A távol-keleti kitérő nagyon hosszú volt, és mindig jó hazatérni pihenni egy kicsit, mielőtt nekivágnánk a szezon utolsó két versenyének Brazíliában és Abu Dhabiban.
Az Ausztrál Nagydíj óta először ismét én vezetem a bajnokságot. Tudjuk azonban, hogy ezzel a pontrendszerrel és azokkal a különbségekkel, amik köztünk vannak, a jelenlegi helyzet nem sokat jelent. Egyetlen verseny elég hozzá, hogy a helyzet megváltozzon, mint ahogyan ezt Koreában is láthattuk. Ennek ellenére mindig jobb üldözöttnek lenni, mint üldözőnek. A tudat, hogy a saját kezünkben van a sorsunk, egy kicsit nyugodtabbá tesz minket, de semmiképp nem változtatja meg a hozzáállásunkat. Meg kell próbálnunk megtennünk minden tőlünk telhetőt, és a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésünkre álló lehetőségekből. Az egyetlen különbség az, hogy most már elég, ha közvetlenül a legközelebbi riválisaink előtt maradunk anélkül, hogy túl sokat számolgatnánk.
A szezon második felének a statisztikája nagyon érdekes: 133 pont hét verseny alatt, 90 az utolsó négyen - azt gondolhatnánk, hogy jó lett volna, ha a szezon Hockenheimben kezdődik. És mégis, a magunk részéről nem mintha változtattunk volna valami különlegeset a munkamódszerünkben. Csak sikerült a dolgokat együtt kezelni a hétvégéken, az elejétől a végéig, míg korábban - különféle okok miatt - nem ez volt a helyzet. Hiányzott a következetesség az eredmények tekintetében, de végül ezt is megoldottuk. Az autó mindig is meglehetősen versenyképes volt, szinte minden versenyen. Azonban az elmúlt három hónapban határozottan sokat javult a teljesítménye.
Az elmúlt pár évben Interlagos rendszerint nagyon izgalmas versenyeket hozott, részben a pálya karakterisztikájának, részben az időjárásnak köszönhetően, ami nagyon változékony Brazíliában. Ez egy fontos tényező lehet, és készen kell állnunk arra, hogy minden forgatókönyvet a lehető legjobban kezeljünk. Egy kör viszonylag rövid, így várhatóan kisebbek lesznek a különbségek mint általában, ami azt is jelenti, hogy a legapróbb hiba is számít, mert egy vagy két tizedmásodperc akár hét-nyolc hely különbséget is jelenthet a rajtrácson. Mindent tökéletesen kell csinálnunk.
Elméletileg még öten vagyunk versenyben a világbajnoki címért, de Button már egy kicsit trükkösebb helyzetben van. Nincs sok különbség a pontokban, és láttuk, hogyan alakultak a dolgok három éve, de a jelenlegi helyzet az, hogy négy versenyző van előtte, és elég nehéz elképzelni, hogy közülük senki nem szerez pontot.
Természetesen nagyon jó emlékeim vannak a pályáról, mert itt biztosítottam be a világbajnoki címemet 2005-ben és 2006-ban is. Mindig, amikor São Paulóba érkezek egy nagyon különleges érzés, és a hangulat igazán nagyszerű. Nem szeretnék arra gondolni, hogy a történelem újra megismétli önmagát: tudom, hogy elméletileg lehetséges, de ez nem sokat számít nekem. Ugyanúgy akarjuk kezelni ezt a hétvégét is, mint az összes többit: koncentráltan, mindkét lábunkkal a földön járva, hiba nélküli munkát végezve, és azzal a céllal, hogy legyőzzük a riválisainkat. Már korábban is mondtam, de megismétlem: majd Abu Dhabiban ráérünk számolni.
A konstruktőri vb cím az nem lesz meg két kettős győzelemtől.
Ha a két Redbull 3. és 4. akkor két verseny alatt 32 pontot hozna rajtuk a Ferrari. Így 20 pontal lennének lemaradva a Redbulltól...
De még az egyéni sincs meg, nem értem minek kell ennyire a dolgok elébe szaladni
De azért mindent bele hogy mind a kettő meglegyen