Meg volt a szokásos verseny előtti felkészülésem a mérnökökkel, bár a legtöbb időt a szimulátorban töltöttem, ahol a Catalunya-i versenypálya beállításait próbáltuk, ahol most hétvégén fogunk versenyezni. Hogy őszinte legyek, versenyzői szemszögből a szimulátor akkor a legértékesebb, amikor új versenypályát tanulunk, mint ahogy az tavaly is volt a Koreai Nagydíj előtt, és ahogy az Indiai Nagydíj előtt is így teszünk majd, ami egy új helyszín lesz az idei évben. A munka amit a héten végeztem sokkal inkább a 150° Italia szempontjából volt fontos, mert azokat az új frissítéseket teszteltem, amiket használni szeretnénk péntektől.
A szimulátorban elvégzett program nagyon hasonlít egy rendes tesztnapra a versenypályán: reggel 9-kor kezdünk, körülbelül délután 1 óráig dolgozunk, akkor ebédszünetet tartunk, és aztán újra "rójuk a köröket" körülbelül fél kettőtől öt óráig. Ezután, csak úgy mint a versenypályán, kiértékeljük az adatokat a mérnökeimmel. Általában a szimulátorral először csak egy pár kört megyünk, hogy hozzászokjunk, ezután kezdünk neki csak egy öt-hat körös etapnak, ahol az időt is mérjük. Azonnal láthatjuk az eredményét annak amit csináltunk, és ez alapján eldöntjük, milyen változtatásokat kell eszközölni az autón, aztán újra pályára gurulunk. Egy nap alatt a szimulátorban sokkal több mindent csinálhatsz, mint amit a versenypályán csinálhatnál, mert a "virtuális" környezetben sokkal gyorsabban tudsz változtatni az autón, mint a valóságban. Aztán nem kell az időt pazarolni a fel- és a levezető körökre: például a szimulátorban a barcelonai versenypályán a 11-es kanyar kijáratánál kezded a kört, és rögtön megkezdheted a mért körödet. Aztán ha megnyomod a "Befejezés" gombot, olyan mintha újra a garázsban lennél. Beszélsz a mérnökökkel, és mindent amit meg akarsz változtatni az autódon, ők szinte azonnal meg tudják csinálni, vagy tudják úgy konfigurálni az autót, hogy az új alkatrészeket teszteld vagy változtatni a beállításokon. Emiatt szimulátorban sokkal több időt takaríthatsz meg, mint egy igazi teszten.
Fizikailag a szimulátoros felkészülés kevésbé fárasztó, mint amikor az igazi autót vezeted, mert kevesebb G erő hat rád, ennek ellenére a szimulátorban is vezetned, mozognod és keményen kell dolgoznod, de fizikailag sokkal kevesebb erőkifejtés szükséges hozzá. A legjobb dolog a szimulátorban? Amikor ütközöl semmi nem történik, abszolút semmi. Valamit érzel a kormánykeréken, de aztán a szimulátor megáll és vége. Amikor először használod a szimulátort, lecsúszhatsz az ideális ívről és ütközhetsz is, de semmi kár nem keletkezik sem az autóban, sem benned.
Visszatérve a való világba, vannak új alkatrészeink amiket használni szeretnénk Spanyolországban, és azt várjuk hogy ezekkel egy újabb előrelépést tehetünk a teljesítmény tekintetében. Mi tudjuk milyen nehéz időket éltünk meg a szezon korai szakaszában, de úgy tűnik, hogy a kemény munkával csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat a leggyorsabb autókhoz képest, és továbbra is ezen az úton szeretnénk haladni, különösen az időmérőt figyelembe véve. Ha sikerül gyorsabbá tenni az autót szombatra, a vasárnapi versenynek egy még versenyképesebb autóval vághatunk neki. Remélem jó irányban haladunk, mert most egy pár napon belül a Spanyol- és a Monacói nagydíjon is túl leszünk, és ezekkel együtt már hat versenye lesz a hátunk mögött, ami már majdnem a szezon egyharmada. Szóval ez egy nagyon fontos időszak a számunkra, nagyon bízok a csapatban és abban, hogy egy jó spanyol hétvégét tudunk teljesíteni. A Spanyol Nagydíj egy újabb érdekes tesztje lesz az új szabályoknak, a KERS-nek és az állítható hátsó szárnynak, annak ellenére, hogy az előzés nem lesz olyan egyszerű, mint Törökországban, mert itt nem olyan hosszú célegyenes. Persze láttuk, hogy a gumik teljesítménye talán még nagyobb szerepet játszik az előzésekben, mint a KERS és a DRS, és versenyzői szempontból ez a versenyt érdekesebbé teszi, mert egy olyan autóval kell bánnod, ami igazán versenyképes néhány körig, aztán azt veszed észre, hogy a köridők romlanak, és azokkal az autókkal kell harcolnod, akik mögötted vannak. Aztán új gumikat kapsz, és újra megváltozik minden. Ez érdekes számunkra, és még fontosabb, hogy izgalmasabb a rajongóknak. Nyilvánvaló, hogy a csapattársam lesz a figyelem középpontjában a hazai versenyén, Spanyolországban, és Fernando érkezése a csapathoz nagyon népszerűvé tette a Ferrarit a spanyol rajongók körében, így remélem mindketten egy jó eredménnyel szolgálhatunk nekik vasárnap.