Igaz, hogy az eddigi két időmérőn nem voltunk elég gyorsak, és Melbourne-ben még a versenytempónk sem volt lenyűgöző. Ugyanakkor Malajziában az autónk teljesítménye már jobb volt a versenyen. Ezt meg kell őriznünk, de emellett, még ha ez úgy is hangzik, mint ahogy a tavalyi évben is mondtuk, keményen kell dolgoznunk azért, hogy az autónk teljesítménye jobb legyen egy mért körön az időmérőn. A tél alatt úgy tűnt, hogy a több boxkiállásnak köszönhetően a rajtpozíció nem lesz olyan fontos az idei évben, de abból amit eddig láttunk, ha nem rajtolsz elölről, sokkal nehezebb dolgod van, még ha a tempód jó is.
A csapatban mindenki különösen keményen dolgozik azon, hogy a lehető leghamarabb javítsunk az autón. Nehéz megmondani, hogy mennyi ideig tart ez a munka, de remélem minél hamarabb be tudjuk hozni a lemaradásunkat. Kínában is lesz néhány fejlesztés és néhány újdonságot is tesztelünk pénteken, mivel az egy hónap múlva megrendezésre kerülő Török Nagydíjon már egy teljesen más autóra számítunk, amely néhány komolyabb frissítést is kap.
Az én versenyem az első kiállásnál történt problémánál úszott el. Annak köszönhetően, hogy idén sokkal több boxkiállást láthatunk a versenyeken, ez egy olyan területe a csapatmunkának, beleértve a versenyző feladatát is, amiben biztosnak kell lennünk, hogy tökéletesen működik. Sepangban akkor voltak problémáim, amikor első alkalommal mentem kerekekért, ami a lehető legrosszabb helyzet, mert a verseny korai szakaszában egy hiba sok pozícióba kerülhet, hiszen az autók még közel vannak egymáshoz. Ha ez a verseny későbbi szakaszában történik, amikor a pozíciók már stabilizálódtak és van mondjuk öt másodperc előnyöd a mögötted autózóval szemben, akkor egy ilyen hibának nincs olyan nagy következménye. Ez bizonyítja, hogy ez egy csapatsport és bár a versenyző nagyon fontos része ennek, a szerelők és a mérnökök is fontosak, ebben az évben talán még inkább, mint korábban.
Egy másik helyzet amit láthattunk, hogy a verseny utolsó szakaszában is változhatnak a pozíciók, mert a versenyzők megpróbálják úgy befejezni a versenyt, hogy megpróbálják elkerülni a gumik elhasználódását, hogy ne kelljen még egyszer kiállni a boxba új abroncsokért. Ez egyértelműen látszott Malajziába, ahol rengeteg előzés volt az utolsó körökben. Emiatt a stratégia még fontosabb idén, mert ha jó időben cserélsz kereket, elkerülheted, hogy az utolsó körökben kelljen a pozíciókért harcolnod, amikor a gumik már nem a legjobb teljesítményt nyújtják. Ez a döntés már nem csak a mérnökökön múlik, mert a versenyzőknek is számításba kell venniük, hogy hogyan használják a gumikat, elkerülve azt, hogy túl hamar tönkremenjenek.
Szerdán érkeztem meg Sanghajba, mert még Malajziában voltam néhány napot. Kétszer állhattam dobogóra Kínában, egyszer második, egyszer harmadik voltam, de a tavalyi évben csak a kilencedik lettem azon az esős futamon. Nagyon jó vezetni ezen a pályán, még ha az időjárás kiszámíthatatlan is. A múltban a hosszú egyenes ellenére is egy kicsit nehéz volt előzni, de a hosszú egyenesnek és a DRS-nek köszönhetően idén ennek könnyebbnek kellene lennie.
Nincs pánik a Ferrarinál, mert tudjuk, hogy azzal semmit nem érnénk el. Mindenkinek keményen és együtt kell dolgoznia, hogy megoldjuk a jelenlegi problémáinkat, és abba az irányba kell haladnunk, aminek köszönhetően a lehető leghamarabb jobb eredményeket érhetünk el.