Az Ausztrál Nagydíj nem úgy sikerült, mint amire én és a csapat számítottunk, hiszen nem voltunk olyan versenyképesek, mint ahogy azt gondoltuk a téli teszteket követően. Ha van valami tanulsága annak, amit a nyitó futam után levonhatunk, az nem más, hogy még rengeteg munka vár ránk. Sürgősen szükségünk van arra, hogy kiderítsük mi történt Ausztráliában, és hogy megértsük mit csináltunk mi és mit a többi csapat. Nem annyi ponttal távoztunk, mint amennyire számítottunk, ezért már a következő versenyen vissza kell térnünk oda, ahol lenni akarunk.
Rengetegszer megkérdezték tőlem az elmúlt hétvégén, hogy mi lepett meg jobban, a Red Bullok vagy a McLarenek versenytempója. A válasz az, hogy a Red Bullé jobban meglepett, mert Vettel az időmérőn nagyon lenyűgözően teljesített. Igaz, hogy a McLaren úgy tűnik nagyot lépett előre, de a Red Bull tényleg jóval a többiek előtt járt. Ami minket illet, az autónk jobb, mint ahogy az Melbourne-ben látszott, és nehéz pontosan megmagyarázni, hogy miért nem sikerült jobban teljesítenünk. Ezért azzal az autóval kell megérkeznünk Malajziába, amit valójában építettünk, és nem azzal, amelyikkel a múlt hétvégén versenyeztünk.
Nem kellett sokáig várnunk arra, hogy lássuk az állítható hátsó szárny és a KERS hatását a versenyeken, hiszen rögtön a verseny elején már Jensonnel harcoltam. Látható volt, hogy sokkal közelebb tudott kerülni hozzám az egyenesekben: még ha nem is volt közel hozzám az utolsó kanyarban, a célegyenes végén már mellettem volt. Világos, hogy a hátsó szárny a segítségére volt, habár végül csak úgy tudott megelőzni, hogy levágta a síkánt. Úgy érzem ekkor nagyon jó munkát végeztem abban, hogy tartsam a pozícióm a KERS használatával, tudva azt, hogy spórolnom kell addig vele, amíg nem érkezik el a megfelelő pillanat a használatára, és [Button] ne tudjon megelőzni. Ilyen helyzetben mindenképpen könnyebb támadónak lenni, mint védekezőnek. Biztos vagyok benne, hogy izgalmas volt a nézők számára, és kár, hogy az eset után nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy harcoljak vele. Azt vártam, hogy visszaadja a pozíciót a történtek után, mert a szabályok világosan kimondják ezt, ha levágod a sikánt, és Jenson elég tapasztalt ahhoz, hogy tudja ezt anélkül is, hogy arra kellene várnia, mit mondd neki a csapat. Miután elment mellettem, Alonso is megelőzött, mert a Jensonnal való harcban eléggé lelassultam. Azután, hogy Fernando kiment előlem a boxba, egy újabb esélyt kapott arra Jenson, hogy visszaadja a pozícióm, de ő nem ezt tette. Később a verseny során megelőztem Buemit, mert az én gumijaim jobbak voltak és a hátsó szárnyat is tudtam használni. Hogy őszinte legyek, ez nem volt egyszerű, mert még ha a szárny segített is nekem, hogy közelebb kerüljek hozzá, nem tudtam elmenni mellette, mert nem mi voltunk a legjobbak a végsebesség tekintetében a múlt hétvégén. Végül azonban sokkal később fékeztem, mint ő - köszönhetően a frissebb gumiknak - és megelőztem őt.
Most néhány napot Brazíliában töltök, mert ez lesz az utolsó látogatásom itt az elkövetkező néhány hónapban, de egyben hasznos is lesz a következő versenyre való felkészülésemben, hiszen Malajziában is olyan meleg van, mint jelenleg São Paulóban. Aztán vasárnap Kuala Lumpurba repülök, ahol remélem egy sokkal versenyképesebb hétvégére kezdünk felkészülni.