A Kanadai Nagydíj első szabadedzésének top3 csapata a McLaren, a Red Bull és a Mercedes volt. Lewis Hamilton mögött mindössze egy tizeddel maradt el Sebastian Vettel, a harmadik leggyorsabb kört pedig Nico Rosberg jegyezte, mindössze két tizedmásodperccel lemaradva a 2008-as bajnoktól.
Felhős időben, 20 fok körüli hőmérsékletben kezdődött meg a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, ahol – Monacóhoz hasonlóan – most egy tesztpilóta sem kapott lehetőséget csapatától.
Több csapat is új alkatrészekkel érkezett Montrealba. A Ferrari például a McLaren és a Sauber kipufogórendszeréhez hasonló, új kipufogóját tesztelte, a HRT és a Williams pedig új hátsószárnnyal érkezett.
Ahogy zöldre váltott a lámpa, szinte a teljes mezőny máris megkezdte a munkát, és bő 10 perc után a két Lotus vágott neki elsőként egy-egy mért körnek. Kimi Räikkönen 1:20.347-tel, míg Romain Grosjean 1:20.295-tel nyitott. Miközben a fekete-arany Lotusok folyamatosan javultak, a tavalyi első edzés legjobbja, Nico Rosberg 1:16.837-es körével átvette a vezetést, majd a trénig egyharmadához közeledve Lewis Hamilton szárnyalta túl a németet, közel nyolc tizedmásodperccel. Ekkor már majdnem teljes volt a létszám, és a felhőkből néhány csepp eső itt-ott megnedvesítette az aszfaltot.
Mark Webber a 3-as kanyarnál félig meg is pördült, de sokkal rosszabbul járt Heikki Kovalainen, aki a 9-es kanyarból való kigyorsításnál falnak csapat autóját. A Caterham CT01 alaposan leamortizálódott, így a finn számára véget is ért az edzés.
Bő 10 perces piros zászlós szünet után még fél órájuk maradt a csapatoknak, és többen is kipróbálták a lágyabb Pirelliket, mivel a második edzés idejére több csapadékra számítanak, így biztos ami biztos már a pénteki nap elején előkerült mindkét keverék.
A lágy gumikon Hamilton és Rosberg is javítani tudott, kettőjük közül a mclarenes maradt az élen 1:15.564 másodperces idejével. Hamilton csapattársa, Jenson Button továbbra is problémákkal küzdött, és a legtöbb időt a garázsban töltötte. A 2009-es bajnok mindössze 12 kört tett meg, ami végül a 10. helyre volt elég.
Hamilton és Rosberg közé az utolsó percekben Vettel férkőzött be, és az első hármast mindössze két tizedmásodperc választotta el egymástól. A negyedik legjobb idő Fernando Alonso neve mellé került, míg brazil csapattársa csak a 11. lett, több, mint egy másodperccel lemaradva Hamiltontól.
A legszorgalmasabb a Lotus két pilótája volt: Kimi nem kevesebb, mint 42 kört, Grosjean pedig 36 kört teljesített, de egyelőre mindketten kiszorultak a legjobb tízből.
Hely | Versenyző | Csapat | Időeredmény | Hátrány | Kör |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:15.564 | - | 30 |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:15.682 | 0.118 | 29 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15.782 | 0.218 | 30 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:15.842 | 0.278 | 34 |
5 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:15.897 | 0.333 | 28 |
6 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:15.986 | 0.422 | 29 |
7 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:16.000 | 0.436 | 31 |
8 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:16.249 | 0.685 | 32 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:16.264 | 0.700 | 28 |
10 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:16.347 | 0.783 | 12 |
11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:16.460 | 0.896 | 32 |
12 | Felipe Massa | Ferrari | 1:16.619 | 1.055 | 17 |
13 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:16.859 | 1.295 | 26 |
14 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:16.890 | 1.326 | 36 |
15 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:17.014 | 1.450 | 42 |
16 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:17.352 | 1.788 | 28 |
17 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:17.580 | 2.016 | 31 |
18 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:17.935 | 2.371 | 23 |
19 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:18.177 | 2.613 | 16 |
20 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:18.182 | 2.618 | 26 |
21 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:18.762 | 3.198 | 36 |
22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:19.354 | 3.790 | 23 |
23 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:20.004 | 4.440 | 21 |
24 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:20.067 | 4.503 |
23 |
(Forrás: motorsportal.hu)