Ez egy forró időszak a Forma-1 számára. Nemcsak azért, mert a szezon első harmada véget ért és a világbajnoki címért folyó harc sokkal nyíltabb, mint valaha. Azért is fontos, mert a következő hetekben lesznek a Concorde Egyezményről szóló tárgyalások, amik megalapozzák a Forma-1 jövőjét.
A Ferrari áll természetesen az élén, mert tudják a csapatnál, hogy most még inkább szükséges, hogy a sport továbbra is az egyik legnézettebb esemény legyen a világon.
"A világ gazdasági helyzete, különösen Európáé nagyon súlyos és a Forma-1 világa ezt a tényt nem hagyhatja figyelmen kívül" - nyilatkozta az elnök, Luca di Montezemolo.
"Nem veszíthetünk több időt: Sürgősen megoldást kell találnunk és döntenünk kell a költségekről. A Ferrari egyetért az FIA azon álláspontjával, miszerint drasztikus beavatkozásra van szükség. Meg vagyunk győződve arról, mint azt mindig is mondtam, hogy a csapatoknak és a kereskedelmi jogok birtokosainak együtt kell működniük a szövetséggel ezen a fronton. Ez már nem az a pillanat, amikor leragadhatunk a vitáknál. A kérdést a legmagasabb szinten kell megoldani minden további késedelem nélkül.”
Montezemolo tegnap reggel Maranellóban a 2012-es bajnokságról is említést tett.
"Nem szeretem magam sajnáltatni, jobb szeretek mindig csak előre nézni. Montrealban egy nagyszerű csapatot láttam, aki nyerni akart, és láthattuk azt is, hogy talán túl sok kockázatot vállaltunk. Egy végsőkig a győzelemért harcoló Ferrarit szeretnénk én és a rajongók is látni. Elégedett vagyok az elmúlt néhány versenyen elért fejlődéssel, de a gondolataim és a Scuderia minden igyekezete már Valenciára összpontosul. Majd következik Silverstone, ahol további előrelépéseket kell tenni. Folytatnunk kell ezt az utat és még egyszer meg szeretném ismételni, hogy a siker a bajnokságban csakis rajtunk múlik.”
Időközben az egész csapat visszatért Európába. Alig van idejük pihenni azoknak, akik Kanadában is ott voltak, miközben a többi alkalmazott a valencia-i előkészületeken dolgozik, ahol a szezon nyolcadik versenyét rendezik június 24-én.
Legalábbis nekem igen. Bennem felötlött az elképzelés, hogy esetleg Hamilton az új gumikkal SOKKAL gyorsabb lesz, mint Fernando azokkal, amelyekkel már ment vagy 20 kört. Persze ez a Ferrari sztratégoszainak eszébe sem jutott gondolom, pedig már kellett, hogy legyen valami elképzelésük a gumikopásról. És mikor láttam, hogy Alonsot bizony eszük ágában sincs kihívni kerékcserére, már nem is néztem, mert tudtam mi lesz a vége. És ehhez nem kell Lui Padrénak lenni. De mint mondtam, ez van, majd lehet még javítani.
Valóban!
Amikor Hamilton rögtön másodpercekkel gyorsabb volt mint Alonso, egy gyenge elméjű kiszámolja hogy 15mp hátrányt 15 kör alatt le fog dolgozni ha körönként 1mp -et hoz az első helyezetthez viszonyítva. (és akkor még nem számoltunk azzal hogy azok a gumik a végére még jobban el fognak kopni)
Elsőre jó ötletnek tűnt, másodikra már gyanús, harmadikra pedig lehetetlen. A DRS -el látványtalanul megelőzi... lépni kellett volna látva hogy milyen sebességgel csökken az előny...
Utólag könnyű okosnak lenni? Ez menet közben nyilvánvalóvá vált