Biztos, hogy nem az a vasárnap volt, amire vártunk. A Safety Car számunkra a legrosszabb időpontban hajtott a pályára, és teljesen elrontotta a versenyünk.
Vasárnap este nagyon mérges voltam mindenért ami a versenyen történt, de a harag már átalakult bennem egy pozitív energiává, ami arra ösztönöz, hogy visszavágjak. Tegnap reggel óta már csak a soron következő Brit Nagydíjra koncentrálok, ahol megpróbáljuk a felhalmozódott energiát arra felhasználni, hogy pótoljuk azt, amit bizonyos okok miatt elvesztettünk Valenciában, még akkor is, ha elméletileg a silverstone-i pálya karakterisztikája nem kedvez az autónknak.
Különösen pechesek voltunk a Safety Car pályára küldésének az időzítése miatt. Ha néhány másodperccel hamarabb vagy később hajt a pályára, az teljesen megváltoztatta volna a versenyünk. Természetesen már sokkal nyugodtabb vagyok, mint amilyen közvetlenül a verseny után voltam. Akkor az érzelmeimtől vezérelve reagáltam, és ilyen esetben az ember mondhat olyanokat, amiket félreértelmeznek, vagy esetleg vádaskodásnak tűnhet, pedig nem ez volt a szándékom. Megértem, hogy a versenybíráknak nehéz dolguk van, és döntéseket kell hozniuk, ami nem könnyű feladat. Amit mondani akartam az az, hogy azok a versenyzők, mint mi, akik betartják a szabályokat, sajnos sokkal rosszabb helyzetbe kerültek, mint akik áthágták a szabályokat. Egyik versenyzőre sem akartam konkrétan utalni: Ez egy olyan kérdés, amiről azt gondolom, hogy nyugodtan és higgadtan kell megbeszélnünk, hogy megbizonyosodjunk abban, hogy többé ilyen dolgok nem történnek meg. Örömmel hallom, hogy az FIA azonnal reagált és a Sport Munkacsoport rendkívüli ülést tartott, és bízom benne, hogy minden egyes pont tisztázásra kerül.
Még ha a valenciai eredmény nem is az volt, mint amit mi szerettünk volna, nem lehetetlen javítani. Az igaz, hogy a listavezető már 29 ponttal van előttünk, de még a szezon felénél sem járunk. Szinte csak egy futamgyőzelemnyire vagyunk lemaradva, szóval a helyzet még sokat változhat. A fejlesztések, amiket Spanyolországba hoztunk, segítettek minket abban, hogy egy lépést előre lépjünk, és közelebb kerüljünk az élen állókhoz. Elégedett vagyok ezzel, de továbbra is keményen kell folytatnunk az F10-es fejlesztését, mert szükségünk van egy olyan autóra, amely a pole-pozícióért is harcolhat, és amivel meg tudjuk előzni az ellenfeleinket, amilyen hamar csak lehetséges. Most, hogy 29 ponttal vagyunk lemaradva a listavezetőtől, ez azt jelenti, hogy legalább 30 ponttal többet kell szereznünk az élen állótól a szezon hátralevő részében.
Az egyik legfontosabb dolog, ami vasárnap történt, hogy Mark Webber épségben megúszta a látványos balesetét, ami nagyon ijesztő volt. Ez ismét bebizonyította, hogy az FIA biztonságot szolgáló munkája létfontosságú, és soha nem lehetünk elégedettek ezen a téren.
Ma este a tévém előtt fogok ülni, hogy megnézzem a hazai csapatomat, akik a negyeddöntőbe jutásért fognak harcolni a Portugálok ellen, a világbajnokságon. Ez egy nagyon kemény meccs lesz: Nem hiszem, hogy sok gól születik, de remélem, hogy a döntő gólt a spanyolok szerzik majd. Remélem, hogy Cristiano Ronaldo a góljait a Real Madrid következő szezonjára tartogatja.