A McLaren Mercedes világbajnoka, Lewis Hamilton nyerte a 2012-es Kanadai Nagydíjat, s ezzel az évad hetedik versenyén ő adja a hetedik győztest. A 2008-as világbajnok mögött Romain Grosjean és Sergio Pérez érkezett célba.
A rajtrácson kisebb változás történt, Pastor Maldonado váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott, így a 22. helyről vághatott neki a 70 körös versenytávnak. Az első 10 versenyző közül egyedül Jenson Button rajtol a lágy keverékeken, a többiek a szuperlágy Pirellikkel sorakoztak fel.
A pole-ból rajtoló Sebastian Vettel könnyedén megtartotta a vezetést, és a német mögött sem sokban változott az első tíz sorrendje. Dobogós helyeken Lewis Hamilton és Fernando Alonso vette üldözőbe a Red Bullt. Mark Webber is megtartotta negyedik helyét, az ausztrál mögött pedig Felipe Massa támadta Nico Rosberget az ötödik helyért. A brazil a 3. körben meg tudta előzni a Mercedest, sőt Rosberg mellett Paul di Resta is elment. A Ferrari brazilja azonban nem sokáig menetelt, ugyanis a hatodik körben az első kanyarban megforgott, és visszaesett a 12. helyre.
Webber mögött tehát Di Resta és Rosberg, majd Romain Grosjean, Michael Schumacher, Jenson Button és Kimi Räikkönen autózott pontszerző helyeken, a finn azonban még az első boxkiállások előtt helyet cserélt a McLarennel.
A 13. körben elsőként Massa érkezett szerelőihez, a következő körben Di Resta és Schumacher követte a brazil példáját. Az élen álló Vettel a 16. körben váltotta le kopott abroncsait, míg Hamilton a következő körben tudta le a boxkiállást, ami után elsőként tért vissza a pályára. Két körrel később Alonso is jó ütemben váltott lágy gumikra, és átugrotta nem csak a Red Bullt, de a McLarent is. A spanyol azonban nem sokáig vezette a versenyt, mert a DRS zónát kihasználva Hamilton elment mellette, és a ferraris megkapta a nyakára a harmadik helyre visszacsúszó Vettelt.
A Kanadai Nagydíj első kiesője Narain Karthikeyan volt, aki az első kanyarban megpördült, majd nem sokkal arrébb félre is állt a pálya melletti füvön. Hamarosan a másik HRT is beparkolt a garázsba, Pedro de la Rosa autójából sűrű füst gomolygott, így a veterán spanyol versenye is véget ért.
Legkésőbb a lágy Pirelliken rajtoló Räikkönen és Pérez tudta le gumicseréjét, így jó ideig Webber előtt a negyedik-ötödik helyen autóztak, az ausztrál mögött pedig Rosberg, Grosjean, Massa és Di Resta sorrend alakult ki a top10-ben. Kimi és Pérez is egy kiállással taktikázott, amit a finn a 41., a mexikói pedig a 42. körben ejtett meg. A Lotus a 8. helyre tért vissza Rosberg elé, de a német visszavette helyét, sőt Kimi elé Pérez is beférkőzött.
Fél távnál Hamilton már bő három másodperccel vezetett Alonso előtt, miközben a brit csapattársa továbbra is szenvedett, és a 14. helyről a mezőnyből elsőként tudta le második kerékcseréjét, ami után a 17. helyre csúszott vissza. Michael Schumachernek is folytatódott a pech szériája, most éppen az állítható hátsószárny maradt nyitva autóján, amit a szerelők nem tudtak orvosolni, így a német a 45 körben kénytelen volt feladni a futamot.
Az boxkiállások második, és egyben utolsó hullámát az élmenők közül Hamilton kezdte meg az 50. körben, de a McLaren szerelői ismét elrontották kerékcseréjét, amivel időt veszített, szerencséjére azonban nem került forgalomba. Alonso, Vettel duó mögé tért vissza, akik viszont már nem terveztek újabb kiállással, de a kopott abroncsokon nem volt esélyük a mclarenes ellen, sőt a Red Bullnak és a Ferrarinak végül nagyon sokba került ez a rossz döntés.
