Lewis Hamilton csapattársával karöltve nyerte meg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzését. A wokingi istálló mögött meglepetésre Romain Grojean végzett a Lotusszal.
Egy izgalmas időmérővel zárult le a szombati program. A legjobb rajthelyért száraz, napsütéses időben harcolhattak meg a versenyzők. A pálya állapota az idő múlásával folyamatosan javult, amely elősegítette az egyre jobb köridők teljesítését.
A McLaren az egész téli tesztek és a szabadedzések alatt is megbízhatónak bizonyult. A későbbi győztes az első két etupból visszafogott tempóval jutott tovább a mindent eldöntő szakaszba. Itt Hamilton már elsőre kisajátította a vezetést, a melbourne-i pályát 1:24.922 alatt teljesítette. Idejét a hátralévő öt percben már senki nem tudta túlszárnyalni. Jenson Button másfél tized másodperccel maradt el a világbajnok legjobbjától, így a McLaren az első sorból várhatja a holnapi rajtot.
Harmadik helyre meglepetésként az idén visszatérő Romain Grojean végzett, aki az egész időmérő alatt jó formát mutatott. Az első szakaszból harmadikként, a másodikból ötödikként jutott a Q3-ba. Csapattársa, a két évet kihagyó Kimi Raikkönen már az első szakaszban búcsúzott. A finnek egész hétvégén a kormányszervóval akadtak problémái. A Lotus egy új kormányszervót szerelt az E20-asba ez azonban egyáltalán nem feküdt a Jégembernek, így kénytelenek voltak az eredeti változatot visszaszerelni.
Az első időmérő alapján nagy bajban van a Ferrari. Mindkét versenyző egyfolytában tapadási és sebesség problémákkal küszködött. Felipe Massának kisebb csodára volt szüksége, hogy tovább jusson a második szakaszba. A spanyol ezt még viszonylag gondtalanul teljesítette, azonban a következő részben elvesztette irányítását versenyautója felett, egy piruettet bemutatva a kavicságyba állt meg. Kicsúszása miatt piros zászlóval intették le az időmérőt. Felipe Massa a második szakaszt nem tudta önerőből teljesíteni, a piros lámpák kialvását a tizenhatodik helyről várhatja.
A világbajnokként megérkező Red Bull is messze áll tavalyi fényétől. Bár az utolsó 10 percre Vettel és Webber is problémamentesen bejutott, az élmezőny harcába egyikük sem tudott beleszólni. A hazai versenyére készülő Mark Webber az ötödik, míg Sebastian Vettel a hatodik helyen végzett. Az RB8-nak sem feküdt teljesen a pálya, mindkét pilóta csúszkált az Albert parki aszfalton.
A McLaren és a Red Bull igazi ellenfeleként idén a Mercedes léphet fel. Michael Schumacher és Nico Rosberg is kiváló hétvégén van túl. Mindkét versenyző vezetett valamelyik szakaszban, a második részt pedig kettősgyőzelemmel hozták. Rosberg a Q3-ban beleszólhatott volna az élmenők helyezéseibe, azonban a célegyenes előtt egy hatalmas fékezés miatt időt vesztett, amely miatt a hetedik hellyel kénytelen megelégedni. Csapattársa Grojean mögött, a negyedik helyen zárt.
Az időmérő edzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Kör |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:26.800 | 1:25.626 | 1:24.922 | 14 |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:26.832 | 1:25.663 | 1:25.074 | 15 |
3 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:26.498 | 1:25.845 | 1:25.302 | 21 |
4 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:26.586 | 1:25.571 | 1:25.336 | 18 |
5 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:27.117 | 1:26.297 | 1:25.651 | 17 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:26.773 | 1:25.982 | 1:25.668 | 18 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:26.763 | 1:25.469 | 1:25.686 | 16 |
8 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:26.803 | 1:26.206 | 1:25.908 | 20 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:27.464 | 1:26.314 | 1:26.451 | 18 |
10 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:27.024 | 1:26.319 | - | 16 |
11 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:26.493 | 1:26.429 | 12 | |
12 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.688 | 1:26.494 | 12 | |
13 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:26.182 | 1:26.590 | 12 | |
14 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:27.004 | 1:26.663 | 16 | |
15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:27.469 | 1:27.086 | 16 | |
16 | Felipe Massa | Ferrari | 1:27.633 | 1:27.497 | 16 | |
17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:26.596 | 11 | ||
18 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:27.758 | 9 | ||
19 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:28.679 | 7 | ||
20 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:29.018 | 8 | ||
21 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:30.923 | 10 | ||
22 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:31.670 | 9 | ||
DNQ | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:33.495 | 6 | ||
DNQ | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:33.643 | 6 | ||
Q1 107%-os idő | 1:32.214 |
Én is bizakodok (mindentől függetlenül így ülök le a futamok elé, hogy hátha valami csoda történik, csak ez mostanában elég ritka, de ne így legyen), meg nem akarok én lebeszélni senkit a szurkolásról, csak már rosszul vagyok a sok félremagyarázástól (na ebben verhetetlenek vagyunk mostanság), amit Domenicaliéktól kell elhallgatnunk évek óta.
