Holnap érkezek meg Németországba, amely egy nagyon mozgalmas időszak kezdete lesz, mert két egymást követő vasárnap is versenyünk lesz.
Szokatlannak tűnhet egy versenyzőtől ezt hallani, de remélem végre egy normális versenyem lesz. Ha visszagondolok arra, hogy mi történt velem az elmúlt három versenyen, néha még mindig nehezen hiszem el, hogy ennyi balszerencsém volt: Montrealba és Silverstone-ban még az első körben egy-egy baleset szenvedő alanya voltam, Valenciában pedig a lehető legrosszabbkor jött ki a biztonsági autó, amely így tönkre is tette a versenyemet.
Ezen a három versenyen mind pénteken, mind szombaton nagyon versenyképes volt az autónk, de soha nem sikerült ezt a jó teljesítményt pontokra váltani vasárnap. Szóval a fő célom az, hogy egy problémamentes hétvégét zárjak, az elejétől a végéig. Természetesen nem lennék autóversenyző, ha nem szeretnék a futamgyőzelemért harcolni, még akkor is, ha tudjuk, hogy a Ferrarinak most nagyon sok erős ellenfele van, de valójában, ha nincs semmi szokatlan vasárnap és ki tudnánk hozni a bennünk rejlő potenciált, akkor elégedett leszek, mert ha ezt sikerül elérni, akkor biztos vagyok benne, hogy egy jó eredmény vár ránk.
Az igaz, hogy nem tudsz sok mindent tenni a jó szerencséért és a balszerencse ellen, de megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni a hétvégére. A gyárban is mindenki keményen dolgozott az utolsó verseny óta, én is kétszer voltam Maranellóban, hogy találkozzak a mérnökökkel, hogy teljesen megértsük az új fejlesztéseket, hétfőn a szimulátorban töltöttem egy napot, ahol a hockenheimi pályát gyakoroltam. Mindig szerettem ezen a pályán versenyezni, és ebben az évben újdonság lesz, hogy most fogunk először a slick gumikon versenyezni itt, mivel a tavalyi verseny a Nürburgringen volt megrendezve. Mikor 2008-ban utoljára itt versenyeztem, a harmadik lettem, 2006-ban pedig második Schumacher mögött, azaz mindig pontszerző helyen végeztem, mióta a Ferrari színeiben versenyzek. Kicsit sajnálom, hogy nem volt szerencsém versenyezni a híres, régi vonalvezetésű pályán, amely hosszú egyenes részeken ment keresztül az erdőn, így számomra ez az új vonalvezetés az egyetlen, amit ismerek. Azt hiszem, a pálya karakterisztikája feküdni fog az autónknak, és remélem, hogy versenyképesek leszünk. Keményen folytatjuk az autónk fejlesztését, még akkor is , ha úgy tűnt, hogy az elmúlt versenyeken sokan javultunk. Most egy új diffúzorral készülünk a hétvégére, amelyet a pénteki szabadedzéseken fogunk letesztelni. Biztos vagyok benne, hogy a többi csapat is sokat fog fejlődni, de nekünk csak a saját munkánkra kell koncentrálnunk, és nem foglalkozni a többiekkel.
Nem sok minden mást csináltam a Brit Nagydíj óta, mert kétszer is voltam Maranellóban és a szokásos fizikai felkészülésemet is végrehajtottam és ezek a dolgok elegek voltak ahhoz, hogy elfoglalt legyek. Hogy a monacói házamba hazaérjek Maranellóból, az általában 4 óra, de van amikor több, a forgalomtól függően. Habár alkalmanként kellemes vezetni, különösen egy Ferrariban, néha repülővel közlekedek, hogy időt takarítsak meg. Itt Monacóban nagyon meleg van, így kint a szabadban is lehet edzeni, és eltölteni néhány kellemes órát a családdal. Nem lesz sok idő a következő versenyig, a Magyar Nagydíjig, a lehető legjobban kell teljesítenünk ezeken a versenyeken, mert ezek nagyon fontosak lesznek a bajnokság szempontjából.
2010. 07. 21.