A Forma-1 egy rövid időre elhagyja Európát. A világbajnokság hetedik állomása, a Kanadai Nagydíj következik. A pilóták nem panaszkodnak a hosszú utazási idő miatt, mert Montrealban mindig szívesen fogadják őket.
A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya sok mindenben hasonlít Monacóhoz: sok a lassú kanyar, víz veszi körül és van egy kaszinója is. Ugyanakkor Montreal egy gyors pálya is, átlagosan 55 km/h-val gyorsabb, mint Monacó.
A Ferrari gyenge szezonkezdése ellenére jelenleg Fernando Alonso vezeti a világbajnoki tabellát három pontos előnnyel a Red Bull párosa előtt. Megnyert egy versenyt és az utóbbi kettőt is dobogón fejezte be.
"Az csak a kezdet, hogy vezetjük a bajnokságot, a végső cél az, hogy az utolsó, novemberi brazíliai futam után is mi vezessük. Ez egy hosszú bajnokság, és az első hat verseny hozott nekünk annyi pontot, hogy most az élen legyünk, de tisztában vagyunk azzal, hogy továbbra is fejlődnünk kell. Gyorsabbá kell tennünk az autót, keményen kell dolgoznunk úgy, hogy közben ne hibázzunk, és következetesek maradjunk, ami nem olyan egyszerű ebben a bajnokságban.”
A tapadás és a végsebesség voltak az autó gyenge pontjai még az év elején.
„Úgy gondolom, hogy a szezon eleje óta ezeken a területeken javultunk, és Kanada egy jó teszt lesz ebben a tekintetben. Remélhetőleg a hétvégén versenyképes Ferrarit fogunk látni, és ez fontos lesz számunkra nemcsak ezen a versenyen, hanem a szezon hátralévő részében is.”
Míg tehát a tapadás és a végsebesség fontos, addig a leszorító erő kevésbé. A fékek is komoly igénybevételnek lesznek kitéve és mint mindig, a gumik is fontos szerepet játszanak majd a hétvégén. A Pirelli ugyanazt a lágy és szuperlágy keveréket viszi Kanadába, mint két héttel ezelőtt Monacóba.
"Nehéz ezt előre megmondani, hiszen nagyon kiszámíthatatlan a szezon, és mindenki átesett már hullámvölgyeken az eddigi hat versenyen. Azonban semmilyen okot nem látok arra, hogy a Ferrari miért ne lenne versenyképes Kanadában, és miért ne harcolhatna az első helyekért. Versenyt nyerni nem egyszerű, mint ahogy dobogóra állni sem, de a legfontosabb, hogy pontokat szerezzünk és következetesek maradjunk. Nehéz felidézni a tavalyi kaotikus futamot. Akkor két DRS-zóna is volt, idén azonban az a döntés született, hogy csak egy egyenesben használhatjuk.”
Különleges jelentősége van idén annak, hogy a pálya Gilles Villeneuve után kapta a nevét. Fernando és Felipe is Maranelloban voltak a kanadai pilóta halálának 30 éves évfordulóján az elmúlt hónapban:
„Ez egy nagyon érzelmes esemény volt. Gilles halálának évfordulója egy nagyon különleges nap volt. Fia, Jacques édesapja autóját vezette Fioranóban a felesége és lánya előtt. Most elérkeztünk a róla elnevezett versenypályához, és a városban mindig rengeteg Ferrari szurkoló van, így szeretnénk mindent tökéletesen csinálni a tifosi és Gilles rajongók előtt.”
A hétvége azért is fontos Fernando számára, mert vasárnap a spanyol válogatott Olaszország ellen lép pályára a a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságon.
„A spanyol labdarúgó válogatott erős volt az elmúlt két évben, ezért azt kell mondanom, hogy Spanyolország a legesélyesebb ebben a bajnokságban. Ha vasárnap meg tudom nyerni a versenyt, akkor az egy fantasztikus nap lesz, függetlenül a meccs eredményétől.”