
Mindig jó Spanyolországban versenyezni. Szeretem azt a melegséget, ami a rajongóktól árad, már az első szabadedzéstől megkezdve. Napról napra azt látod, hogy a lelátók megtelnek zászlókkal - piros zászlókkal a Ferrari miatt és azúrkék színekkel az asztúriai honfitársaimnak köszönhetően - és ez egy különleges érzés számomra. A 2006-os győzelmem még mindig az egyik legszebb pillanata a pályafutásomnak, és egy álom válna valóra, ha előbb vagy utóbb újra sikerülne ez egy Ferrarival.
Tudom, hogy mindenki azt szeretné tudni, hogy ezen a hétvégén előfordulhat-e már ez, de nem tudok válaszolni erre a kérdésre. Papíron egyelőre nem rendelkezünk azzal a potenciállal, hogy a győzelemért harcoljunk, mert egy csapat abszolút favorit ebben a tekintetben. Azonban tudjuk, hogy a dolgok gyorsan változhatnak a sportunkban, és Törökországban végre sikerült megszerezni egy dobogós helyezést. Az út még mindig hosszú, de úgy gondolom, hogy legalább a helyes irányba indultunk el.
Az elmúlt napokban a csapat keményen dolgozott Maranellóban a 150° Italia fejlesztésén és azon, hogy a lehető legjobban felkészüljünk erre a két egymás utáni versenyre, hiszen jövő héten újra pályára gurulunk Monacóban. A gyárban eltöltött napokon éreztem, hogy mindenki igazán vissza akar vágni: ez az érzés olyan erős, hogy szinte megérintheted amikor beszélsz az emberekkel a találkozókon, vagy amikor körbe sétálsz a Gestione Sportiván (a Ferrari sportrészlege, tulajdonképp a formula-1-es csapat osztálya). Felipe is és én is rengeteg kilométert megtettünk a szimulátorban, és úgy érezzük, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően előreléphetünk a teljesítmény tekintetében. Hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy utolérjük a legjobbakat, csak a hétvégén fogjuk megtudni, mert nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem, hogy a többiek sem csak malmoztak az ujjaikkal. Majd meglátjuk ki volt a legokosabb a fejlesztési bajnokságban.
A Catalunya-i versenypálya az egyike azoknak, amelyeket a legjobban ismerünk, mert hagyományosan ez az egyik kedvenc helyszín a téli teszteken. Idén már kétszer jártunk itt, egyszer február végén, és egyszer március elején.
Ez azt jelenti, hogy úgy érkezünk ide, hogy már tudjuk milyen alapbeállításokat fogunk használni az autón a hétvége kezdetétől, még akkor is, ha a feltételek nagyon különbözőek lesznek, különösen a hőmérséklet tekintetében.
Fontos lesz, hogy folyamatosan tudjunk dolgozni a pályán a pénteki szabadedzéseken, hogy tökéletesen beállítsuk az autót, és hogy megvizsgáljuk az új technikai elemek viselkedését. Az is fontos lesz, hogy tanulmányozzuk a gumik teljesítményét és kopását. A téli tesztek alatt végzett verseny szimulációkon jelentős gumikopással találkoztunk, különösen a bal első kerekeknél, amiket a legnagyobb terhelés ér: majd meglátjuk, hogy más hőmérséklet mellett változik-e a helyzet. Összehasonlítva a korábbi barcelonai versenyekkel, úgy gondolom, hogy több előzést láthatunk majd idén, különösen a gumik különböző teljesítményének köszönhetően, ami egy fontos tényező lesz a verseny alatt: ez egy újabb ok arra, hogy a helyszínen nézzék a nagydíjat vasárnap délután a rajongók. Jó lenne újra a dobogóra állni és onnan üdvözölni a rajongóimat: ami engem és a csapatot illet, mint általában, most is mindent meg fogunk tenni, hogy a legjobb eredményt érjük el.