Hamilton a 62. körben a DRS zónában könnyedén megelőzte a regnáló bajnokot, majd két körrel később Alonso sem tudott beleszólni menetelésébe. Közben a Red Bull kénytelen volt változtatni taktikáján, és inkább kihívták a németet, aki az ötödik helyre tért vissza Grosjean és Pérez mögé.
Alonso végül végigment a használt gumikon, de ez a dobogós helyébe került, hiszen a szintén egy kiálláson lévő, Grosjean és Pérez is sokkal gyorsabb volt nála, így hamarosan a negyedik helyen találta magát, majd a friss gumikkal Vettel is maga mögé utasította a spanyolt.
Alonso mögött Rosberg, Webber, Räikkönen, Koabajasi és Massa ért be pontszerző helyeken. Jenson Button összesen három kiállással teljesített a versenyt, és végül 16-ként intette le a kockás zászló.
A verseny leggyorsabb körét (1:15.752) Sebastian Vettel futotta meg.
Hamilton pályafutásának harmadik kanadai győzelmével a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést. A 2008-as világbajnok neve mellett 88 pont áll, mögötte két pont hátrányban Fernando Alonso, további egy pontos lemaradásban pedig Sebastian Vettel sorakozik.
Hely | Versenyző | Csapat | Időeredmény | Rajt |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | Győztes | 2 |
2 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +2.5 | 7 |
3 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | +5.2 | 15 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +7.2 | 1 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | +13.4 | 3 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | +13.8 | 5 |
7 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | +15.0 | 4 |
8 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | +15.5 | 12 |
9 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | +24.4 | 11 |
10 | Felipe Massa | Ferrari | +25.2 | 6 |
11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | +37.6 | 8 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +46.2 | 13 |
13 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | +47.0 | 22 |
14 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | +64.4 | 14 |
15 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +1 Kör | 19 |
16 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +1 Kör | 10 |
17 | Bruno Senna | Williams-Renault | +1 Kör | 16 |
18 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | +1 Kör | 17 |
19 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | +1 Kör | 18 |
20 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | +3 Kör | 23 |
Ret | Timo Glock | Marussia-Cosworth | +14 Kör | 21 |
Ret | Michael Schumacher | Mercedes | +27 Kör | 9 |
Ret | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | +46 Kör | 20 |
Ret | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | +48 Kör | 24 |
(Forrás: motorsportal.hu)
Alonsóról beszéltem, ebben a csapatban ő az, aki versenyez. Az első helyért kockáztattunk, erre értettem, hogy nem jött be. Az, hogy massa 9, vagy 8. helyen végez, nagyságrendileg teljesen mindegy.
És ha ebből a gondolatmenetből indulsz ki, akkor szerintem egyértelmű, hogy az előttem lévők is Alonso taktikáját kritizálták.
@Paszek
abban igazad van hogy kockáztatni kell de legalább amikor látták hogy mondjuk Felipe mögött az a 10 mp már csak 5 és rohamosan csökken akkor miért nem hozták ki? ezen a pályán ekkora sebességfölényt nem lehet visszaverni, akkor meglett volna a 9. vagy akár 8. hely is azzal a tempóval ami a végén volt
tökéletesen alkalmatlan versenystratégia, egy Ferraritól egyenesen nevetséges...
előre lehetett tudni hogy ha a kocsi ki is bírja 1 kiállással akkor is simán elmennek mellettük... ez nem monaco...
mikor kihozták rosberget ill. hamiltont üvöltöttem hogy boxba mindkettő.
Fernandonak meglett volna talán a futamgyőzelem Felipe pedig közvetlen a Rosberg boly mögé ért volna be és biztos vagyok benne hogy gyorsabb lett volna náluk, és akkor perez és grojean is abban a bolyban volt, ha nem is előzött volna meg mindenkit de 4-5 versenyzőből 2-3 at biztosan... a tempó megvolt
majd talán legközelebb
Smedly és Stella mit csinál a telemetriás adatok figyelése helyett Angry Birds bajnokságot tartanak vagy mi én ugattam a fotelból mikor Felipét is be kellett vinni kényszerkiállásra Alonsot is vigyék azonnal de hiába Felipét is előbb kellett volna nem megvárni hogy hárman is elmenjenek mellette!