Már majdnem minden készen áll az Albert parki paddockban a Formula-1 hétvégi indulásához. Az évadnyitó hivatalos programja holnap az FIA szokásos sajtótájékoztatójával veszi kezdetét.
Tegnap Pat Fry-t kivéve a mérnökök is megérkeztek a pályára. Fernando Alonso mielőtt kedvenc sportjának, a biciklizésnek szentelte volna idejét egyszer végigment még a pályán. Andrea Stella Alonso versenymérnöke mindent megtett azért, hogy a péntei szabadedzés előtt egy rövid technikai megbeszélést tartsanak a spanyollal.
"A csapaton belül mindenki új lendülettel kezdi el az idei évet" - mondta Stefano Domenicali a www.ferrarif1.com-nak Ausztráliába utazása előtt. "Egy nagyon hosszú és megjósolhatatlan évnek nézünk elébe: úgy tűnik, - kifejezetten a szezon első szakaszában - sok csapat lesz az üldözők mezőnyébe. Annak tudatában érkeztünk meg Ausztráliába, hogy különböző okok miatt - amelyekről a napokban beszéltünk - nem tudtuk a teljesítményt illetően 100%-ban elérni a kitűzött célokat. Mindenesetre szeretném megismételni: néhány napra még szükségünk van, hogy valóban kiderüljön hol is állunk a többiekkel szemben. Meg vagyok róla győződve, hogy harcban leszünk egészen az év végéig. Ugyanezt mondtam el a tavalyi szezonzáró után is: egy esetleges melbourne-i erős teljesítmény után nem szabad elbíznunk magunkat, mint ahogy elkeseredettnek sem szabad lennünk abban az esetben, ha nem a legmagasabb színvonalon sikerül az idénnyitó. A legtöbb az, amit tudunk tenni, hogy az autó fejlesztésére koncentrálunk. Sosem szabad elfelejtenünk, hogy a november végével nincs vége a bajnokságnak."
Az Ausztrál Nagydíj a Ferrari számára a sikerek melegágya: 1999 és 2004 között egyedül egy alakommal, 2003-ban történt meg, hogy ne az olasz istálló nyerte volna meg az Albert parki futamot. Négyszer Michael Schumacher (2000, 2001, 2002, 2004) egyszer pedig Eddie Irvine (1999) haladt át elsőként a célvonalon. 1987-ben Gerhard Berger szintén egy Ferrarival győzedelmeskedett az akkor Adalaide-ben megrendezett Nagydíjon. 20 évvel később Kimi Raikkönen a hetedik futamgyőzelmet is hozzátette a Ferrari sikersorozatához. A finn győzelme után a Ferrari számára ez a futam inkább a szenvedést, mint a sikert jelentette. 2008-ban Felipe Massa kiesett, Raikkönen is csak a nyolcadik helyen zárt. 2009-ben Massa szintén nem tudta befejezni a futamot, csapattársa baleset miatt a 16. helyen zárt. 2010-ben Felipe Massát harmadik helyen intették le, amely ezen a pályán eddigi legjobb eredményének bizonyult. Mostani csapattársa, Fernando Alonso teljesítménye figyelemre méltó ezen a helyszínen. A spanyol négyszer állhatott fel a dobogóra (egy győzelem, egy második hely, és két harmadik hely), debütálása óta minden alkalommal láthatta a kockás zászlót. 2001-ben egy Minardi volánjánál a 19. helyről rajtolva hozta be az autót a 12. helyre. A pirosaknál eltöltött első két évében két negyedik helyet hozott el: talán ez az év lesz alkalmas arra, hogy javítson teljesítményén és a kétszeres világbajnok ismét dobogós helyen végezzen.