A tegnapi rosszul sikerült kvalifikáció után egy fokkal eredményesebb versenyen van túl a Ferrari Ausztráliában.
Fernando Alonso a tizenkettedik, míg Felipe Massa a tizenhatodik helyről vághatott neki az 58 körös versenynek. Habár a rajt mindkét versenyző számára jól sikerült, csak a spanyol versenyző tudott célba érni, mert Massa honfitársával, Bruno Sennával összeütközött a 47. körben. Az első felfüggesztése megsérült a brazil versenyzőnek, így feladni kényszerült a versenyt. Alonso az utolsó körökben nagyszerűen őrizte 5. helyét Pastor Maldonadóval szemben, és végül sikerült 10 pontot szerezni a még versenyképesnek nem igazán mondható Ferrarival.
Az eredményeknek köszönhetően talán nem meglepetés, hogy Massa csalódottan, míg Alonso egy fokkal elégedettebben nyilatkozott az Albert Parkban megrendezett versenyről.
Fernando Alonso:
"Tudtuk, hogy egy nagyon nehéz verseny lesz, és boldog vagyok, hogy sikerült hasznos pontokat haza szállítanom. Nagyszerű rajtom volt, sikerült néhány előzési manőver a verseny korai szakaszában és később, a biztonsági autós fázis után, egy kemény csatám volt Maldonadóval: amikor láttam, hogy lement a pályáról, felsóhajtottam, mert igazán közel volt hozzám jó néhány körön keresztül. Lassabb voltam, mint ő, és minden, amit tehettem annyi volt, hogy védem a pozícióm a KERS-t használva néhány speciális ponton. Sajnálom őt, nagy kár, hogy így fejezte be a versenyt. Ami a mai nap pozitív pontjait illeti, az a rajt volt, a boxkiállások és a stratégia. Ma az autó jobb volt, mint tegnap, és közelebb voltunk az elsőkhöz. Azonban még mindig nagyon sok munka vár ránk, hogy utolérjük azokat, akik előttünk vannak teljesítmény szempontjából: nem csak a McLaren és a Red Bull, de a Mercedes és a Lotus is. Nagyjából egy másodpercre vagyunk a pole-tól, és itt van hét vagy nyolc csapat, akik nagyon közel vannak egymáshoz, Bizonyos értelembe ez jó hír, mert ha tudunk javítani néhány tizedet, akkor néhány hellyel előrébb lehetünk. Jövő héten Malajziában ismét össztűz alatt leszünk, mert a sepangi pálya nagyon megerőltető az autó és a gumik szempontjából."
Felipe Massa:
"Ez egy nagyon gyenge hétvége volt számomra. Már tegnap szenvedtem, mert az autónak rossz volt az egyensúlya, és ma talán még rosszabb volt, mert néhány kör után már a gumikkal is szenvedtem. Nagyszerű rajtom volt, és sikerült néhány helyet előrelépnem, és azt reméltem pontszerző helyen végezhetek. Megpróbáltuk előrébb hozni az első kiállást, de a második lágy szett gumikon is ugyanaz volt a probléma: az autó csúszkált, és a gumikopás sokkal nagyobb mértékű volt, mint másoknál. Nem mondanám, hogy agresszíven vezettem, és valójában igyekeztem nem túl keményen bánni a gumikkal, de semmit nem tehettem. Még a közepes keveréken sem változott a helyzet. Dolgoznunk kell rajta, hogy megértsük miért nem sikerült reprodukálnunk a helyes egyensúlyt, mint amilyen Barcelonában is volt. Ami a Sennával való ütközésemet illeti, úgy gondolom, hogy egy versenybaleset volt. Egy Toro Rosso megpróbált megelőzni a hármas kanyarban kívülről és Brunónak jobb tapadása volt a belső íven, így egymás mellett mentünk a 4-es kanyarba és itt összeakadtunk."
Ausztrál Nagydíj - Verseny |
||||||
Versenyző | # | Időeredmény | Különbség | Körök | Leggyorsabb kör | Kör |
Alonso | 5. | 1:34.31.130 | + 21.565 | 58 | 1.30.277 | 52 |
Massa | Kiesett | 1:16.28.791 | - | 46 | 1.31.940 | 46 |
Nem harcolok atesz07,a frusztrált embereket meghagyom a pszichomókusoknak.
Az év eleje mindig így indul Fülöpkénél...és ha jól emlékszem akkora hatalmas különbség tavaly sem volt a két pilóta között....de ez végülis lényegtelen....
Úgy sem fogom megérteni soha hogy "Ferrari szurkolók" miért a másik pilótát okolják,fikázzák mindig,miért nem találnak más játékszert....hisz annyi pilóta van még.
Talán joggal fikázom. Mert semmi különöset nem csinál és mégis egy élcsapatnál van
És az eszem és a szemem közt nagy a különbség, tudniillik a két szerv nem ugyanaz. Mert az, hogy azt a gyönyörűséges idézőjelet amit leírtál, nem vettem észre és írtam egy kommentet, az nem állítható összefügésbe az eszemmel!
fancsa515
Amint látod, itt SZINTE mindenki megindokolja, miért ennek-annak szurkol. Te meg beüvöltöd hogy hemilton a király, 500 szmájli kíséretében.
