17. Forma-1-es futamot fogják rendezni egyhuzamban Melbourne-ben, így a pálya vonalvezetését nem ismertetném nektek külön, hiszen gondolom már mindenki pontosan képben van, hogyan is néz ki egy nagydíj az Albert Parkban. Amire fel szeretném hívni a figyelmeteket az inkább az lenne, hogy Kimi 2007-es sikere óta nem sok babér termett a Ferrarinak ezen a pályán. Ferrarival nem sikerült még győzelmet ünnepelni egyik jelenlegi pilótánknak sem. Így éppen itt lenne az ideje, ha az elmúlt évek gyötrelmei után újra vörösbe burkolózhatna a dobogó Ausztráliában.
Összességében
A tesztek és a nyilatkozatok alapján kijelenthető, hogy egy Tifosi sem kell szomorú tekintettel leüljön a TV elé szombaton. Az autó szép, a teszteken mutatott teljesítménye sem tűnik rossznak, így nem látom okát, hogy miért ne bízhatnánk egy sikeres szezonkezdésben. Ami viszont kulcsfontosságú lesz az idei szezonban, (is) az a fejlesztési tempó. Bár 2014-től gyökeres változásokkal fogunk találkozni, arról sem szabad megfeledkezni, egy esetleges sikeres szezonkezdés után sem, hogy az autót fejleszteni kell, mégpedig minél gyorsabban. Tavaly is látszódott, hogy az erőviszonyok gyorsan meg tudnak változni. A másik, ami sok mindent befolyásolni fog idén az a gumik kérdése. Viszont, hogy melyik csapat, mennyire tudta kiismerni a Pirelli idei abroncsait az még talány. Igazából tavaly is megfigyelhető volt, hogy ez az ismerkedési folyamat a gumikkal a szezon elején is tartott, hiszen hét különböző győztest avattak az első hét futamon. Meglátjuk idén mennyire lesz ez másképp, de az biztos, hogy döntő fontosságú lesz hogy bánnak az egyes autók, illetve pilóták a gumikkal. Massa tett erre vonatkozóan egy kijelentést a tesztek után, melyben kifejtette, hogy szerinte eggyel több kerékcserét fogunk látni, minden futamon, mint tavaly, viszont ez mindenkit egyformán fog érinteni szerinte. Hamarosan kiderül, mennyire lesz igaza. Mindenesetre én reménykedem egy sikeres szezonkezdésben, erre az is jó okot szolgáltatna, hogy a napokban mutatták be a Ferrari új sportautóját a LaFerrarit, (képeket keressetek az oldalon) ami meglehetősen szépre sikeredett, így egy Melbourne-i győzelemmel lehetne tisztelegni az utak új „királya” előtt is.
Pár nap és minden kiderül… addig is ne feledjétek: Forza Ferrari!