Szeretném már Briatorét csapatfőnöknek, valszeg elég gyorsan gatyába rázná a színtársulatot.............nem tudom mit lát Montezemolo Domenicaliban.
Holnap Forza Ferrari!
Akkor igazából az utóbbi 4 év az ami keserédes számodra (pont végigélted Schumi menetelését), és ezt jól viseled. Én már 1986 óta figyelem a sorozatot, és 1990 óta (amikor Prost megérkezett a Ferrarihoz) vagyok Ferrari drukker. 21 év alatt 6 egyéni VB-cím, szal végignéztem már pár kudarcot.
Biztosan az én fantáziám szegényes, de én nem tudom elképzelni, hogy ebből az autóból idén ki tudnának sajtolni egy VB-címet (szerintem egy futamgyőzelemhez is meg szakadnia Alonsonak, ha lesz egyáltalán). Ha belegondolsz még egy jó autóval is lennének küzdelmek, mert nincs egy jó stratéga a csapatban, szal ebben a mezőnyben pár dobogós helyezésen (és akkor nagyon bizakodó vagyok) kívül nemigen látunk többet, és az F-1 legsikeresebb csapatától ez kevés. Én attól tartok épített pályán még nagyobb lehet a különbség az autó stabilitásának hiánya miatt (sajna nincsenek tesztelési lehetőségek, így nem lehet felzárkózni ekkora hátrányból, a többiek sem fognak vakarózni, meg bevárni minket).
Szal ettől még maradok Ferrari drukker, de szerintem ez az év is kuka.
Roleee!
Amióta az eszemet tudom a Ferrarinak drukkolok!
Már megtanultam, megtanultuk, hogyan kell kikapni. Massa igenis egy jó versenyző, de ha szar autót tesznek alá, nem tud mit csinálni! Tény, hogy Alonso jobban teljesít, de ne írjuk még le a brazilt!
És Fecó! Én kiállok a csapat mellett, de a csapat mikor fog már valamit is tenni a szurkolóiért???
Be kell látni, nincs mese, ez a brigád egy nagy nulla!!!!
Én is megértem amit te akarsz mondani de Ausztrália van, az első futam, és az idei év (a szurkolók nagy örömére) tényleg kurva hosszú. Majd 5-6 futám után mondhatjátok. A másik még csak időmérő volt futam csak holnap van Remélem amikor a 22ből húzunk a szerencse is mellénk áll. (Tavaly Silverstone óta nem nagyon volt)
Roleee! Tökéletesen megérteném amit mondasz, ha egy Merciről, egy Renault-ról, vagy a Force Indiáról lenne szó. DE EZ A FERRARI. Én csak arra lennék kíváncsi, hogy az ilyen szitukat hogy magyarázzák meg Monti papának. Hogy megint egy év nullázás következik. Hogy megint elköltöttek egy csomó lóvét egy rakás szarra. Hogy megint nem tudták a fejlesztők, hogy hogyan is kéne elkezdeni, miközben a riválisok röhögnek rajtunk.
Nem volt jó a kocsi. xD Azért volt 5 futamgyőzelmünk 2db 2. hely 3db 3.hely. Egyszer nem írtam le hogy elfogadható a helyzet mert nem az. De nem tehetsz mást mint hogy bízol. Vagy csapatot váltasz. Egyesek egyiket se csinálják, csak szidni tudnak ha nem megy. Tudni kell kikapni ki. Bár még nem volt semmi csak 1 időmérő. De nem kötelező a Ferrarinak szurkolni.
Sajnálom, de a bizakodáson kívül nem sokat tehetünk. Remélem azért valamit csinálnak, mert már most majdnem elment a kedvem az egész F1-től. Ha nem lenne Alonso, akkor...
De nem hallom a Massa drukkerokat. pszt....most sem!
Most magyarázzátok a teljesítményét, de tudom...majd jövőre...
Ha rajtam múlna, a holnapi futamon már nem ő vezetné a másik ferrárit!
Fecó! EZ EGY FERRARINÁL NEM ELFOGADHATÓ! A mekisek össze tudták rakni a kocsit? A merci össze tudta rakni a kocsit? A redbull össze tudta rakni a kocsit? És nekem azt ne mondják, hogy majd öt futam múlva, mert sajna addig a riválisok sem rejtvényt fognak fejtegetni. És igen, hozzá nem értő a banda, ezt be kéne látni. Roleee! 2010-ben Alo nem tudta megelőzni Petrovot, ezen ment el a címe. Mert az a kocsi is versenyképtelen volt. Ez az év elúszott már most, ebből nem lesz vb győztes kocsi.