És miért is király? Glock 2008-ban adott neki ajándékba egy VB címet.
2009-ben semmit se tett le az asztalra.
2010-ben már kezdett széthullani, Alonso szó szerint lenyomta a pályáról.
2011-ben teljesen szétesett, miközben Button remekelt. Nagyon jól elszórakoztak Massával, amikor mindig egymásnak ütköztek.
2012-ben Massához hasonlóan ott folytatja ahol abbahagyta. Szenved.
Tudom, hogy szar hallani a véleményeket Felipéről, mert én is kedvelem, de sokáig nem maradhat egy akkora istállónál, mint a Ferrari, ha nem hoz eredményeket. Persze, ezzel a kocsival nehéz, de ha odateszi magát, az első 10-be be kellett volna, hogy férjen még ezzel a talicskával is.
Askim! Talán azért, mert a csapattársak jobbak voltak. És továbbra is fenntartom, hogy Massa csak olyan kocsival volt jó, amellyel bárki más is jó lett volna. Ezt be kéne látni a Massa fanoknak, mert nem egy-két futamról van szó, hanem már rég sehol nincs. Én csípem a kis brazilt amúgy, és örülnék, ha olyan lenne, mint régen.
Paszek szerintem Te menj a picsába, ha így gondolod! Azokban az években, amikről beszélsz, a csapattársait kellett támogatnia, és ezért nem került fel a dobgóra! Ezekre miért nem emlékszik senki???
2008-ban úgy maradt le egy ponttal a vb címről, hogy az év első felében megint csak a csapattársát támogatta, és Őt megint senki!
Szóval, nagyon sok mindent letett már az asztalra!!!!
Sajna Felipe-t már én sem tudom védeni....
örülök, h a Hungarorongi balesetet túlélte, de azóta egyetlen egyszer hozta a régi formáját(2 éve Nürburgring) azóta viszont kula. Nem tudja a gumikat felmelegíteni, ha meg igen akkor meg hamar elfogyasztja. Ez sovány helyet kell adnia másnak mert ez as szenvedés szánalmas. Forza Ferrari, de lassan massa nélkül
Sovinizmus...
Hagyuk má! Mi az, hogy csak jó kocsival tud jól menni? Akkor mi szerepe van a versenyzőnek? Pontosan ez az, hogy nem tud versenyezni. Talán hozni kéne a szabályok alól kivételt, hogy Massának engedélyezett a nagyobb motor, súlyeltérés, és korlátlan tesztlehetőség, Akkor talán meglátná a dobogót.
Nem Felipét kell bántani a Ferrari rakjon össze egy normális autót Alonsoval is csak szerencsénk van hogy rossz autóval is úgy ahogy el tud menni, míg sajnos nem de ez Felipe egész pályafutására jellemző majd jól teljesít ha jó lesz az autó a második kiállása előttig most is minden rende volt!
Azért Massa 2008-ban csak 1 ponttal maradt le a VB-címről, szal nem Ő tehet róla, hogy a hungaroringi balesete óta nem tud magára találni. Szerencse, hogy túlélte a dolgot, viszont tényleg meg volt adva a lehetőség, a csapat megvárta, hogy felépüljön, de már nem tudja a korábbi tempoját, ez pedig kevés, szal lépni kellene itt is.
Valaki magyarázza már meg, hogy mit keres még ott?! Mért olyan népszerű, mit tett le az asztalra, mert a két szép szeme itt kevés!
Tavaly az év alatt 139 ponttal kevesebbet szedett össze, mint Alonsó. 11. éve van a forma 1-ben, de még semmit nem tudott felmutatni. A 10 év alatt összesen két idényben, 2005-ben, és 2008-ban volt jobb a csapattársától, de a többi évben jó pár helyezéssel lemaradt a társától.
Egy statisztika simán kimutatja, hogy nem ide való, ha már az emberek a saját szemüknek, és az elmult kb 20 versenyen eredménynem nem hisznek.
De hagyjuk is, mert úgy felidegesítem magam...takarodjon a p..ába!
Jajjajj, Massa...
Úgy érzem nincs sok ideje a Ferrarinál, ha nem javul gyorsan. OK, az autó rossz, és megértem hogy nem akarnak Alonsonak konkurenciát, mert jobb versenyzőt nem nagyon találnak, de ez így már sok. Massa nagyon szenved, egyértelműen nem ide való. A középcsapatok úgy előzték le, mint egy Marussiát, nagyon lassú az autóval. És a legfurcsább, hogy még annyi tehetséges, fiatal pilóta van: Biztos vagyok benne hogy a Saubertől simán el tudnák hozni Perezt, de a mezőnyön kívül még ot van Bianchi, és még ki tudja hányan?
Ehelyett otthagyják Massát, hadd szórakozzon. De ha VB-t akarnak nyerni (csapat VB-t is) ahhoz 2 dolog kell:
Egy versenyképes 2. pilóta, aki sok pontot hoz, de Alonso dominanciáját elfogadja.
És persze egy versenyképes autó, nem igaz hogy a világ leghíresebb F1 csapata nem tud pár jó tervezőt összehozni.
Ennyi. Ugye nem is bonyolult? Már csak ennek meg kéne valósulnia!