Hazatértem Monacóba a szezon első olyan versenye után, ahol nem sikerült egyetlen pontot sem szereznem, és mondhatjuk, hogy figyelembe véve a korábbi rekordomat Isztambulban, ez nyilván egy kiábrándító eredmény. A rossz boxkiállásoknak köszönhetően tizenegyedik helyen fejeztem be a versenyt, pedig akár a negyedik helyért is harcban lehettem volna. Ennek ellenére, hogy a dolgok pozitív oldalát nézzük, azok az aerodinamikai frissítések, amiket először használtunk ezen a versenyen, határozottan javítottak a teljesítményünkön, ami abból is látszik, hogy Fernandónak sikerült megszereznie az év első ferraris dobogós helyezését.
Nem volt könnyű az időmérő számunkra, mert nem tudtam egy második kísérletet tenni egy jobb időért, hogy vigyázzak a gumijaimra. Törökországban csökkent a különbség az időmérőn és a versenyen mutatott teljesítményünk között, mert kevesebbet küzdöttünk az időmérőn, majd nagy előrelépést tettünk vasárnap, ami bizonyítja, hogy az autó fejlődött. Miért van ez a nagy különbség? Nehéz megmondani a pontos okát, de úgy tűnik ez az autónk jellemzője, mert a tavalyi évben is hasonló volt a helyzet. Úgy gondolom, hogy az időmérő még mindig fontos, de nem annyira, mint a korábbi években, amikor szinte ez volt a hétvége legfontosabb része, mert nehéz volt előzni a versenyen. Még ha a kvalifikáció kevésbé fontos is, nem kell aggódnunk emiatt, mert a szurkolóknak a verseny ami számít, ez a legfontosabb része a hétvégének, így a jelenlegi helyzet a véleményem szerint jó a sportnak.
Ami a boxkiállások során elkövetett hibákat illeti, azt mondhatom, hogy túl sok volt belőlük, mert ezek nélkül biztos, hogy a top ötben végezhettem volna. Ez frusztráló volt nekem is és a csapatnak is. Sokat gyakoroltuk a boxkiállást, de ezen a vasárnap ez nem működött tökéletesen. Tanulmányoznunk kell a problémát, és megpróbálni sokkal konzisztensebbnek lenni, mert egy egyszerű megállásnál, elég egy kis hiba a kerékcsere közben, és máris pozíciókat veszítesz, mint ahogy az velem is történt Isztambulban. A nyomás a szerelőkön most nagyon nagy, mert nem elég, hogy tökéletes munkát kell végezniük több alkalommal is egy verseny alatt, de a tankolás betiltása óta nincs idejük hibázni, míg várnak a tankolás befejezésére. Mindannyiunknak javulnunk kell, a versenyzőket is beleértve, mert a mi feladatunk is nagyon fontos a boxkiállásnál.
Rómában voltam egy rendezvényen, amit a partnerünk, a Shell rendezett, és a hét utolsó két napján majd Maranellóban leszek, találkozok a mérnökökkel, és természetesen szimulátorozunk, minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy továbbra is javítsunk az autón, mert két hét alatt két versenyünk lesz, és amilyen hamar csak lehet reagálnunk kell, hogy változtatni tudjunk a szezonunkon. És ha szóba jött a szimulátor, szeretnék mielőbbi felépülést kívánni Davide Rigonnak, annak a fiatal versenyzőnek, aki rengeteget dolgozott nekünk a szimulátorban és aki sajnos lábtörést szenvedett egy baleseteben a vasárnapi GP2-es futamon Isztambulban.