Röviden visszatekintve az utolsó nagydíjra, Monzára, azt kell mondanom, hogy egész hétvégén fantasztikus hangulat volt, különösen igaz ez, ha a Ferrari versenyzője vagy, de sajnos egy szezonban, ahol a szerencsés alkalmak nem keresztezik az utunkat, a tendencia folytatódott Olaszországban is. Sajnos nem tudtuk a tifosiknak azt az eredmény szállítani, amit akartak, még ha világos is, hogy ebben az évben egy kis adag szerencsénél többre van szükségünk a győzelemhez. Az én Olasz Nagydíjam többé-kevésbé véget ért, amikor Webber megpörgetett: a mezőny végéről harcoltam fel magam a hatodik helyre. Az autónak elég jó volt a versenytempója ahhoz, hogy csatázzak az előttem lévő srácokkal, de ha 20 másodpercet veszítesz egy balesetben, a versenyednek vége. Monza mindig egy mozgalmas hétvége, ha vörös overallban versenyzel, de élvezetes volt a hazai közönség előtt versenyezni. A nagydíj utáni hétfőn a maranellói gyárba mentem és a keddet a szimulátorban töltöttem, majd egy PR rendezvényen voltam szerdán. Azóta a monacói otthonomban vagyok eltekintve a hétvégétől, amikor egy nagyon különleges eseményen voltam, a csapatfőnökünk, Stefano Domenicali esküvőjén, ami egy nagyon boldog alkalom volt.
Nem olyan régen, amikor a monzai hétvége befejeződött, azt jelentette, hogy közel van a világbajnokság vége. Ebben az évben esetleg abból a szempontból van ez így, hogy ki fogja megszerezni a címet, de még mindig sok verseny van hátra, hiszen most kezdődik a szezon utolsó része. Ez egy nagyon mozgalmas időszak lesz, nem kevesebb, mint hat versennyel tíz hétvége alatt, és lesz egy teljesen új helyszín is Indiában. A Scuderia számára, a célunk az, hogy a mostani és a hazai, São Paulo-i versenyem között nyerjünk néhány futamot. A következő nagydíj Szingapúrban lesz, ami hasonlít Monacóhoz, így talán feküdni fog nekünk és a csomagunknak, hiszen itt az autók maximális leszorítóerős beállításokkal köröznek. Ezután két egymást követő versenyünk lesz Japánban és Koreában, ahol még ha a pályák nagyon különbözőek is, a leszorítóerő-szint nagyon hasonló, majd India következik, ami mindenki számára ismeretlen lesz. Az utolsó két verseny Abu Dzabiban és a hazai versenyemen, Interlagosban lesz. Sokfajta futamunk lesz ezen a hat hétvégén, és remélhetőleg jó eredményt érünk majd el mindegyiken. Azonban emlékeznünk kell arra, hogy a szezon jelenlegi szakaszában, a csapat a fő hangsúlyt a 2012-es autóra fekteti, így az új fejlesztések szempontjából - eltekintve azoktól az alkatrészektől, amelyeket már korábban terveztünk bevetni ezeken a versenyeken -, a 150° Italia fejlesztésének az üteme jelentősen csökken.
Szingapúrba a Pirelli a lágy és a szuper lágy keverékeket szállítja, amelyek határozottan jobban fekszenek az autónknak, mint a keményebb keverékek, és ha szabadon választhatnánk, biztos ezek lennének azok, amivel versenyezni szeretnénk. De a gumi csak az egyik eleme a csomagnak és keményen kell dolgoznunk, ha a legtöbbet akarjuk kihozni ennek a versenynek a lehetőségeiből. Igaz, az autónk rendben volt a monacói utcai pályán, így optimista hangulatban utaztunk Szingapúrba. Már háromszor jártunk Szingapúrba, így tudjuk mire számíthatunk, és az a tény, hogy a futam éjszaka lesz, már nem okoz gondot. A pálya nagyon jól megvilágított és semmi probléma nincs a láthatósággal. A fénytől sokkal inkább a hőség teszi nehezebbé ezt az eseményt, ami az egyik legkeményebb a naptárban. Nagyon meleg van és a páratartalom is magas, még az este 8 órás kezdés ellenére is, és a szingapúri verseny a leghosszabb a szezonban: azt hiszem a tavalyi verseny alig néhány perccel tartott kevesebb ideig, mint két óra, ami fizikailag nagyon megterhelő. Ezt figyelembe véve már keményen edzettem erre a hétvégére.
Hat verseny messze Európától, mindenhová repülővel utazni, egy kicsit sok, de elfogadom, mert a munka része. Ez lehetőséget ad arra, hogy egy kicsit gondolkozz a munkáról és az életről. Arra is kiváló alkalom, hogy megnézhessem azokat a filmeket, amiket meg szeretnék nézni, mert a szoros időbeosztásunk miatt nehéz időt találni arra, hogy moziba menj vagy otthon megnézd őket. Azt tervezem, hogy pihenni fogok, néhány dolgot átgondolni, és aludni, ami számomra nem jelent problémát a repülőn. A legjobb dolog az, hogy senki nem tud felhívni telefonon a repülőn! Ebben a világban, amiben élünk, lehetetlen a mobilod nélkül lenni, de a repülőn csak magad vagy, a saját gondolataiddal.