A beígért eső ezúttal is elmaradt, így a Malajziai Nagydíj időmérőjét ezúttal is száraz pályán futhatták meg a versenyzők.
A végig szoros kvalifikáció alatt ugyan sokáig szoríthattunk Felipe Massa idejének, ám a brazil ezúttal is lecsúszott a Q3-as, utolsó szakaszról, a 12. helyet szerezve meg a holnapi futamra. Fernando Alonsót ezúttal nem hátráltatta kicsúszás, a spanyol így végül a 8. helyről várhatja a holnapi versenyt.
Fernando Alonso
"Ez egy jó időmérő volt, úgy érzem, kihoztuk a maximumot az autóból. Az egyetlen Q3-as körömben KERS problémáim adódtak, de ez nem hiszem, hogy bármit is befolyásolt volna, bár jól mutatja a hátrányunkat a pole pozíciós időhöz képest. Ha esni fog az eső, hajszálpontosan el kell találnunk a megfelelő időt a kerékcserére: kevés is elég ahhoz, hogy súlyos másodperceket hagyjunk ott, ezért teljes koncentrációra lesz szükségünk. Száraz verseny esetén is fokozott koncentráció kell, hogy kihozzuk az autóból és a gumikból a maximumot, ráadásul ez a pálya nagyon is igényli ezt. Fontos, hogy a világbajnokság szempontjából értékes pontokat szerezzünk. A rajt és az első kanyar nem lesz egyszerű, kockázatokat kell vállalni. Tudjuk, hogy még nagyon sok a tennivalónk, különösen az aerodinamika területén. A mostani teljesítményünk csak kicsivel jobb, mint Ausztráliában volt, ami azért azt mutatja, hogy jó irányban tartunk, de nyilvánvalóan még sok akadály vár ránk, hogy átugorjuk őket, ha az első sorokért akarunk harcolni. Új autó Barcelonában? Nem, ez nem igaz. Világos, hogy sokat kell fejlesztenünk az autón, következetes változtatásokat végre hajtva, de forradalmi változtatásokra nem kell számítani. Ebben a pillanatban sok gond van az autóval, de ennek eredményeképpen a javulás is látszani fog."
Felipe Massa
"Teljesen nyilvánvaló, hogy nem lehetek boldog a 12. hellyel, de tudjuk, hogy jelen pillanatban nem versenyképes az autónk: a Q3-ba bejutni nagyon nehéz, és ma csak ez lehetett a reális a célom. A tegnapi napon és mai szabadedzésen nem voltam megelégedve az autó egyensúlyával, de dolgoztunk rajta az időmérőig, és ez ad némi magabiztosságot a versenyre és a jövőre nézve egyaránt. Úgy érzem, jó úton indultunk el a felé, hogy megértsük az F2012 működését. Holnap nagyon nehéz verseny vár ránk, meghatározó lesz a gumikopás, és ott lesz az eső kockázata is. Remélem jobb eredményt fogok elérni a rajthelyemhez képest. Nyomás? Mindig belülről jön, hogy a maximumot tudjam nyújtani, és ha ez nem sikerül, én leszek a legboldogtalanabb ember. "