Mért Fecó ami most van az szerinted jó?
Nem azért álltak neki tavalyi szezon felétől erre az autóra koncentrálni,hogy az első futamoktól harcba legyenek az első helyekért?
Tesztelni mindenki ugyanannyit tesztelhetett,ha jól tudom mi már a tavalyi autón is teszteltük az idénre szánt alkatrészeket.
Akkor nem kell ilyen kijelentéseket tenni és nincs a szurkolónak az az elvárása,hogy a jó helyekért küzdjünk.De mivel mindenki ezt hangoztatta amíg a teszteken kiderült,hogy mégse olyan jó az autó.Utána már mindenki csak magyarázta a bizonyítványt.
Akkor szerintem nem a szurkoló a hibás ha számon kéri,hogy mért ilyen szar az autó.
Ez az én véleményem és tiszteletben tartom a tiedet is.
Ez a helyes mentalitás: nem megy, eresszünk mindenkit szélnek. Minden évben, aztán egyszer csak lesz valami...
Megmondta Alonso és Fry is már egy hónapja, hogy nem lesznek jók az elején. Akik azt hitték, hogy altatnak, hát azok most így jártak. A teszteken is látszott, hogy még nem 100-as az autó, sőt még a futamon is szenvedni fognak, mert eléggé eszi az abroncsokat is az autó. Erre is fel lehet készülni. Biztos nem így számoltak ők se, és az is biztos, hogy nem úgy ültek le megtervezni az autót, hogy "Nosza, csináljunk egy szar gépet". A felfüggesztéstől kezdve minden új az autón, ehhez pedig idő kell, hogy megértsék mit hogyan kell beállítani.
Sokan nagyon el lettek kényeztetve a jó eredményekkel, aztán ha egy-két év nem úgy sikerül, hogy többször nyernek, mint nem, akkor meg már középszintű a csapat a Ferrari.
ha a szurkolók sem állnak mögöttük, akkor kik fognak?
Kedves Roleee!
Ez az autó a hittől se lesz gyorsabb,bele ülhetne a Jézus Krisztus akkor se repítené az élmezőnybe."Sajnos".
A bizalom is megvan régóta,de senki nem él vele, mert a szarnál szarabbat autót sikerül előállítani.
Azt nem is mertem írni,hogy versenyautót és itt a' VERSENY 'szón van a hangsúly mert lassan a GP 2 szinten vagyunk.
Szégyellje magát az egész banda.
Ezen az autón dolgoztak a tavalyi év felétől?Kibaszott nagy teljesítmény középmezőny alja.
Gyalázat és felháborító.
Ez az év megint egy nagy nulla lesz mert 1-1,5 másodpercet nem fognak tudni ledolgozni lehet akármilyen b vagy c vagy mit tudom én milyen jelzésű autó.
Nyugodtan dolgozzanak a jövő évi autón talán 1,5év elég lesz arra,hogy építsenek egy ütőképes autót így legalább egész szezonban tesztelhetnek mert mindig arra hivatkoznak milyen kevés a teszt lehetőség"mért másnak nem?"
Osztom a véleményeteket, ez szánalmas.
Az ember hónapokig böjtöl, bízik abban, hogy megérte hamar elkezdeni a jövő évi auto fejlesztését, és akkor nesze neked. A pofádba kapsz egy csúnya, kezelhetetlennek tűnő gépet. Ez a team meg sem közelíti a Todt/Brawn páros 20%-át. Nincs mit szépíteni kula munkát végzet a brigád az innovációs f2012-vel. Ha nincs fernando az egész év a kukába mehetne már most. Ezzel a kocsival Felipe egész évben csak szenvedni fog...
A tesztekre ugyanannyi időnk volt, mint a többieknek, csak rossz irányba indultak az autóval. :-S
Lehet kicsit borulátó vagyok, de minden rosszban van valami jó, mi már kezdhetünk is dolgozni a jövő évi autón (ha van egy kis sütnivaló, akkor ezzel nem várunk a szezon közepéig, bár Montezemolo valszeg még a 82-es foci-VB hasonlattal fogja magát kábítani egy darabig).
Alonso pedig nagyon visszafogott volt amikor az első 4-5 futamot említette, hogy össze kell szorítani a fogunkat. Valszeg év végéig szoríthatjuk.
Szóval nem blöfföltek a ferrari tényleg nagyon gyenge massa a Q1-ben majdnem kiesett ez szégyen hogy csak a Q2 be jutottak be.
Alonso bent lehetett volna a Q3ba.
De massát tényleg nem tudom mire vélni lágy gumival kiesni a Q2 csak gratulálni tudok neki ebből nem lesz a versenyen dobogós helyezés sajnos
Hát már nem lesz soha egy normális szezonkezdet?