Egyetértek Stefano Domenicali tesztek utáni nyilatkozatával, miszerint az élcsapatok között vagyunk, de két lábbal a földön kell maradnunk, mert egy nagyon hosszú és kemény bajnoksággal kell szembenéznünk. A vetélytársaink is nagyon erősek, beleértve azokat is, akik a tavalyi évben a világbajnoki címért harcoltak, mint a Mercedes, aki csak más néven nyert, aztán ott van még a Red Bull, a McLaren, de vannak más csapatok is, mint például a Williams és a Sauber. Aztán van olyan csapat is, mint a Force India, akik a tavalyi évben nagyon sokat fejlődtek, és arra számítunk, hogy ők is versenyképesek lehetnek. Azt gondolom, hogy nagyon szoros és nehéz évünk lesz. Kitartóan kell fejleszteni az autónkat versenyről versenyre.
Új csapattársam lesz ebben az évben, s habár az egy tesztautós szabály miatt még nem vezettünk ugyanazon a napon, nagyon jól megismertük egymást a télen. Együtt dolgoztunk a megbeszéléseken, és a legtöbb ügyben úgy tűnik, hogy Fernando és én hasonló véleményen vagyunk arról, hogy milyen irányban kell tovább haladnunk. Úgy gondolom, hogy a dolgok jól mennek köztünk. Ő egy kedves srác és egy nagyszerű versenyző, és biztos vagyok benne, hogy nagyon jól együtt fogunk majd tudni dolgozni. A csapattársam ismét egy világbajnok, jelen esetben egy kétszeres világbajnok. Nekem nincs ezzel semmilyen problémám, és egy pozitív dolognak tartom ezt a csapatra nézve. Versenyzőként nem arra gondolsz, hogy megverd a csapattársad, hanem arra, hogy az összes pilótát legyőzd a rajtrácson és a bajnokságban. Úgy gondolom, hogy sokkal jobb, ha egy csapatban két jó versenyző is van, mert ez azt jelenti, hogy a csapat sokkal gyorsabban és egy jobb irányban tud fejlődni a fejlesztéseket tekintve. A karrierem elmúlt pár évében mindig erős csapattársaim voltak, tehát semmi nem változott erre az évre.
Érdekes lesz látni, hogy az új szabályok - különösen a tankolás betiltása - hogyan fog hatni a versenyekre. Az utolsó barcelonai teszten teljesíthettem egy teljes versenyszimulációt, ami jól ment, amikor nem volt vörös zászló, hogy félbeszakítson. Az autót erősnek éreztem, gyors volt és konzisztens, és az abroncsok jól működtek minden üzemanyagszint mellett. Nehéz volt pontos összehasonlítást készíteni a többi csapatok versenyszimulációjával, mert három különböző Bridgestone keverékből is választhattunk, míg a versenyeken csak kétféle keverék lesz. De az előjelek biztatóak voltak. A legfontosabb tényező az volt, hogy az autó megbízható, ami különösen fontos a szezon ilyen korai szakaszában. Az autó gyors volt kevés üzemanyaggal is, időmérős beállításokkal. Megtankolt autóval versenyezni egy érdekes kihívás: versenyzőként mindig az akarod, hogy az autó olyan gyors legyen, amennyire csak lehetséges. Az autó kevés üzemanyag mellett több tapadást ad, és a különbség a tele tankolt és a minimum üzemanyaggal megtöltött autó között hat másodperc is lehet, pályától függően. A különbség hatalmas, mintha két különböző autód lenne, de egy hatékony autónak jónak kell lennie mindkét helyzetben. Az üzemanyag-fogyasztás egy másik fő tényező lesz ebben az évben. Ha az autód többet fogyaszt és emiatt 15 kilogramm üzemanyaggal többel kell indulnod, mint egy másik autónak, a különbség akár három vagy négy tizedmásodperc is lehet körönként. Emiatt nagyon keményen dolgoztunk a Shell-lel a tavalyi év közepe óta, hogy javítsunk a motorjaink üzemanyag-fogyasztásán anélkül, hogy az negatívan hatna a motorerőre és a megbízhatóságra. Az üzemanyag-stratégia szintén nagyon fontos lesz, mert ha úgy fejezed be a versenyt, hogy még 10 liter üzemanyag ott van az autóban, akkor feleslegesen cipelted ezt az egész versenyen keresztül, és ezáltal tizedeket vesztettél minden körben. Érdekes lesz látni, hogy ez a helyzet hogyan fejlődik.
Versenyzőként nem igazán érdekel, hogy melyik az első verseny az évben, de azt kell hogy mondjam, hogy jó lehet, hogy az év Bahreinben kezdődik, mert ez különleges számomra, mivel már kétszer nyertem a sakhíri versenypályán. Mindemellett ebben az évben jelentősen megváltoztatták a pálya alaprajzát, sokkal hosszabb körök lesznek, így ez egy új kihívás lesz mindenkinek. A legfontosabb dolog a nyitófutamon - akármelyik pályán -, hogy a helyes irányban kezdjünk, pontokat szerezzünk és jó eredményt érjünk el.
Ez lesz az első versenyem apaként is. Tudom, hogy az alapítónk, Enzo Ferrari egyszer azt nyilatkozta, hogy ha egy versenyzőnek gyermeke születik, akkor lassabb lesz. Nem értek vele egyet. Csak kérdezzük meg Michael Schumachert. Szerintem több versenyt és világbajnoki címet szerzett amikor már két gyermeke volt, mint amikor még nem volt egy sem. Igazán élvezem az apaságot, ez egy hihetetlen érzés, és valójában egy extra motiváció is az életemben, és még keményebb munkára késztet engem. Ez egy pozitív dolog, ami remélem hoz egy kis szerencsét a karrieremben.
Mielőtt Bahreinbe utaztam volna megkaptam azt a lehetőséget, hogy a Santander Bank által rendezett eseményen azzal az F2008-as autóval vezethessek Interlagosban, amivel megnyertem a 2008-as Brazil Nagydíjat.