Egy hosszabb szünet után csütörtök reggel érkezek meg majd Törökországba, és azt kell, hogy mondjam, Isztambul egy nagyon különleges helyszín a számomra, hiszen 2006-ban itt szereztem meg életem első Formula-1-es győzelmét, ami olyan érzés, amit semelyik versenyző nem felejt el soha. Emlékszem rá, hogy ez egy hihetetlen győzelem volt a pole pozícióból indulva, és arra is emlékszem, hogy Michael és Fernando előtt végeztem, akik a világbajnoki címért harcoltak abban az évben, és ez mind hozzájárult ahhoz, hogy ez egy nagy eredmény legyen. Ezután sikerült mesterhármast elérnem, hiszen a következő két évben is nyertem, és egyértelműen én voltam a leggyorsabb a pályán. Eltekintve a három pole pozícióból szerzett győzelmemtől, mióta a Ferrarinál versenyzek, mindig pontszerző helyen végeztem itt az Istanbul Parkban, de remélem, hogy a török győzelmeim száma nem fog megállni háromnál. Ez furcsán hangzik, de visszatekintve az itt elért eredményeimre, és ezt kombinálva a közelmúltban betöltött fontos születésnapommal, talán még több motivációt ad, hogy egy jó eredményt érjek el ezen a hétvégén. Azonban realistának kell maradnunk, tudom, hogy nagy előrelépéseket kell tennünk az autóval, mert nem voltunk olyan erősek az első három versenyen, mint ahogy azt vártuk. De Maranellóban mindenki keményen dolgozott, hogy kapjunk pár aerodinamikai frissítést erre a versenyre, így remélhetőleg egy kicsit erősebbek lehetünk, még ha ezek az új elemek nem tekinthetőek jelentős fejlesztéseknek. Azonban további fejlesztéseket várunk a következő versenyekre, rögtön a Török Nagydíj utánra.
Ha az időmérős helyünket nézzük az utolsó versenyen, nem volt meg a teljesítményünk ahhoz, hogy dobogós helyet szerezzünk, de a versenyen a tempónk már elég jó volt ahhoz, hogy a legjobb három helyért csatázzunk. Nem tudjuk megmondani, hogy Törökországban mi lesz a helyzet, mert ha keményen dolgozunk, akkor nem lehetetlen, hogy olyan helyzetbe találjuk magunkat, ahol az autó képes lesz a dobogóért harcolni. Igaz, hogy a gumihelyzet mindenki számára azonos, de az is igaz, hogy ez ismét egy kulcsfontosságú tényező lehet a verseny végkimenetelének szempontjából. A híres 8-as kanyar nagyon fontos, mert nagyon nagy a terhelés a gumikon ebben a kanyarban, így alaposan át kell gondolnunk az autó beállításait, hogy jól teljesítsünk ebben a kanyarban, de a gumikra is figyeljünk. Egy másik befolyásoló tényező az eső lehet, ami miatt egy teljesen más helyzettel találkozhatunk, hiszen az időjárás-előrejelzések szinte minden napra esőt jósolnak, ami azt jelenti, hogy nekünk, és különösen a stratégáknak is, nagyon koncentráltnak kell lennünk, és készen kell állnunk mindenre. Nem emlékszem esőre itt Isztambulban, így ez érdekessé teheti az életünket.
Kína óta kapcsolatban maradtam a mérnökeimmel, így tudom, hogy min dolgoznak. Emellett két napot is eltöltöttem a gyárban és a szimulátorban a múlt héten, ami nagyon fontos volt a fejlesztési munkánkban. Nagyon élveztem azt a kis szünetet, ami egy különleges lehetőséget biztosított a számomra, amikor három különböző Ferrarit is vezettem egyazon napon Fioranóban, egy filmforgatás céljából: volt egy F1-es autó, egy 458 Italia és ennek az utcai autónak a Challenge változata. Jó móka volt, probléma csak akkor adódott, amikor a Formula-1es autóból az utcai autóba kellett ülnöm - még ha az egy Ferrari is -, hiszen nagyon óvatosnak kell lenni a fékezési pontoknál, mert ezek nagyon különböznek. De minden biztonságban ért véget.